Gå til innhold

Jeg er flau over å ta antidepressiva!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så flaut! Ingen vet at jeg bruker det utenom en venninne på jobben og mannen min. Jeg synes det er flaut ovenfor mannen min også og tar alltid tabletten når han ikke er i nærheten.

Synes det er kjempe flaut og teit at jeg ikke kan fungere uten piller! At jeg blir lei meg for alt og nervøs m.m. om jeg ikke tar noen jævla piller! -.-

Anonym poster: 8a7b6d15ca71fbd7df2952477dad3fd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også veldig flau!

Brukte det uten at andre enn legen visste om det i noen måneder, helt til jeg ble innlagt og "alle" fikk vite det. Det var virkelig hardt at folk fikk vite det, men det gikk etter hvert over, heldigvis.

Bare husk at du er langt fra den eneste som tar antidep. Vi er maange, og om de hjelper er jo ingenting bedre:)

Anonym poster: 81e9574b276dbae64c7961674e27e0e5

Skrevet

Jeg har gaatt paa antidepressiva i 3 aar, begynte igjen nylig etter at forsoeket paa aa slutte gikk i dass; angsten kom tilbake with a vengance, for aa si det mildt. I starten syntes jeg ogsaa det var flaut, men naa er jeg saa vant med tanken paa aa "leve" paa piller at jeg ikke reflekterer noe over det lenger. Du trenger bare litt tid til aa "fordoeye" det, og slutte aa se paa det som et nederlag, for det er det absolutt ikke. I de fleste tilfeller er aarsaken til angst/depresjon (og andre psykiske diagnoser) en kjemisk ubalanse i hjernen. Du kan altsaa ikke noe mer for det enn en som har diabetes, lavt stoffskifte etc, og du synes jo at det er helt normalt og akseptabelt for dem aa gaa paa medisiner? Saa opp med haka og ta pillene dine du, mannen vil garantert mye heller ha ei lykkelig kone paa piller, enn et ustabilt takras uten piller. Som #2 sier, det er maaaaaange av oss som gaar paa antidepressiva, og det er paa tide fjerne tabu stemplet en gang for alle.

Masse lykke til :)

Skrevet

Helt enig med hun over her! På tide og fjerne tabuen over antidepressiva! Går selv på "pillen" og det har forandret mitt liv til det bedre! Mye mer tålmodig og bedre mamma/kone :) ikke noe å være flau over!

Skrevet

Jeg tar også antidepressiva. Kun lege og mannen min som vet det.

Anonym poster: e0824df81d61115dedb3047151aff8c4

Skrevet

Jeg tar sovepiller og er kjempe flau.

Anonym poster: 0809c65317d120817eaa7a734df5f155

Skrevet

Er det ikke noe sånt som hver 4. nordmann som har problemer med psyken da?

Sjansen er dermed stor for at det er flere i vennekretsen som gjør det:)

Skrevet

Hvilken vennekrets? :P

Anonym poster: 3370b8d7908e8a2c7ce61992cbd13508

Skrevet

Tror det er svært mange rundt oss som tar slike medikamenter, uten at vi vet det. Det kan være en søster, en nabo, en på jobben eller hvem som du du møter på gaten. Mange!

Synd det er så tabu at enkelte skjuler en felles hemmelighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...