Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Toåringen har vinterstøvler og dockboots i barnehagen. Når det er vått ute bruker de dockbootsene på ham, og når det er tørt men kaldt er det vinterstøvler. Men det vi stusset på lenge var hvorfor dockbootsene ofte ikke var på plass da vi hentet ungen. Så har vi funnet ut nå at barnehagen stadig låner bort dockbootsene hans til andre barn når han bruker vinterstøvlene. Riktignok bruker han de ikke selv når de gjør det, men hallo??! Man hører jo om skjevtråkking av sko etc, og de andre foreldrene kan vel gå beskjed hvis de ikke har tilstrekkelig skotøy på barna sine? Det irriterer, men hvordan sier jeg fra uten å være vanskelig? Anonym poster: 2078fff4d29e94ea0d066f0b865d0942
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Si at du ikke ønsker at andre skal låne skoene? Enkelt og greit. Synes det er rart at de gjør dette uten å spør. Her har de en del ekstra sko som tilhører barnehagen, men det hender de må spør foreldre om andre barn kan låne. Og da spør de før de bare gjør det. Uansett ville jeg ikke være redd for skjevtråkking om det bare er for en liten stund. Men irriterende likevel. Anonym poster: 8cbd150f92f6cd7d5d6bda6004688221
Von Hertelhofen Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Det skulle da bare mangle synes jeg, det er jo hans sko. Greit å hjelpe en annen unge en gang i skuddåret, men hvis dette skjer jevnlig er det helt feil. Sett en post.-it på støvlene; "Arves" sko, ikke til utlån.?
Pengetreet Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Ved unntakstilfelle ville jeg synes at det er helt ok, men ikke hvis det skjedde regelmessig. Da ville jeg nok tatt det opp.
Cruella De Vil Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Jeg ville snakket med barnehagen hvis jeg var deg. En ting er å låne bort støvlene hans i ny og ne, en annen ting er å låne dem bort på fast basis. En gang vi hentet i barnehagen hadde sønnen vår på seg en annens støvler, og vi skjønte ingenting. Det viste seg at støvlene til sønnen vår stod på feil sted, så de fant dem ikke, og da hadde han lånt av en jevnaldrende. Fint når de kan være litt fleksible sånn, synes jeg, og greit om de låner bort våre støvler i ny og ne også. Men på fast basis blir det litt drøyt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Da hadde jeg blitt sint ja. Gi de klar beskjed om at hans sko ikke skal brukes som lånesko. I bhg til mine barn har de 3-4 sko som barn i krise kan bruke. Men de ville aldri tatt andre barn sine sko. Jeg har et søskenpar som bruker samme skostørrelse og de låner ikke de i mellom en gang. Jeg sliter med ryggen og en beina noe som ble forverret av arvede sko i barndommen. så jeg vil ikke at sko hverken skal lånes ut eller arves. Så jeg hadde blitt veldig irritert om jeg fant ut at de lånte bort mine barns sko til andre barn. Og selv om man ikke er typen som bekymrer seg med dette at flere bruker samme sko. Så vil jo skoene bli utrolig mye fortere utslitt eller til og med kan bli ødelagte mens et annet barn bruker de. Og barnehagen ville ikke erstattet de om det skulle skjedd. luer, skotøy,ulltøy, dresser og regntøy har jeg vært klar på at ikke skal lånes bort til andre barn. Jeg har ikke råd til å erstatte dresser og regntøy for at andre barn ødelegger de. (de kan låne dresser og regntøy barna mine i mellom da) Skiftøy og fleece derimot kan de låne om det er behov. Men barnehagen har masse ekstratøy så har aldri vært behov for det. Anonym poster: 42cf62d7c420f8a62133b9bae0e90f4b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Det ville jeg syntes var helt uakseptabelt, jeg er så kjip at jeg hadde sagt nei om de hadde spurt også. Ikke mitt ansvar at andre foreldre ikke gidder å sende med ungen riktig utstyr, da får de ungen være inn den dagen da. Anonym poster: 69ea56fa43172035062d893421472957
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Her fant Jeg ut at de hadde brukt vogna370714839022968223 til et av de andre barna fordi han ikke hadde ordentlig vogn å sove i. Det var ok, fordi jeg regnet med at det var en engangshendelse. Men da jeg fikk se på et bilde at enda et barn satt i mitt barns vogn (hun har egen vogn i barnehagen som hun kunne brukt), da ble jeg ergerlig og sa ifra om at de ikke kunne bruke vogna vår som fellesvogn. Anonym poster: e2430ce58271009f82fb7b4f2c9a2d0f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Akkurat det samme har jeg opplevd også. Så etter støvlene hennes hver gang jeg hentet, og de sto alltid på feil sted, eller på tørkerommet. Spurte jente om hun hadde brukt begge skoene idag, men hun hadde ikke brukt støvlene på veldig lenge. Var tydelig at de var brukt da de var reine om morgenen og nedgrisa eller våte om ettermiddagen. Så