Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Jeg har fått øynene opp for den deilige maten Anonym poster: e3043c3740c3d559bfc03845f3920090
L-8 Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Jeg er en sucker for sopprisotto. Passer supert som tilbehør til lam eller vilt! Sjalottløk og et fedd hvitløk surres i olje. Fres opp sopp, gjerne kantarell i en egen panne. Rør inn risen i den blanke løken og rør til den er helt hvit. Klunk i et par dl hvitvin, la koke inn, og fyll på med kraft litt etter litt. Rør inn soppen med kraft før risen er helt ferdig så smaken får trukket litt inn. Avslutt med parmesan og grovmalt pepper, smak Evt til med mer vin eller salt ved behov. Rør inn hakket persille rett før servering. Rimelig standard risotto det her, men det blir knall hver gang. Min favoritt
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Ja, akkurat samme oppskrift som L-8 sin lagde jeg senest i helgen. Det er bare så ufattelig godt! Du kan bare google risotto og sopp, så kommer det mange ok oppskrifter. Anonym poster: dcedc6f78aeef8b046f2683c99cf65bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå