Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Vi skal flytte ut fra denne leiligheten da vi ikke synes vi får "nok" igjen for pengene, dårlig standard etc. Fom Januar/Februar vil jeg ha en inntekt på rett opp under 30 000 i mnd. Faste utgifter vil være div. lån på ca 3000 kr totalt, barnehageregning og mat. Tror dere da vi greit kan klare oss med leieinntekter på rundt 10 000 kr? Skal kjøpe bil snart, så det vil gå litt penger der og... Vi har 8500 kr nå inkl alt i bolig, men ønsker oss en treroms og det er dyyrt i denne byen å bo.. Og; Hva bør matutgiftene være? Vi bruker altfor mye!!! En voksen og et barn på fire. Anonym poster: 872e252424cfc55bc7d09236786e2f69
Miss Honey Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Altså, jeg har utbetalt 17.000 (i lønn) hver mnd. boliglånet koster litt over 10 000 i mnd og med fellesutgifter blir det rundt 11.000 hver mnd på leiligheten. Så kommer barnehageregningen på 2.700, tv, internett, strøm, mobil, studielån, busskort og andre faste utgifter. Hadde ikke hatt mat på bordet om det ikke var for barnebidrag og barnetrygden. I følge budsjettet mitt, har vi ca 1500 til mat hver mnd. (og det er om vi ikke kjøper klær ol.) så jeg sliter veldig om det plutselig kommer en uforutsett regning. feks. tannlege.. Jeg har bare 1 barn da
det er berre mordi Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Det burde gå fint det med inntekten din.
det er berre mordi Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Jeg betaler omtrent 7-8000 i huslån selv.
stearin Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Jeg leier billig! Leien er 7500 i mnd inkl internett. Har inntekt på rundt 25 000 i mnd, så egentlig burde det gå i pluss. Jeg er alene med ett barn på 2 år, og vi bruker rundt 4000 på mat. Sjekk sifo sitt referansebudsjett, der får du regnet deg fram til et budsjett som er mulig å leve etter.
Miss Honey Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Og forresten. Sparer veldig mye i matutgifter ved å planlegge middager. Begynn med å se hva du har i skapene, skriv alt ned, og skriv ned hva du trenger for å lage måltider av det du har. Jeg lager plan for 2-3 måneder om gangen der jeg i løpet av uken har fisk 3 dager, kylling 2, og av og til blir det en toro-pose. handlelisten er allerede skrevet inn på mobilen så visker jeg de vekk når uken er ferdig. Handler hver lørdag. Så, når jeg ser det begynner bli tomt for såpe, dopapir el. skriver jeg det ned på handlelisten til lørdagen som kommer. Det er helt herlig, mat går aldri ut på dato, jeg kommer hjem og ser hva jeg skal lage, og vet jeg har det jeg trenger. planen henger på kjøleskapet. Hvis vi ikke lager en middag en dag (fordi vi er på besøk eller noe..) så "sparer" jeg den middagen til en annen gang. Legger kjøttet i fryseren feks, og i stedet for å krysse over middagen, notere at vi har det. (til neste gang jeg skal lage plan
holahopp Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 har samme inntekt som deg og ca samme utgifter og jeg betaler og ca 10000kr i lån/fellesutgifter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå