Gå til innhold

Mannen har tatt opp forbrukslån.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å si noe til meg... Trenger å høre synspunkter. Kjenner jeg er rimelig forbanna, men kan hende jeg bare er hormonell ;)

Vi har felles økonomi. Banken har rotet endel, så har ikke oversikt over lånekontoen for øyeblikket.

Vi tok opp lån for en stund siden for å pusse opp to bad, og bygge garasje. Garasjen vart endel dyrere enn planlagt.

Oppdagen i dag tilfeldig at han har tatt opp 50 000 i forbrukslån. Er ikke store summen, men likevel. Irritert for at han ikke sa noe! Er gjennom jobben han har lånt. Såg et brev et går før jeg reiste på jobb som jeg stusset litt på.

Lette etter noen hansker i korgen hans da jeg oppdaget det igjen i dag. Han er ikke hjemme i dag, men sendte en melding om hva jeg syntes...

Anonym poster: 59592f43180b22e646b97233a3348048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal han bruke pengene på da?

Jeg hadde eksplodert!

Hvis dere har felles økonomi bør jo dette være et tema du er informert om, og du bør jo vite hva han (dere om økonomien er felles) trenger penger til.

Anonym poster: 70ccd2f5da29fdff33005f6eaf573dd5

Skrevet

Hadde blitt forbannet jeg og. Forbrukslån gir samme effekt som når man pisser i buksene en kald vinterdag. Etterpå kan det bli noe jævli å ha med å gjøre. Se å få betalt det ned fortere enn fort og sørg for å gi beskjed til kredittselskapene om å nekte dere slike lån fremover.

Skrevet

Han skal bruke det på badene. Har aldri vert noe tull med økonomien før, slik at det er sagt.

Likevel føles det som han har prøvd å skjule det for meg....

Skrevet

Hadde blitt forbannet jeg og. Forbrukslån gir samme effekt som når man pisser i buksene en kald vinterdag. Etterpå kan det bli noe jævli å ha med å gjøre. Se å få betalt det ned fortere enn fort og sørg for å gi beskjed til kredittselskapene om å nekte dere slike lån fremover.

Er som sagt gjennom der vi jobber. Er mangen som låner der. Er ikke greit uansett da. Er over 7 % rente også.

Skrevet

7% rente??? Sikkert mye høyere enn det... tipper effektiv rente er godt over 10%

Skrevet

Hadde ALDRI tatt forbrukslån hvis det ikke var for å betale løsesum til noen som hadde kidnappet barnet mitt.

Hadde blitt sur på mannen hvis jeg var deg, ja.

Anonym poster: 1a4c1e6cb3d581e2666ef4093991ae33

Skrevet

Har han kontroll på økonomien (sansynligvis ikke)? Hva er planen med tanke på tilbakebetaling? Er det noe han har holdt skjult med vilje? Pleier dere å være to om alle detaljer i økonomien?

Jeg hadde ikke blitt sint for regner med mannen min hadde gjort det fordi det lønnet seg. Slik at andre penger kan stå urørte litt til, for så å betale tilbake før rentene løper. Men hadde han gjort dette i skjul pga. dårlig disponering av penger hadde jeg blitt bekymret og sint.

Skrevet

Jeg har kredittkortgjeld på ca 40 000 på grunn av store og helt uforutsette utgifter. Har aldri i livet hatt betalingsanmerkninger, har råd til å betale tilbake fortere enn betalingsplanen, mens mannen (som tjener desidert minst) ikke har snøring på økonomi. Jeg har informert mannen om det, men har ikke spurt om "samtykke", selv om vi har felles økonomi. Ganske naturlig siden det er jeg som faktisk står for betaling av regninger og det å ordne med alt det økonomiske. Du må først finne ut hvorfor det ble tatt opp lån, før du blir sint da...

Anonym poster: fce9e67e644022a30ecd40295163145c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...