Miss Fashionista Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Har en 2 åring som jeg lager kalender til og lurer på om jeg bare ska henge på en og en for hver dag....hva gjør dere?:-)
It's all about me Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Hadde jeg ikke kunnet henge opp alle gavene på en gang hadde det ikke blitt noe kalender. Med en og en gave blir jo nedtellinga borte. Dessuten ser de ikke at det gradvis minker og vet når det da er slutt. Jeg har tre barn og har aldri hatt problemer med klåing. De har fått streng beskjed når den henges opp om at det er en gave hver dag, og den som prøver seg på å klå, klemme eller åpne en ekstra mister hele kalenderen. Det har de alle skjønt.
Miss Fashionista Skrevet 28. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2012 ja, det har du jo egentlig helt rett i :-) men jeg tenker det at hun kommer til å "lage leven" for hun vil ha flere pakker enn en for dag....
Gjest Filifjonka Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Jeg har alltid gjort det. Hele poenget er jo nedtellinga, og det å se at det blir stadig færre pakker og bildet på kalenderen dukker fram. Ingen av mine har laget noe bråk rundt dette. Vi har forklart konseptet, og de har akseptert det greit. Den viktigste bieffekten for oss er at det er veldig lett å få dem opp av senga i desember - vi har nemlig noen ordentlige b-mennesker .
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Ja, selvfølgelig. Det har blitt noen spørsmål etter ny gave første dagene, men de skjønner fort poenget. Anbefaler å lage en fast tid på døgnet dere åpner gaven, enten rett etter at dere har stått opp, rett etter frokost, til barne-TV eller hva som passer dere best, da skjønner de det fort når du sier at det ikke blir gave før på samme tid neste dag. Her har vi åpnet om morgenen, før frokost, og da har de fort skjønt at det ikke er pakke før neste morgen. Anonym poster: 31dff50111ad18e99810eed478ed4cc4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Jeg mener alle pakkene skal henges opp, ungene må lære seg til at det er en og en pakke. Åpner de alle får de ikke pakke de andre dagene, enkelt og greit. Bare de selv det går utover. Men nå har vi ikke plass til fire kalendere på veggen, jeg laget en som vi hang opp en og en pakke på til alle hver dag. Men det ble veldig kræsj om jeg glemte eller ungene var oppe før meg. Så det ble til at ungene hentet pakka fra posen jeg hadde istde. Siden alle får likt har jeg bunnet de sammen. I år har jeg slengt alle oppi en stor balje som står i stua. Men alle er fremme. Anonym poster: b487945aab60768e6e85c72e397fdace
Elsker livet Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Jeg syns også alle pakkene må henge der. Det har vært leven fra de yngste, men det går seg til i løpet av noen dager.
Vipsenmamma Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Alle pakkene blir hengt opp - selve poenget med kalenderen er jo at du ser det minker for hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå