Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Hører at det er sånn at babyer ikke kan tas ut hvis det er kaldere nn minus 10 grader. Hvordan gjør man det rent praktisk, hvis babyen er født i begynneksen av november, og har man 4-5 måneder med minus 20 og kaldere foran seg? Hva med om man er alene med babyen og ikke har bil, eller et stykke å gå til der bilen er parkert? Hva er det som skjer om det er for eksempel 20 minus? Er det at lungene kan bli ødelagt? For om man pakker ungen godt inn og har et sjal over åpningen blir jo luften inne i vognen mye varmere enn utenfor... At man ikke bærer rundt på babyen uten å dekke til ansiktet ser jeg jo problemet med, da de har lettere for å få forfrysninger, men inne i en vogn? Anonym poster: 3c51814db232d1109a9ff84f15ad8cb7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Dette lurer jeg på også... Anonym poster: 03cba51b2d4152b313a8e1b32fe02f7f
Major HotLips Houlihan Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Du trenger ikke teppe over vogna, lufta er likevel varmere inni vogna enn utenpå. Jeg fikk baby sist i januar og var ofte på trilletur selv om det var kaldt ute. Hun ble aldri eksponert for den kalde vinterlufta
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Kan lese litt her: http://www.klikk.no/foreldre/article533377.ece Som med det meste annet når det gjelder barn er det få fasitsvar... Les også artiklen linket nederst på siden med tittel "sover ute i minus 20".... Anonym poster: 91e1e4a059ea30541bc9918186ef83ce
lille sprelle Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Det er varmere i vogna enn utenfor. Du kan ev legge ett teppe over vogna (ikke foran åpningen) Ha vogna (overdelen) inne, slik at den er varm. Er du usikker, kan du måle med et termometer inne i vogna for å se tempereaturen. Bæresjal inntil deg hvor du har jakken din lukket over, vil også gjøre det varmere for barnets pust (inntil deg). Jeg tror ikke man skal bli helt hysterisk for dette. Eksponering over lang tid er selvsagt ikke bra, men man kan jo ikke mure seg inne i månedsvis. Frisk luft er jo også bra!
MrsMilla Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Vil tro det er avgjørende hvordan dette er utført, ikke bare hvor kaldt det er. Med ullpose, lagvis med ull, godt dekket til baby etc etter alle kunstens regler så bør det jo være mulig å kunne trille på butikken skulle man tro. Litt sunt vett kan vel brukes her. Er litt forsiktig når det er minus ute her, men ikke hysterisk. Passer godt på om det eksempelvis er vind - som gjør det kaldere enn det allerede er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå