Gå til innhold

Diskuterer med mannen min ang syke barn-dager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har 40% pappaperm med minstejenta.

Vi jobber begge turnus og får puslespillet til å gå opp på den måten.

Nå er nest minste syk, oppkast.

Min mann har perm i morgen og jeg har dagvakt.

Men nå mener han at jeg må være hjemme fordi treåringen er syk.

Han har ikke permisjon for å være hjemme med han, men med ettåringen.

Blir helt svett, jeg. Synes det er sløsing med både syke-barn-dager og ressurser på jobb å være hjemme når han likevel er her.

Anonym poster: dffb708a26195687a8cc210adfa79124

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer ann på hvor liten minste er syns jeg... Når min yngste var baby og eldste lå over do, så var vi begge hjemme. Ikke alltid man kan avbryte et måltid for å hjelpe den syke feks...

Skrevet

Minste er 16 mnd og spiser alle måltider selv:-)

Hadde ikke sett mørkt på å være alene med dem.

Skrevet

Man vet aldri hvor ofte disse sykdommene kommer på denne tida av året, så her ville nok far hatt barnet hjemme hvis det var mulig. Dvs hvis ikke oppkastbarnet var ekstremt hardt rammet eller babyen veldig liten. Det blir fort slutt på dagene.

Anonym poster: c36b7519770f2bdcae49b66abc251e5e

Skrevet

Jeg ville sett an hvor mange sykt-barn dager dere har igjen i år. Hvis det er mange hadde jeg blitt hjemme hvis jeg var deg. En syk 3-åring fortjener den oppmerksomheten. Dere får jo nye dager ved nyttår.

Mannen har jo egentlig rett, han har fri for å ta seg av minsten. Men de fleste har vel kapasitet til ett barn til en dag i blant.

Skrevet

Synes det er unødvendig. Her var far hjemme en gang da jeg var i permisjon. Hugser jeg skrev et innlegg om det, og fikk virkelig "passet mitt påskrevet".... Var tydeligvis lat og udugelig. Da hadde 2 og 4 åringen omgangsyken, og minste var noen uker.

Anonym poster: adef935eb7ba0ceadc1c01a523cbef84

Skrevet

Hehe. Overrasket over svarene jeg. Dere er jo ellers så opptatt av at far er like god som mor og at han må få til de tingene vi går til.

Men det skal sies at jeg nok ikke hadde nølt om det ikke var for at minstemor har vært syk to ganger på kort tid. Har brukt bare fire eller fem dager, så vi har mye å ta av.

Men jeg har jo en forpliktelse overfor arbeidsgiver også.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Det er ikke alltid bare bare og ta seg av en spysjuk unge og en 1 åring på en gang. Hvis dere har nok sykt barn-dager igjen hadde jeg blitt hjemme. Men syns du har en flott arbeidsmoral :)

Skrevet

Jeg ville sett an hvor mange sykt-barn dager dere har igjen i år. Hvis det er mange hadde jeg blitt hjemme hvis jeg var deg. En syk 3-åring fortjener den oppmerksomheten. Dere får jo nye dager ved nyttår.

Mannen har jo egentlig rett, han har fri for å ta seg av minsten. Men de fleste har vel kapasitet til ett barn til en dag i blant.

En gang i blant?

Da jeg hadde permisjon var nest yngste bare 50% i barnehage, så han var mye hjemme med meg og babyen. Enten de var friske eller syke.

HI

Skrevet

En gang i blant?

Da jeg hadde permisjon var nest yngste bare 50% i barnehage, så han var mye hjemme med meg og babyen. Enten de var friske eller syke.

HI

Alle kan ikke være supermamma/superpappa vettu.

Anonym poster: ea11c2681a884abcd2994da1d96fa3af

Skrevet

Han har rett med at han har fri for å være med minsten, men han er en far og når andre barnet er sykt må en passe på det også.

Hvordan var det når du var hjemme i permisjon, var aldri det andre barnet sykt? Var han hjemme når det barnet var sykt?

