Gå til innhold

Julevask. Hva tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør spesielt dere som vasker grundig hver uke. Hva tar dere til jul som ikke tas til hverdags? Tak og vegger?

Anonym poster: 92e53fb5073d50abc9ed4dcc7caa9c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tak, vegger, vinduer, skap og skuffer, tepper og gardiner. Ellers vanlig vask.

Skrevet

Shit.. Tar vegger til hverdags jeg, hehe. Nå har jeg malt 3 rom så kan ikke få renere vegger i de rommene. Men vasker vegger i de 3 rommene som ikke er malt ja, samt skurer alt på badet og vasker vaskemaskina (såpekopp og tørker støv, renser filteret). Har nyvaska kjøkkkenskap og nymalt kjøkken så der blir det bare vask av overflater og bestikkesken. Alt av glass i penskapene har blitt vasket med glansemiddel. Alle tekstiler er vasket og strøket, gardiner med. Skal vaske ut på trappa vår (fjerne spindelvev osv.) før girlanderet blir hengt opp på lørdag. Alle vinduer pusses før adventslysene skal tennes. Er i rute :) *puh*

Gjest ________
Skrevet

Kjøkkenskapene, stekeovnen og kjøleskapet. Vasker lister og dørbladene i kriker og kroker ekstra nøye, og rydde garderobeskapene :)

+vinduene. Og badet

Ellers blir det vanlig vasking og støvsuging av gulv

Skrevet

Kun vanlig helgevask. Vi drar bort i jula ;)

Anonym poster: a3758325e5bdb5443a92d7888c1faf0b

Skrevet

Vi vasker vinduer, tak og vegger daglig vi. Nesten, i alle fall. Ikke langt unna. Vi har jo en liten pjokk som i det siste har funnet ut at det er gøy å løpe rundt med middagsmat i begge hender, hylflirende, fire så å riste på hendene når han finner ut at det egentlig var noe klin. Og ja, han er raskere enn meg når han piler rundt bordet. :P

Vi vasker som vanlig, bare litt mer grundig, og inni skuffer og skap som ellers ofte blir glemt/utsatt. Men siden julen handler om mer enn rengjøring, tar vi ikke helt av. ;)

Skrevet

Etter å ha skurt huset fra topp til tå i august i påvente av familiens nye tilskudd, så kan jeg slappe av med julevasken. :) En vanlig julevask består av tak, vegger, vinduer (dette gjøres jo oftere og da), rydding og kasting av ting i skaper, skuffer og hyller. Vask av hyller, rens av sluker osv. Iår skal jeg ta vanlig husvask, sortere skapenes innhold\rydde litt, vaske kjøkkenviften og sortere ut babytøy som skal gies vekk.

Anonym poster: 196b31f99e11256ac16346ca183d30f7

Skrevet

Jeg reiser bort i jula, men neste år vil jeg gjerne låne en av dere som svarte først i tråden ;)

Skrevet

Jeg tar skuffer, skap, lister, vasker gardiner og vinduer jevnt gjennom året. Til jul vasker jeg bare lett over gulvene og vanlig over bad og kjøkken. Syns jula drar med seg så mye glitter, granbar og fett at jeg heller går over detaljene etterpå.

Skrevet

Litt ekstra ift vanlig, vasker alt av lister og kriker og kroker mer nøye enn til vanlig, og vasker hvertfall bad og kjøkken grundig.

Skrevet

Nå har vi en 2 åring i hus og en baby på snart 3 måneder. Så her blir det en (grundig) vanlig vask, vindusvask og utvendig kjøkkeninnredning. Det blir altfor mye stress å vaske ned hele huset med en baby i hus. Men til neste jul skal vi ta hele huset:) tok ikke full nedvask da størstemann var baby heller, maktet rett og slett ikke. Og det ble jul da også:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...