Gå til innhold

Noen som har peiling på blodtrykksfall og svimmelhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med svimmelhet som kommer og går. Ikke så ille, men gjerne sånn at jeg må støtte meg. Dette har vart to uker snart. Legen mener at det kan være blodtrykksfall. Blodtrykket er normalt og har også tatt noen blodprøver som ikke viser noe (vet ikke helt hvilke, men blodprosent, jern o.l). Hjertet er det heller ingenting galt med.

Kan man få blodtrykksfall uansett om man er oppe og går? Det er ikke alltid jeg svimler når jeg reiser meg eller står opp om morgenen. Men eet kommer gjerne når jeg har stått en stund eller gått opp og ned trapper.

Har også hodeverk, ikke vondt, men det kjennes som om jeg har solbriller e.l som strammer litt oppå hodet. Dette kommer og går. Dette tror kegen skyldes stress (eller bekymring over hva svimmelheten kan komme av).

Skal til legen igjen neste uke, er det noe annet jeg bør spørre om han kan sjekke? Er litt redd, så vil ikke Google for mye, selv om det sies at svimmelhet sjelden er noe farlig.

Ps! Er 37 år, ikke gravid.

Anonym poster: b605f48dd95a60f9d2041ccd6543573a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skjekket blodprosent/Hb? Er ganske vanlig at vi kvinner har litt lav blodprosent dom gjør at vi blir svimle ved bevegelse

Skrevet

Stol på legen din. Han vet hva han driver med bedre enn oss her inne. Blir litt tullete at vi skal gi råd til hva slags prøver en lege skal ta :).

Anonym poster: c5d53205df269ecf2fc14b55e8fe8fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...