Jeg syns menn skal få tøffe dager der de faktisk merker hvordan det er å ha flere barn, og hvordan det er å måtte klare å passe på begge selv om den ene eller begge er syke. For oss damer er det nesten en selvfølge at vi skal klare, men ikke like stor selvfølge når et kommer til menn desverre.

Min mann sier fra sofaen her at det hadde vært en selvfølge for han å ha sykt barn hjemme når han var i permisjon, hvertfall når det minste barnet er så stort som det er. Det er ikke bare kos når en er hjemme i permisjon

Sykebarn dager må brukes med omhu, for en vet aldri når det er bruk for mange slike.

Anonym poster: e22b41690f2770499c24beac7fd754a1

Skrevet

En gang i blant?

HI

Nei, men det er mannen min vi snakker om. Han som mente jeg skulle klare det uten problem.

Nå klarer han ikke det selv.

Skrevet

Han har rett med at han har fri for å være med minsten, men han er en far og når andre barnet er sykt må en passe på det også.

Hvordan var det når du var hjemme i permisjon, var aldri det andre barnet sykt? Var han hjemme når det barnet var sykt?

Jeg syns menn skal få tøffe dager der de faktisk merker hvordan det er å ha flere barn, og hvordan det er å måtte klare å passe på begge selv om den ene eller begge er syke. For oss damer er det nesten en selvfølge at vi skal klare, men ikke like stor selvfølge når et kommer til menn desverre.

Min mann sier fra sofaen her at det hadde vært en selvfølge for han å ha sykt barn hjemme når han var i permisjon, hvertfall når det minste barnet er så stort som det er. Det er ikke bare kos når en er hjemme i permisjon

Sykebarn dager må brukes med omhu, for en vet aldri når det er bruk for mange slike.

Anonym poster: e22b41690f2770499c24beac7fd754a1

Han har ikke vært hjemme fra jobb pga sykt barn mens jeg hadde perm.

Det var jo ikke noe problem. Faktisk er det jo hakket lettere, for den syke er jo ikke like aktiv som vanlig.

HI

Skrevet

En gang i blant?

HI

Nei, men det er mannen min vi snakker om. Han som mente jeg skulle klare det uten problem.

Nå klarer han ikke det selv.

Da er saken en helt annen dersom han selv ikke gadd/ville være hjemme med sykt barn da du hadde permisjon. Egentlig tilpass for han, la han smake sin egen medisin :P

Skrevet

Mest sannsynlig blir det mer enn i morgen 3 åringen er syk- regner med at barnehagen praktiserer 24 timersregelen (eller er det 48 timer?). Det går bort unødvendige syktbarn dager da.

Helt ærlig, mannen din bør klare å være hjemme med sykt barn selv om han har en 1 åring å ta seg av.

Så får han heller glede seg til du kommer hjem etter jobb. Tviler på at han hadde blitt hjemme da du var i permisjon og 3 åringen var syk. Ha en fin dag på jobb :)

Skrevet

Irriterer meg grønn over meg selv.

Har meldt frafall i morgen.

Gubben dro samvittighetskortet.

Det var råttent gjort mot treåringen bla bla bla...

Og gjett hvem som må stå opp i morgen. Arrrgh!

Skrevet

Min mann har 40% pappaperm med minstejenta.

Vi jobber begge turnus og får puslespillet til å gå opp på den måten.

Nå er nest minste syk, oppkast.

Min mann har perm i morgen og jeg har dagvakt.

Men nå mener han at jeg må være hjemme fordi treåringen er syk.

Han har ikke permisjon for å være hjemme med han, men med ettåringen.

Blir helt svett, jeg. Synes det er sløsing med både syke-barn-dager og ressurser på jobb å være hjemme når han likevel er her.

Kanskje litt enig med ham. Det er mye jobb med en baby og et sykt barn i litt større alder samtidig. Dessuten kan det være lurt å skille de ad litt, ta en hver, slik at ikke begge ungene blir syke?

Skrevet

Men må nevne at det for meg er totalt uinteressant om det er mor eller far som er hjemme. Tror ikke far er noe dårligere enn mor, eller at mor i større grad kan ha begge enn far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...