da flyttet jeg de fra den felles grov-garderoben og satte det på henne plass i fin-garderoben. Da sluttet det, da fant de nok noan andre sko å missbruke. Anonym poster: e5f24766d63ef65702f9a94e9ee28df3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Ser at når min begynner i barnehagen skal jeg snakke med dem på forhånd og si at mitt barn sitt utstyr ikke er noen felleskasse (vel, kommer vel til å formulere meg noe mer diplomatisk...) Bare si at jeg hører mange historier om at barnehager har lånt bort sko, vogner, ullundertøy etc, og selv om jeg er sikker på at de aldri ville gjort sånn ville jeg bare si fra at jeg er bekymret og ikke ville syntes slikt er greit. Anonym poster: 69ea56fa43172035062d893421472957
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Har opplevd noe som var like irriterende. Vi kjøpte nye støvler til gutten vår, og merket dem GODT. Men han ble våt på beina hver dag det regnet, og vi måtte ofte vaske skoene hans. En dag spurte jeg om han ikke bruker støvler på regnværsdager? Og da ble de helt rare, hadde han støvler da?! Det hadde de ikke fått med seg.. Hjelpes!! Men noe som er hakket værre er de gangene vi kommer i bhg og han har smokk i munnen som ikke er hans! Og bhg vet at vi merker absolutt ALT... Er det rart det et sykdom i bhg??? Anonym poster: a373f514d8433728a4a477b0fa906393
stearin Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Toåringen har vinterstøvler og dockboots i barnehagen. Når det er vått ute bruker de dockbootsene på ham, og når det er tørt men kaldt er det vinterstøvler. Men det vi stusset på lenge var hvorfor dockbootsene ofte ikke var på plass da vi hentet ungen. Så har vi funnet ut nå at barnehagen stadig låner bort dockbootsene hans til andre barn når han bruker vinterstøvlene. Riktignok bruker han de ikke selv når de gjør det, men hallo??! Man hører jo om skjevtråkking av sko etc, og de andre foreldrene kan vel gå beskjed hvis de ikke har tilstrekkelig skotøy på barna sine? Det irriterer, men hvordan sier jeg fra uten å være vanskelig? Anonym poster: 2078fff4d29e94ea0d066f0b865d0942 Si det som det er, om andre barn brukes ditt barns sko er det fare for skjevtråkking, både for barnet som låner og for ditt barn. Enda større grad for de som tråkker feil siden skoene er "gått" inn for din sønn. Jeg ville nok sannsynligvis tatt ganske hardt i dette, for jeg er så utrolig nøye på det med sko. Barnehagen har absolutt ikke rett i å bruke ditt barns sko på andre barn! Synes ikke du fremstår som vanskelig om du sier ifra. Og husk at du gjør det for ditt barns føtter, og andre barns føtter. Det er viktig, små føtter er så myke at de lett kan bli skjev.
Mamma_til_2 Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Merker at det som irriterer meg mest med dette problemet er ikke det at bhg har lånt vekk andre barns støvler ( selv om det er irriterende og frekt uten og sjekke med dere først) men det at enkelte foreldre sender barna i bhg uten rett tøy til rett årstid!!!!
Caprica Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Utrolig frekt! Hadde ikke gjort meg noe om et barn.lånte min sønns sko én gang ved krise, men barnas sko skal.da virkelig ikke brukes som lånesko...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Si til dem i barnehagen at det kan være en ide å lage en plakat som forteller foreldrene de må sjekke om barna mangler noe i barnehagen. Anonym poster: 3828eb7e44fedd826fac4b8603df750d
mammsien Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 Si det rett ut at det er ikke greit å låne bort tingene til ditt barn. Det er en helt ærlig sak. Jeg jobber selv i barnehage og hadde ikke lånt hos andre barn til de som ikke har utstyr selv.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 28. november 2012 #18 Skrevet 28. november 2012 Toåringen har vinterstøvler og dockboots i barnehagen. Når det er vått ute bruker de dockbootsene på ham, og når det er tørt men kaldt er det vinterstøvler. Men det vi stusset på lenge var hvorfor dockbootsene ofte ikke var på plass da vi hentet ungen. Så har vi funnet ut nå at barnehagen stadig låner bort dockbootsene hans til andre barn når han bruker vinterstøvlene. Riktignok bruker han de ikke selv når de gjør det, men hallo??! Man hører jo om skjevtråkking av sko etc, og de andre foreldrene kan vel gå beskjed hvis de ikke har tilstrekkelig skotøy på barna sine? Det irriterer, men hvordan sier jeg fra uten å være vanskelig? Anonym poster: 2078fff4d29e94ea0d066f0b865d0942 Er det egentlig lov å gjøre? Si at du har forstått det slik at skoene til sønnen din, blir lånt bort til andre og at du ikke synes noe særlig om det. Det er en ærlig sak. Er rimelig frekt av barnehagen å gjøre sånt synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå