Gå til innhold

Hvis man kjøper et hus det spøker i

Anbefalte innlegg

Skrevet

og selger vet godt at det gjør det, har de ikke noe som helst informasjonsplikt?

Vi kjøpte et gårdsbruk for en stund siden, og det spøker faktisk så mye her at vi vurderer å kontakte åndenes makt.

Vi har nå funnet ut at de som solgte oss huset visste godt om dette, fruen i huset blant annet har til og med sett de.

Hvis jeg hadde visst alt dette, hadde jeg nektet å flytte hit. Det er skikkelig ekstremt, og nå har vi drevet med oppussing, men har ikke turt å pusse opp mer, for det er ekstra ille når vi driver med det. Ungene sover ikke om natta, så det begynner å slite på

Anonym poster: 2f16463f7666e35fc5e7eaecaeef1ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du ville fått store, store problemer med å vinne i retten med det argumentet, altså. Selger er forpliktet til å informere om både konkrete heftelser og annet som kan være til ulempe for kjøper. Blant annet vet jeg at et par i Oslo vant en sak mot selger som ikke hadde informert om at det skjedde et trippeldrap i huset noen år før. Ingen spøkelser, så vidt jeg vet, men huset var veldig stigmatisert i nabolaget, og de nye eierne syntes det var veldig ekkelt. Men du kommer neppe noen vei med å si at det spøker i huset ditt. Norsk rett vil neppe akseptere at spøkelser finnes. Gudskjelov.

Anonym poster: 9138d4f4a6c03acac647a496117a69fc

Skrevet

Nå har vi uansett ikke tenkt til å gå til noen rettsak, men syns det er underlig at man ikke har noen "rett" til å få vite om det.

HI

Skrevet

det er nok ikke opplysningsplikt på slike ting nei.

Jeg var selv en skeptikker før vi flyttet til et hus hvor det spøkte. Når du hører tydelig det går i utgangsdøra, ser skyggen og hører de tunge fottrinna som går inn til kjøkkenet og det er ingen der når du kommer får deg til å lure..... Skjedde masse annet der også og det var verst når vi flyttet inn og når vi begynte å pakke for å flytte ut!! det er helt tydelig at de ikke likte forandringer gitt!!!

Skjønner godt at det er mange som har vondt for å tro det overnaturlige. Det virker jo helt utrolig, men har man opplevd ting og det ikke finnes naturlige forklaringer, så må man jo bare innse at det er langt mer mellom himmel og jord enn hva vi vet om!!

Gjest ________
Skrevet

Husker det var en sak om et "spøkelseshus" hvor kjøperen ville heve kjøpet til selger, vet ikke hvordan det gikk men saken var på nyhetene

Skrevet

Siden det spøker så mye at selger burde informert dere før dere kjøpte, burde det jo være en smal sak å dokumentere at det skjer! Gleder meg til å få se spøkelser på video (eller i det minste ting som svever i lufta).

Skrevet

Husker det var en sak om et "spøkelseshus" hvor kjøperen ville heve kjøpet til selger, vet ikke hvordan det gikk men saken var på nyhetene

Se linken jeg la ut. ;)

Skrevet

Nå har vi uansett ikke tenkt til å gå til noen rettsak, men syns det er underlig at man ikke har noen "rett" til å få vite om det.

HI

Man har ikke "rett" til det fordi det ikke er anerkjent at det finnes spøkelser. Men for all del, dersom du klarer å skaffe ugjendrivelige bevis på overnaturlig aktivitet, får du antakelig hevet kjøpet. Berømt blir du også: kvinnen som en gang for alle beviste at spøkelser finnes!

Anonym poster: 9138d4f4a6c03acac647a496117a69fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...