Gå til innhold

hvilke julekaker baker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha jul her hjemme for første gang, og har begynt å få litt panikk, siden jeg ikke engang greier å komme på hva slags julekaker jeg bør bake! Pepperkaker er jo greit, men så kommer jeg ikke på noe mer?!

Anonym poster: 67a268bf49d229b97890b00e618e5829

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her baker vi potetmelstopper, kransekakeringer, pepperkaker og sånne sjokoladerisboller:) namnam!

Skrevet

I åt så blir det sara b, kakemenn og risboller :)

Skrevet

Julemanna, pepperkake (tidligere har eg brukt ferdig deig), snadderkake (kake med peanøtter og sjokoladebiter)

I år skal eg også lage krumkaker for første gang.

Lager kun kaker som vi liker veldig godt. Ikkje mykje anna pga. tradisjon og 7 sorter osv.

Skrevet

Mamma kom med sokoladeboller og peppernøtter her omdagen. Sjokoladebollene ligger i frysen, så de holder seg lenge.

Har bakt siruppsnipper, av samme deig har vi laget pepperkaker. Vi syns den deigen er best, og siden ikke alle liker mandel har vi både siruppsnipper og pepperkaker.

Skal lage store pepperkaker til å ha i vindu, det blir av kjøpe pepperkake deig. Den billigste jeg fant. Blir nok noen pepperkaker, for må smake om den er grei.

Kokosmakroner skal jeg bake. Noen i hus som må ha det.

Julekake blir bakt, men har funnet en kjøpekake jeg kan kjøpe om tiden ikke strekker til. Meny sin julekake som stekes selv i butikken kjøper jeg halvstekt og steker hjemme selv, den smaker jo så mye bedre fersk. Kan kjøpes fryst også slik at jeg kan ha flere liggende i frysen, men da må en spørre de i bakeriavdelingen om de har. Vet endel bare bestiller varer slik at de har på kjøla og ikke på frysa, de får de fryste så da kan de legge noen på frysa til deg. Den er nemlig uten sukat, det er det ingen som liker her i huset. Julekake med brunost er nemlig ofte frokost og skolemat her i huset i desember, finnes ikke oe bedre.

Ungene mener vi skal lage minstsenger, så mulig det blir det. Jeg syns det er så gris å lage så det er ett skikkelig tiltak.

Blir ikke forundret over at et blir noe flee kaker vi baker, men det gjør vi om vi har lyst. Jeg har hatt lyst å prøve å lage fattigmenn i flere år, men jeg tørr ikke å fritere så da må min mann ha lyst å gjøre det.

Lefser skal kanskje meg og min søster lage sammen. Men det er å finne tiden sammen, fungerer dårlig å gjøre det med masse små unger på slep.

Anonym poster: 72281a9eebfe10f37836a4536ad88531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...