Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Lav sol over fjorden når jeg kjørte hjem, snødekte åser, litt fnugging i lufta - vinterlys og sjelebot, og adventsstjerna er hengt opp, kalendere dandert (men ikke fylt), svibler i fine sink-potta, to adventsstaker venter bare på lys, utebelysningen er akkurat så fin som jeg håpet den skulle bli da jeg kjøpte den i fjor. Vinter er ikke det verste man har, om litt er curry'n klar... og noen cm til så kan jeg spenne på skia utafor døra.
Gjest Julepølsevev! Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Her ble det kjørt opp løyper i går, så i kveld skal mor spenne på seg skiene for første gang i årets sesong. Lykke er en rolig skitur i skogen med snødekte trær i skumringen
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Jeg må nok kjøre et stykke for å få gått på ski ennå, og det er det ikke plass til nå midt i uka, men å gå i snø til fots er jamen deilig det også...
frk Nilsen Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Snart i splitter nytt hus, med skiløypene 50m fra huset. Flytter inn bare dager før jul, kaos, men for en fryd det skal bli! Gleder meg!!!
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Snart i splitter nytt hus, med skiløypene 50m fra huset. Flytter inn bare dager før jul, kaos, men for en fryd det skal bli! Gleder meg!!! Så deilig det høres ut! Ja, å ha tilgang på løypenettet og skogen uten å måtte pakke seg i bil og flytte seg er en gave. Da snøen kom i fjor var vi på ski hver eneste kveld, bare fordi det var så enkelt, ikke noe organisering (jeg tror jeg er blitt organiseringsallergisk). Minsteungen snakker ennå om hvor fint det skal bli når vi kan ta med middagen til skogs igjen, suppe eller pølser på den ene termosen og kakao på den andre...Bor du sånn til i landet at du er sikret snø?
weihnachtmarkblomstre Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 (endret) Her blir det hverken kaldt eller hvitt og fint, men jeg er visst blitt tilvent, og får nå julestemning av sammenhengende regn... Så, stjerna er oppe og lyspærene er testa og godkjent. Kalendergavene er innkøpt, kvartparten er pakket inn. Lilla lys, julepapir, tape, bånd og pepperkakedeig ligger forventingsfult og venter! Endret 28. november 2012 av weihnachtmarkblomstre
frk Nilsen Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Snart i splitter nytt hus, med skiløypene 50m fra huset. Flytter inn bare dager før jul, kaos, men for en fryd det skal bli! Gleder meg!!! Så deilig det høres ut! Ja, å ha tilgang på løypenettet og skogen uten å måtte pakke seg i bil og flytte seg er en gave. Da snøen kom i fjor var vi på ski hver eneste kveld, bare fordi det var så enkelt, ikke noe organisering (jeg tror jeg er blitt organiseringsallergisk). Minsteungen snakker ennå om hvor fint det skal bli når vi kan ta med middagen til skogs igjen, suppe eller pølser på den ene termosen og kakao på den andre... Bor du sånn til i landet at du er sikret snø? Bor i Oslo, flytter nesten i skogen (Bjørndal) ved grensa til Akershus, der er det alltid mer snø enn de mere sentrale bydeler. Lysløypa ligger kun et steinkast unna, og har store drømmer om å gå kveldsturer på ski Om jeg gjennomfører er en annen sak.... Men jeg har store ambisjoner!
Santa's Bell Jingler Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Jeg er i Oslo (men ser ikke snøen?) - og drømmer meg langt vekk fra norsk og engelsk vinter som jeg bare kan komme. Jeg vil aller helst feire jul i Australia eller andre steder det er sommer akkurat nå, for jeg hater vinteren. Men jeg overlever så lenge jeg slipper å ha julestjerne i hus (som er den verste blomsten som eksisterer). Men det er bittelitt koselig med jul og vinter da, i små doser. Og så liker jeg veldig godt adventstjerner og julesanger.
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Du må opp i høyden og jingle, serru, da kommer godfølelsen
Mistletoe and wine Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Gleder meg som en unge til helga, da skal julepynten frem! I tillegg er det meldt snø, oh jul med din glede og barnslige lyst
mandel i grøten Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Her blir det hverken kaldt eller hvitt og fint, men jeg er visst blitt tilvent, og får nå julestemning av sammenhengende regn... Så, stjerna er oppe og lyspærene er testa og godkjent. Kalendergavene er innkøpt, kvartparten er pakket inn. Lilla lys, julepapir, tape, bånd og pepperkakedeig ligger forventingsfult og venter! Men altså dere to, tjuvstarter dere?? Julepynt nå??
weihnachtmarkblomstre Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Men altså dere to, tjuvstarter dere?? Julepynt nå?? Nei da, æresord! Ny stjerne, så må jo henges opp for å teste (pærer i stand, ledning lang nok og sånn). Så er jeg bortreist fom i morgen og til søndag kveld, og da er det fint at alt er klart og bare til å tennes!
Gjest Mentha Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Jeg kjente jeg ble litt skeptisk da jeg leste om russerkulda som kommer, men så langt har det ikke skjedd stort annet enn at gradestokken har krøpet til under null istedet for å vake på rundt 10 grader. Så da ser ting lyst ut foreløpig. Ja altså, mentalt sett, for her er det jo mørkt omtrent døgnet rundt nå, så dagslys kan man se langt etter, for ikke å snakke om sola. Litt som med snøen, den kom som en flagrende, uskyldig flørt og forsvant med vinden.
frk Nilsen Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Det skulle komme russerkulde her og, grøss! Men så langt bare et par minus. Har verdens beste parkas og en nystrikka lue i kashmir alpakka som skriker etter å bli brukt, så tar gjerne litt minus Uansett bedre enn 2+ og sidelengs sludd, med en vind som setter seg langt inni ryggraden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå