Gå til innhold

Bare jeg som blir deppa av å være i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå vært i permisjon i 4 mnd og har nå en skikkelig nedtur. Har en baby med kolikk så lite søvn både natt og dag. Vi prøver å få inn rutiner og på gode dager funker det fint,men når magen slår seg vrang glir alt ut.

Vi skal feire vår første jul hjemme med familie og jeg føler det er masse som må ordnes til jul av både julegaver og julepynt. Sliter med en låsning i nakken etter all bæringen og når babyen ikke vil ligge for seg selv på natta blir jeg enda stivere i kroppen av å ligge med henne inntil meg. Da blir det tungvint med vogn, stellevesker, baby og handleposer 3 etasjer opp og ned.

Nå kommer kulda også og da føler jeg med enda mer innelåst. Har ikke bil og er avhengig av å gå/ta kollektiv.

Føler at det eneste jeg duger til om dagen er husarbeid hvis babyen får sove på dagtid, og husarbeid er jeg mektig lei av..

Har en kjempesnill mann om hjelper til så godt han kan. Han sier at min jobb er å passe babyen og at jeg ikke skal bry meg om alt annet. Allikevel klarer jeg ikke slå meg til ro med å ikke få gjort noen ting.

Han er i tillegg i en spennende jobbsøker prosess med intervjuer osv (som jeg selvfølgelig unner han). Jeg derimot vet at når permisjonen er over må jeg tilbake til en jobb jeg ikke trives i og sjansen til å få en ny jobb som passer med det første er liten.

Misforstå meg rett. Jeg elsker babyen og tiden med henne og i utgangspunktet ønsker jeg å være hjemme så lenge som mulig. (Vurderer ulønnet permisjon etter foreldrepenger) Jeg syns bare det er så vanskelig å ikke være så effektiv som jeg vanligvis er og bare sitte hjemme og "glo i veggen"..

Anonym poster: 036246e04c4243f4145bada01c8bdf9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hva du mener. Dagene er så uendelige og kjedelige med bare pliktting og dagene blir ganske like, selv om man har en baby.

Her så har jeg lite energi etter et tøft svangerskap, hard fødsel og en 2åring som ikke sover om natta, og jeg sitter bare her. De få jeg kjenne rmed barn er som regel på jobb nå, og det er så vanskelig å bli kjent med nye folk, de er liksom ikke interresert. Lei av å glo på de samme veggene. Her håper jeg barseltreff i regi av hs skal gi utbytte og at det kanskje skjer noe. (Skal hvertfall forelå å møtes selv om ingen andre gjør det)

Har du ikke noen ting du og babyen kan gjøre sammen? Bbaytreff, babysang eller svømming? Noe osm gjør at man kommer seg ut av boblen og treffer andre mennesker?

Anonym poster: fdd045feb1f657f0e12a47a478b54148

Skrevet

Vi går på både babysvømming (med pappa etter jobb), barselgruppe og babysang. Føler jeg fyller tida godt for babyen sin del. Hun har jo godt av fred og ro hjemme også, ikke bare farting rundt.

Det er alt annet jeg ikke får gjort av praktiske ting som plager meg..

Hi

Anonym poster: 036246e04c4243f4145bada01c8bdf9e

Skrevet

Jeg syns dette ble bedre da ungen rundet 6 mnd.

Ta julegavehandling på nett.

Anonym poster: 53d6b511bbcfbbaceb746bd7f439c042

Skrevet

Jeg var også deprimert men ikke av å være i permisjon. Tror kanskje det var sånn fødsels depresjon og mye redd osv. Men det gikk over etterhvert:) Vi gikk også på babysvømming og ellers var jeg mye på byen med babyen min. Hadde lyst å vise frem vakre lille jenta mi hehe:)) Prøvde å komme mye ut:)

Skrevet

Jeg hadde også vært deppa om jeg var i din situasjon. Lite søvn, smerter, uten bil og bo upraktisk er ting som kan gjøre folk deppa. Synd at permisjonen din på en måte forsvinner til det. Tror kanskje du skal fokusere på å få nok søvn, sove hver gang mannen din kan overta babyen, også om ettermiddagen om det er eneste mulighet. Er det noe dere kan gjøre for at du skal føle deg litt friere? Flytte, kjøpe en bil til eller ha vognen plassert slik at du ikke trenger å flytte den 3 etasjer. Kan du gå til butikken og bli hentet av din mann når han kommer fra jobb? Bare forslag (som der sikkert har tenkt på).

Skrevet

Har du et godt bæretøy? (Type sjal, meitai eller bæresele?) Jeg sliter også med vond nakke i perioder, men med meitai kunne jeg bære i timesvis uten å få vondt da småen var så liten. Da trenger du heller ikke vogn hver gang du skal ut, det er i hvert fall lettere å få en tom vogn opp og ned trappene.

Det er i hvert fall et tips som kanskje kan løse en liten del av floken? Lykke til, det blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...