Julibaby-12 Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Noen som kan komme med noen tips og idèer?
håpefull<3 Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Du får mer respons om du poster denne på anonymforum tror jeg, pleier å være en god del lignende innlegg der Men jeg kan jo dele noen av mine tips, uten at jeg vet helt om det er dette du er ute etter... (?) Først og fremst storhandler jeg en gang per uke i stedet for å handle ofte. Det har jeg spart både tid og penger på. For det andre lager jeg nesten all mat fra bunnen, dette har mer enn halvvert vårt matbudsjett I tillegg er det sunnere og bedre Jeg har til enhver tid en liste på kjøkkenbenken der jeg skriver opp hva jg skal handle etter hvert som det blir tomt for noe, så slipper jeg å bruke mye tid på å gå gjennom skapene før handleturen. Og ikke minst, jeg holder meg til lista når jeg først kommer på butikken Jeg kjøper en del billigprodukter, men dette er selvfølgelig smak og behag Jeg planlegger middagene slik at jeg kan kjøpe inn de grønnsakene vi trenger, og slipper da at salater og lignende må i søpla. Bruker ikke mer enn 10 minutter på å planlege, så det er ikke noe stress På søndagskveldene kikker jeg på nettet (mobilen) i kommende ukes tilbudsaviser og ser om jeg må innom å handle på en bestemt butikk Mange flotte tilbud der ute om man bare vet om de Lager jeg fisk en dag, så lager jeg litt ekstra slik at jeg har ferdig fisk til fiskegrateng dagen etter (litt av planleggingen av middager). Jeg vet mange har en fast liste med hva de skal spise den og den dagen, men jeg bare handler inn middager for uka så lager jeg det vi har lyst på Med tanke på planlegging av middager har jeg en bok med både oppskrifter og sikkert 1000 middagsretter som vi liker, har notert ned over tid Så får inspirasjon derfra og slipper å bruke tid på å finne ukas middager. Klarer derfor å spise litt variert, ikke ha samme middager uke etter uke Vet ikke om dette var nyttig, men hjelper i hvert fall oss
Julibaby-12 Skrevet 28. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2012 Det hjalp veldig, tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå