Gå til innhold

Dere som er gode på Ebay..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe en nybegynner? :)

Jeg har skjønt at jeg må ha paypal.. Kan jg legge inn et beløp, så handle for hele? Eller trekkes det direkte fra bankkontoen? Er det lurt å bruke mastercard da? Tryggere?

Hva er lurt\gøy å kjøpe på Ebay?

Er det brukte ting eller nye ting?

Er det noe jeg ikke bør kjøpe?

Anonym poster: 160e4b3a1f31c0758b6d7b186aaff913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det er lurt å "linke" paypal kontoen din opp mot et kredittkort, slik at summen ikke blir trekt fra kontoen din med en gang... tilfelle det du kjøper aldri kommer frem el. da er det lettere å klage/få pengene tilbake.

Jeg kjøper masse hobby stasj.

NB husk tollgrensen på kr 200,-

og bruk valuttakalkulatoren på: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO for å sjekke hvor mye det blir i norske kroner.

Skrevet

Du MÅ ikke ha paypal- du kan betale som gjest hos paypal. Lettere om du ikke gidder å registrere deg.

Både nye og brukte ting. Pleier å huke av på nye ting jeg..

Kjoler, babytøy, leker, makeup, vesker, skjerf, småstæsj, dilldall. Finnes en god side på kvinneguiden.no hvor folk har linket til forskjellig de har kjøpt. Her er det masse tips.

Skrevet

JA! jeg kjøper alt på ebay. Nytt, gammelt, stygt, kult.

Paypal er et must. Enten kobler du det opp mot et bankkort (type kredittkort, ikke debet) eller så overfører du penger til paypalkontoen din. Jeg har jort koblet opp. Enklest. Bruk kredittkort for de er sikret mot tyveri, feks master.

Er det lurt? neppe, jeg kjøper til tider mye som jeg ikke hadde kjøpt ellers..

Er det gøy? ja. Auksjoner er jo spennende

Hva har jeg kjøpt? Masse barbie, masse treningstøy, deksler til mobiler, kakeformer, liker du å bake er det halv pris.

Nye eller brukte? Begge deler. Kjøpte meg brukte løptights, brukt en gang, de var som nye, 50 kr. Kjøpte full balettutrusning til datteren, 50 kr, ordinær pris over 1500.. barbier har vi kjøpt brukte for å få tak i noen spesielle. Silkeskjerf er billige, også fra bra merker. Kjøpte DKNY til 150 kr.

Når du handler se på ratingen til den du kjøper av, hva andre mener om selger. Ikke handle av noen som ikke har 97 + Les gjerne gjennom tilbakemeldinger for å se om de negative er reelle. Noen ganger er det dibbere som gir en selger dårlig rating fordi buksa ikke passa.

Pass på toll. Det meste kommer hjem i postkassa. Be om at varen blir merket med gave. Så langt har jeg betalt toll bare en gang, det var en klokke som kom fra et firma (veldig tydelig), men da kjøpte jeg Armani klokke til mannen for 800 kr, og den var ikke fake. Grensa for toll på gave tror jeg er 800 kroner.

New without tab kan være fake, så du er klar over det.

Handle fra ebay.co.uk (england) der er frakten mye rimeligere enn på ebay.com. Krona er sterk så det er lønnsomt å handle fra utlandet.

Skrevet

Og for å sjekke valuta skriv 44 usd to nok i google så har du svaret.

Skrevet

Er vel lettere å google 200nok to usd?

Skrevet

ikke om du har handla for 44.. :) frakt er jo også et issue, handler du for under 200 trenger du ikke betale toll av frakt, men handler du for over så må du betale toll av hele beløpet.

Og som sagt, det meste går fint gjennom toll og selgere er søte og merker med gave.

Skrevet

Takk for råd og tips. Da skal jeg prøve meg litt frem. :)

Tror jeg allerede har en paypalkonto, så den er i boks.

HI

Anonym poster: cc3b1b95c94a703f6d31d070ff567deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...