Gå til innhold

Hvem slipper du inn i huset ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig inspirert av tråden om lisens kontrolløren som gikk inn.

Helt ærlig, hvilke ukjente menesker slipper du inn?

eks, hvis det kommer en som sier han er fra brannvesenet og skal sjekke brannsikkerhet. Kommer han inn?

Den nye naboen under deg som påstår h*n må sjekke sånn eller sånn?

Kommune ansatte? Alarm selgere?

Hjemme hos meg skal det mye til før en fremmed for gå inn i huset mitt.

Vanlige spørsmål jeg stiller meg selv er

1. Har jeg bedt vedkommende komme? Spesielt hvis de sier de skal gjøre sånn eller sånn.

2. Er det mulig at de faktisk skal gjøre sånn eller sånn, trengs det?

3. Kan vedkommende identifisere seg?

4. Er jeg forsatt usikker og ikke har smelt igjen døra enda, kan jeg ringe kontoret å sjekke ut at vedkommende har et reelt ærend hjemme hos meg.

Hadde noen bare brøytet seg inn i huset mitt ( og det verken var medisinsk personell eller politi) så hadde jeg klikket i vinkel! Mitt hus, min eiendom MINE REGLER!!!

Anonym poster: 59fafb90414554dc05508fa05548cd15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de ovennevnte så sant jeg ikke vet om de faktisk skal komme. Brannvesenet/feier etc gir jo beskjed på forhånd at de kommer, feks.

Anonym poster: 046a28a363fa2ed926708199fd1f17f1

Skrevet

Kun politi vil jeg tro. Slipper i utgangspunktet ingen inn, og i alle fall ikke noen selgere eller andre ukjente. Ville heller ikke sluppet inn en som sa at han var fra brannvesenet, siden jeg vet at slike inspeksjoner blir det varslet om i forkant.

Anonym poster: bc37014adbc206dcdf9742d0acb52691

Skrevet

Jeg har verdens største schæfer, det er ingen som vil inn her.

Anonym poster: a73e84e5e3fd2c9298e1668fe48e7fae

Skrevet

Hehe, og jeg har en 50 kilos og 70 cm høy berner sennenhund, så er jeg i tvil, tar jeg bare han med meg i døra! ;)

Skrevet

Slipper ikke inn noen. Pleier heller ikke å snakke med dørselgere. Kommer ofte folk fra div alarmselskaper, og man vet jo aldri hvem de er, eller hvor mye man kan stole på de. Har ikke lyst å fortelle om jeg har alarm, eller hvilken type jeg har..

Anonym poster: 8cae5a3fb95d5c508a0844a38e263498

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg bor på et lite sted, med den fordelen (og ulempen, i noen tilfeller) at alle kjenner alle. Dermed kjenner jeg igjen feieren og brannmennene, som forresten alltid varsler på forhånd at de skal komme.

Jeg bor såpass øde til at det er mange mange år siden noen dørselgere faktisk fant oss. Det problemet slipper jeg altså unna. Dessuten har jeg en hund, middels stor rase, og jeg har opplevd at han skremte vekk uønskete elementer en gang. Ikke hos oss, men hos svigermor.

Dersom det faktisk kom noen helt fremmede og ringte på døra her, ville jeg nok åpnet. Jeg har ikke kikkhull og døra er sjelden låst. Dersom jeg var alene hjemme, eller bare jeg og barna, ville jeg neppe sluppet noen inn.

Skrevet

Jeg slipper inn de jeg vil slippe inn og de jeg vet jeg må slippe inn. Slik som brannvesenet får vi beskjed om på forhånd, de går i uniform og de har id på seg. Feieren har vært her hjemme alene mens jeg har måtte leve barn på skolen, for meg er ikke det ett problem siden han samme pleier å være her hvert år, men hadde det vært en ny hadde det stilt seg anderledes. Pipa vår må feies fra loftet, så han må inn.

Vaktselskap osv har vi ikke, og er ikke interessert. Som jeg sier til de som kommer, vil jeg ha ringer jeg og bestiller. Da går de fort.

Skal noen som ringer på døra for å selge noe, sjekke noe i mitt hus skal jeg se id og det sjekkes grundig.

Hadde noen utenlanske som skulle selge bilder eller noe her ett år. D ble skikkelig snurt når jeg gikk ut på trappa for å se hva de skulle selge. De tittet inn vinduer, så da ropte jeg på min mann og sa han skulle gå og skrive ned bilnr. Skal si de fikk fart på seg. Norsk forsto de vist også.

Anonym poster: bb2025b521f996fad61e14e0d85afc08

Skrevet

Ingen jeg ikke kjenner, med unntak av teknikere osv som jeg har ringt etter. Om noen ringer på døra uten å ha ringt på nede (bor i blokk) åpner jeg ikke døra..

Skrevet

Slipper inn dem som det virker rimelig har et ærend hos meg.

Som kontrollører og lignende.

Anonym poster: 1bb4c7292cdb41f2421a1a81b9f305c0

Skrevet

De som får komme inn er ene naboen, familie og venner selfølgelig. Men kommer det en selger snur de fort i døra, tar alltid med meg en hund i døra når det er fremmede. Har en del østeuropeere som reker rundt i nabolaget for å selge juggel. Naboen fikk en på stua en gang da de trodde det var ingen hjemme. Er glad jeg har 2 store vakthunder som skremmer vette av de fleste.

Skal det komme inn andre folk som jeg har "bestillt" går jo dette selfølgelig bra.

Skrevet

Julenissen og tannfeen, ingen andre uanmeldte. Og veit jo forresten når de to kommer også.

Anonym poster: 5d9661dfcebc40755208dcdf29015756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...