Gå til innhold

skjeiv fot.

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på UL i dag. fikk da beskjed om 1 liten feil, der babyn hadde en skeiv fot. den venste var litt vridd i ankelen, de mente at det kunne rettes med skinne da den ble født.

Det jeg begynte og tenke på nå er, dette må da bli ubehagelig for barnet.

Noen som har vært borti noe slikt, og kan fotelle hvordan dere opplevde det?

Anonym poster: f877a409252ebd75141154407f4594f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig der er litt ubehagelig for barnet, men det nå nok til.. Ellers får h*n problemer med beina seinere. Sønnen til en vennine hadde en slik fot. Han fikk spesialtilpasset "sko" som han hadde på når han sov. Han er helt fin nå. Min bror hadde to skeive bein og ble gipsa fra foren til hofta da han ble født. Han var glad som ei lerke uansett han! Han hadde så alvorlig feil at han ble operert da han var 5-6 år men er helt fin nå. Slapp militæret pga dette da, det kans jo sees på som en fordel!

Anonym poster: b3b18cb5b536c7885f75137caf724815

Gjest ________
Skrevet

Til tidligere de gjør noe med det til bedre :) kan hende det ikke er så ille som antatt når babyen kommer til verden heller :)

Skrevet

Til tidligere de gjør noe med det til bedre :) kan hende det ikke er så ille som antatt når babyen kommer til verden heller :)

etter det jeg såg så såg det ikke bra ut. så at foten gikk vridd. hun sa at et få tall måtte oppereres p.g.a dette. men det var veldig få. så tror nok det skal gå bra. Bare hater og se barna lide.

Så derfor lurte jeg på om noen hadde vært igjennom det så jeg kan forbrede meg litt på hvordan dette fungerer.

Selv om alle er ulike.

Skrevet

D høres ut som en klumpfot, sønnen min har d :) min hadde gips di 2 første mnd å deretter brukte han skinne til han var 5år.. Er ikke alle som trenger operasjon, komme litt an på hvor myk foten til barnet er..

Skrevet

hva er egentlig klumpfot?

Legen nevnte ingen ting om det.

Fått brev i posten om ekstra oppfølging nå og det er jeg veldig fornøyd med.

Skrevet

De kan ikke si sikkert før den lille er født hva det er og i hvor stor grad foten må rettes opp.

Men i dag er de veldig flinke til å følge opp dette og setter i gang tiltak med det samme de er født omtrent. Da er fremdeles ledd og muskulatur så myke at de lettere former seg riktig når man får en korrigerende skinne eller gips på i en periode.

Det går nok bra, skal du se.

Lykke til med svangerskapet og den lille :)

Anonym poster: d04d775039c43a7c3fde3cf851de32bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...