anonymemammaen Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Ser flere statusoppdateringer på Facebook om vasking, baking og pynting. Er jeg heelt treig her eller er det sånn det er blitt?? Har knapt begynt å tenke på forberedelsene og blir faktisk litt stressa her jeg sitter..
me_87 Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Jeg har begynt å pynte så vidt,pakket inn noen julegaver,å hørt litt på julemusikk. Å tenkte å lage pepperkaker en av dagene.
frk Nilsen Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Jeg vasker kun vanlig helgevask nå, kanskje en ekstra runde med moppen og støvkluten rundt 20-22 des. Julegardiner og adventsting kommer ikke opp før 1 søndag i advent! Juletreet kommer ikke inn i stua før 23 des
Fiemamma Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 I år bestemte jeg meg for å gjøre ferdig ting fortest mulig for å slappe mest mulig av i desember. Har malt alle vinduskarmer og ble ferdig med malingen i dag. Vinduene er også pussa og rene til adventslysene skal tennes. Det er ikke møkkete her så kommer til å vaske til advent på fredag, ellers vasker jeg en gang i uka frem mot jul (flyttet nettopp inn i nytt hus). Har begynt på gavene også, sensasjon for meg å ha begynt med gavene i november!
frk Nilsen Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Julebakst pleier jeg å ta en av første helgene i desember. Det er ikke 7 slag. Vi spiser ikke mye kaker så det blir med pepperkaker, kanelboller og havrecoockies. Kanskje noe konfekt
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Vasking har jeg hatt planer om å starte med i flere uker, egentlig, men en skadet skulder hindrer meg. Pynting skjer slik: 1. søndag i advent kommer stjerner og annet adventslys fram, inkl. utebelysning. På kvelden lille julaften: Julepynten, i de senere år også juletreet, selv om jeg er vant til fra barndommen at juletreet skulle pyntes på dagtid julaften. Det er likevel mulig at julegardinene kommer opp noen dager tidligere, det blir etter som jeg får tid (og helse). Jeg vil ha jul i jula og ikke lenge før jul.
stch85 Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Pynte begynner jeg med 1 desember, begynner vel å bake litt i starten av desember også men ikke noe 7 slag her! Satt nye rekord i gave handling i år, har kun 2 stk igjen å kjøpe !
Musemorbr / Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Jeg startet i midten av oktober. Da kom et englekubbelys på bordet. Julemusikk og nissegrøt tre ganger, så langt. Utebelysning er klar, men tennes først lørdag. Julestjerneblomst har stått på bordet i en uke, og en julesnøkule med engler i har stått 2-3 uker, helt fra den kom i posten fra svigersene.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Her har vi fått opp kalenderen, litt kvister og granbar til pynt, samt adventsstaken er satt opp. Kommer vel stjerner i vinduet på fredag. Anonym poster: ef33567b6289748ae1f69b9e4aa240ee
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Jeg har begynt å vaske litt skikkelig i huset. Skal jo sette fram adventspynten til lørdag, og det er jo ikke noe gøy å gjøre det viss det ikke er sånn tålig rent og pent Anonym poster: f79ce2931ee142d6ca1342311020765d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Her er vaska begynt å hengt opp julegardiner. Pleier å ha det klart til 1 advent. Og det tar jo tid med full jobb og barn forhåpentligvis ferdig vasket ned hus og litt jul til lørdag for da er det førjulsfest i heimen. Anonym poster: 95e311e559df3540a66cd3d71e9d72c3
Gjest Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Ferdig i dag faktisk, siden je gskal reise vekk i helgen
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Vaske og pynte er vel litt tidlig? Det rekker jo å bli skittent igjen liksom. Men baking har vi begynt med for lenge siden. Anonym poster: 43876428f6f09acded7f601a559755f0
♥Madam Mim♥ Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 vasker jo hver uke så det blir selvsagt gjort denne uken også. Eneste som gjøres ekstra er å se over skuffer og skap om det må vaskes inni der pluss å vaske vinduer. Huset må uansett vaskes flere ganger til før jul. Jeg er en av dem som tar frem alt pynt untatt juletreet til 1 desember. denne helgen blir fryktelig hektisk for meg med både pass av andres barn fra fredag til lørdag, julebord på lørdag og bortreist på besøk søndag. Denne gangen blir det derfor slik at jeg pynter i morgen. De andre helgene i desember har vi litt juleverksted og bakedager :-)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Jeg har begynt..! Bare fordi jeg akkurat har fått nye gardiner, og vi skal reise bort i jula, og drar ganske tidlig i desember, så vil ha litt jul hjemme også først I tillegg til skinnende rent og ryddig hus til vi kommer hjem igjen Enda noen rom igjen, så blir vel ikke ferdig før i siste liten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå