Gå til innhold

Litt lei av klager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne så klager veldig ofte kvinner over at de er overarbeidet. De må ordne alt med hus og barn selv. Men det er jo ikke noe rart at dere blir slitne, dere jobber jo 100% også. Synes dere burde senke på kraven, man må ikke ha den dyreste bilen, fineste huset, shoppe klær og dill hver mnd osv. Hvis dere senker litt på disse kraven så har dere råd til å være hjemme med barna, og gjøre det som faktisk er deres jobb! Hvis dere ikke vil dette, så kan dere faktisk ikke klage. Dere har valgt det helt selv. Man trenger ikke ti store lønninger for å kunne ha det godt og være lykkelig. Alle familier klarer seg på en lønning hvis man bare prioritere og vil det.

Anonym poster: 6d0f06b265f3ac8bc2f21730a3f777eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne så klager veldig ofte kvinner over at de er overarbeidet. De må ordne alt med hus og barn selv. Men det er jo ikke noe rart at dere blir slitne, dere jobber jo 100% også. Synes dere burde senke på kraven, man må ikke ha den dyreste bilen, fineste huset, shoppe klær og dill hver mnd osv. Hvis dere senker litt på disse kraven så har dere råd til å være hjemme med barna, og gjøre det som faktisk er deres jobb! Hvis dere ikke vil dette, så kan dere faktisk ikke klage. Dere har valgt det helt selv. Man trenger ikke ti store lønninger for å kunne ha det godt og være lykkelig. Alle familier klarer seg på en lønning hvis man bare prioritere og vil det.

Å deres jobb er å ordne hus og barn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

He he he. Artig. Når ble det kvinnens jobb å være hjemme å stelle hus og barn?

Skrevet

Klarer oss fint på en lønning, men jeg tenker å ikke sitte på bar bakke om mannen min skulle finne på å stikke en dag. Så jeg akter å bidra 50% økonomisk. Noe annet er ikke aktuelt, og det har ikke med at jeg trenger materielle ting. Jeg vil ha 50-50 fordeling på husarbeid også siden jeg hater det nøyaktig like mye som mannen.

Anonym poster: 68b01e3134e2bb980f3a307249038222

Gjest cunning stunts
Skrevet

Nei, ikke ti, men to lønninger er ofte greit.

Skrevet

Nei, ikke ti, men to lønninger er ofte greit.

Du forsto nok at jeg mente to. Man klarer seg helt fint på en lønning. :)

Skrevet

Det har det vært i alle år. Det er bare kravstore kvinner som må ha likestilling når det gjelder alt. Idioti.

Skrevet

Klarer oss fint på en lønning, men jeg tenker å ikke sitte på bar bakke om mannen min skulle finne på å stikke en dag. Så jeg akter å bidra 50% økonomisk. Noe annet er ikke aktuelt, og det har ikke med at jeg trenger materielle ting. Jeg vil ha 50-50 fordeling på husarbeid også siden jeg hater det nøyaktig like mye som mannen.

Jaja deg om det. Du får det jo bedre, men barna som får mindre tid med foreldrene får det verre. Og mannen din som må gjøre kvinnfolk arbeid, stakkars mann.

Skrevet

Kvifor er løysinga alltid at kvinna skal gjere seg økonomisk avhengig av mannen slik at han kan fortsette å sluntre unna? Problemet blir jo like greit løyst ved at han tek sin del av ansvaret heime!

Skrevet

Det har det vært i alle år. Det er bare kravstore kvinner som må ha likestilling når det gjelder alt. Idioti.

De kvinner som liker det, skal få vaske og rydde så mye de vil. Jeg er glad for at mannen min tar halvparten av de jobbene jeg hater. Og jeg nekter å tro at jeg er eneste kvinne i verden som ikke liker husarbeid.

Skrevet

Prover du aa provosere? Eg blei iallefall ikkje provosert. Har lyst aa vere heime med hus og barn eg. Maa berre faa hus og barn forst... Men maalet er aa leve av ei inntekt. Haaper berre banken godtar det.

Skrevet

Jeg ville gjerne vært husmor, og vært hjemme med barn. Men, samfunnet er jo bygget opp sånn at man må ha to (normale) inntekter... Man må ha en mann med GOD inntekt hvis man skal klare seg på en. Kjipt, men sant.

Når det ble likestilling, ble ALT i samfunnet dobbelt så dyrt også. Kunne gjerne vært likestilling, men uten dobling av prisene.. ;)

Anonym poster: dc49b695c91e34a2c2ef71a557b05489

Skrevet (endret)

Lykke til den dagen mannen din går fra deg. Håper han sørger for å sette av penger til pensjonen din, for du har vel ikke lov å blande deg i familiens økonomi?

Du høres faktisk mer spesiell ut enn elsker livet, som i hvert fall er åpen for at det som er rett for henne ikke nødvendigvis er det som passer for alle andre. Du kan få lov å leve som du vil, men ikke klag den dagen du står alene på gaten uten en krone fordi du ikke var smart nok til å spare.

Endret av peacock
Skrevet

Jeg ville gjerne vært husmor, og vært hjemme med barn. Men, samfunnet er jo bygget opp sånn at man må ha to (normale) inntekter... Man må ha en mann med GOD inntekt hvis man skal klare seg på en. Kjipt, men sant.

Når det ble likestilling, ble ALT i samfunnet dobbelt så dyrt også. Kunne gjerne vært likestilling, men uten dobling av prisene.. ;)

Anonym poster: dc49b695c91e34a2c2ef71a557b05489

Trenger ikke stor inntekt. Har 17000 utbetalt her i huset. Eier nyoppusset hus, har grei bil men ikke den nyeste, har hele klær og mat på bordet. Men det beste er at barna alltid har meg hjemme, vi slipper krangling og klaging over husarbeid og vi er lykkelig.

Dette innlegget var ment til de som klager over alt mannen ikke gjør. Slutt å klag og gjør jobben din selv!

Skrevet

Vel, da har jeg nok funnet 'feil' mann..! Dersom hele familien skulle levd på han, måtte vi ha solgt huset og kjøpt noe mindre. Sansynligvis ganske langt ut på landet. Videre er jeg den 'handy' i familien, mens mannen er den som tar seg av handling og mat. Jeg hadde klikket om jeg skulle gått hjemme (i det lille huset på landet), ungene hadde klikket av atter en gang måtte ha delt soverom, og mannen hadde klikket av alltid måttet ha lagd middag selv etter jobb fordi kona var for deprimert til å gjøre det!

Nå har jeg selvfølgelig, i likhet med deg hi, skrevet ting litt på spissen her. Likevel vil jeg påstå at familien vår er mer harmonisk når begge er ute i jobb. Ja vi kvinner kan klage her inne, men kanskje er set vår måte å få ut litt frustrasjon på? Kanskje vi da ikke lar det gå ut over mann og barn irl?

Skrevet

1950'tallet ringte. De ber deg instendig om å komme tilbake til riktig tidsalder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...