Gå til innhold

Alenemor med baby redd for menn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til ei jente på straks året. Jeg har ikke familie i nærheten av her jeg bor, og jeg har vel ingen mannlige venner jeg er sammen med på fritiden.. Venninnene mine er stort sett alenemødre. Dette har jo da medført at jenta mi er blitt redd menn! Hva skal jeg gjøre med dette? Kan det være skadelig for henne i lengden?

Da vi traff faren min sist, og hennes far, fantes hun ikke redd.. Og det er 2 mnd siden, så dette er tydeligvis noe nytt. Hun går ikke k bhg, og treffer sjelden sin egen far.

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonym poster: eed3caee3418d1f84f81f332a972bb66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig. Slett ikke uvanlig hos barn som har far heller, bare at de gjerne blir redd for "alle andre menn."

De vokser det av seg.

Anonym poster: c1544b3e06b7cfc3093ff3070b74524a

Skrevet

Nå er ikke jeg alenemor, men da frøkna her var ca året ( eller fra ca 10 mnd til 14-15 mnd) så var hun livredd menn utenom sin egen pappa og bestefar. Bare hun såg en mann så hylet hun.. Det er visst normalt, og de fleste barn går igjennom den fasen.

Får håpe det får over for frøkna de. :)

Skrevet

Jeg er alenemor til ei jente på straks året. Jeg har ikke familie i nærheten av her jeg bor, og jeg har vel ingen mannlige venner jeg er sammen med på fritiden.. Venninnene mine er stort sett alenemødre. Dette har jo da medført at jenta mi er blitt redd menn! Hva skal jeg gjøre med dette? Kan det være skadelig for henne i lengden?

Da vi traff faren min sist, og hennes far, fantes hun ikke redd.. Og det er 2 mnd siden, så dette er tydeligvis noe nytt. Hun går ikke k bhg, og treffer sjelden sin egen far.

Noen som har opplevd noe lignende?

Vel, om man 100% kan utelukke at noen har gjort henne noe vondt, så tror jeg det bare er en form for mammadilla.

Alt ukjent er utrygt, og føler vel kanskje menn er mer ukjent enn kvinner. Jeg tror det vil gå over.

Anonym poster: 996235278e5a470c77a0bb647d6c930a

Skrevet

Det er ganske typisk i den alderen. Noen blir redd menn, noen blir redd alle andre enn foreldrene, og noen blir redd folk med briller, rødfarget hår, eller andre ting. Det går over. :)

Skrevet

Datteren min var livredd damer med langt hår! For det var ikke hun vandt med. De sier det er et sunnhetstegn at babyene blir skeptiske på fremmede :-)

Anonym poster: 97de0c98580866f9cc2e6d74f62035ef

Skrevet

Ok.. Så da er det ikke noe poeng i å "øve" henne i å ikke være redd menn? Er redd jula blir en ukoselig affære ellers..:/

Hi

Skrevet

hehe.. vanlig det.. sånn var mi og.. mye rart vo opplever som alenemødre.

syns det var verre etter hun begynte i bhg og lærte at menn som hentet andre barn het "pappa" så hun trodde alle menn het pappa. kjempeflaut på bussen når hun pekte på menn og sa "se, pappa!" eller "e det pappa?" hehe... hun er over 3 nå og forstår det fremdeles ikke for hun kaller pappen for far. forstår ikke at det er det samme og sier "eg har jo ingen pappa eg!"

Anonym poster: ef8091bc6ad5effdf752fa7474660294

Skrevet

Om babyen får litt tid på seg til å se på personen fra avstand, så går nok redselen over:-) Og om baby ser at mor ikke er redd osv :-) Om hun er redd din far f.eks kan jo du vise henne at han ikke er farlig ved å ta han på armen å si "Se! Det er ikke farlig, det går helt fint!"

Anonym poster: 97de0c98580866f9cc2e6d74f62035ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...