Gå til innhold

Gruer meg til UL...


LykKeFisK

Anbefalte innlegg

Pga at vi i sommer opplevde en MA gruer jeg meg veldig til tidlig ultralyd jeg skal ta om en uke. Er da 7+6. Sist visste jeg ikke at noe var galt, og var nesten i uke 10 da vi tok en tidlig UL. Fikk da beskjed om at ting ikke var som det skulle, og ble henvist videre til Ullevål. Er livredd for å få samme beskjed som sist.. For å være ærlig så trodde jeg aldri at de skulle gå sånn inn på meg som det gjorde. Min stakkars samboer er verdens beste kjæreste og den beste støttespilleren jeg kunne hatt, men jeg er lei av å måtte tynge han med mine bekymringer... Er det greit å ta han med inn på UL selv om det er innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går nok bra skal du se :). Jeg tok med samboeren på innvendig ul og det gikk bra for oss begge,er mye tryggere da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke til i denne terminklubben, men svarer likevel!

 

Jeg har mistet i MA to ganger, den ene fant vi ikke ut før på ordinær UL i uke 18. Samboeren var selvfølgelig med, og det er jeg veldig glad for at han var. Det var helt forferdelig.

Andre gangen var han ikke med. Jeg mistenkte tidlig at det var gått galt, og gikk først til UL i uke 6, alene. Fikk vite at jeg var enten 4 uker på vei, eller så var det en MA. Jeg ble pent nødt til å vente til uke 10 med å få svar på hva det faktisk var.... Da gikk jeg også alene, til tross for at jeg var livredd for svaret. Jeg angrer. Jeg burde mast på samboeren for å være med. Det var helt forferdelig å vite at jeg hadde mistet enda en gang. Han ble i det minste med på sykehuset til utskrapning...

 

Jeg fikk beskjed om at det var uvanlig å miste i MA to ganger på rad, jeg vet det er mange som gjør det, men det var det jeg fikk beskjed om.

 

Så ta han med deg, for det er godt mulig det blir deres første lille glimt av skjønnheten i magen! Og det er en stor opplevelse å se, og det beste er å ha noen å dele gleden med! :)

 

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke til i denne terminklubben, men svarer likevel!

 

Jeg har mistet i MA to ganger, den ene fant vi ikke ut før på ordinær UL i uke 18. Samboeren var selvfølgelig med, og det er jeg veldig glad for at han var. Det var helt forferdelig.

Andre gangen var han ikke med. Jeg mistenkte tidlig at det var gått galt, og gikk først til UL i uke 6, alene. Fikk vite at jeg var enten 4 uker på vei, eller så var det en MA. Jeg ble pent nødt til å vente til uke 10 med å få svar på hva det faktisk var.... Da gikk jeg også alene, til tross for at jeg var livredd for svaret. Jeg angrer. Jeg burde mast på samboeren for å være med. Det var helt forferdelig å vite at jeg hadde mistet enda en gang. Han ble i det minste med på sykehuset til utskrapning...

 

Jeg fikk beskjed om at det var uvanlig å miste i MA to ganger på rad, jeg vet det er mange som gjør det, men det var det jeg fikk beskjed om.

 

Så ta han med deg, for det er godt mulig det blir deres første lille glimt av skjønnheten i magen! Og det er en stor opplevelse å se, og det beste er å ha noen å dele gleden med! :)

 

Ønsker deg masse lykke til :)

 

 

Takk for svar! :) Ja, tror han skal få være med :) Han selv er mer enn gjerne med :)

Jeg får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste! Er lite jeg kan gjøre til og fra nå...

Den neste uka frem til UL kommer til å bli eviglang! Hehe

 

Håper det går bra med deg nå og at det har ordnet seg for deg! :)

Personlig tror jeg MA setter en frykt i oss som er vanskelig å bli kvitt..

Å gå å tro at alt er ok, uten at utviklingen går som normalt er fryktelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han i hvert fall ønsker å være tilstede! Det er viktig å føle at han ønsker å stille opp, og ikke gjør det fordi han "må" eller "burde".

 

Tiden frem til UL føles ALLTID lang!

 

Jada, nå går det fint! Jeg venter nå førstemann (eller jente, for det er det det blir ;)), er 26+4 uker, så jeg håper dette går riktig veien frem til fødsel altså! Vi har brukt lang tid på å bli gravide. Sluttet på prevensjon i 2007, første MA i 2009, andre MA i 2011. Fikk oppfølgning av gynekolog og slikt, og jeg ble satt på pergotime, for å få eggløsning. Første gang ble jeg gravid helt selv, andre ganga på pergotime, siste ganga den mnd jeg hadde pause fra pergo! :)

Du har helt rett, en MA setter dype spor, og jeg opplever det som veldig vanskelig å glede meg over svangerskapet, særlig i begynnelsen, selv etter at jeg så et bankende hjerte! Selv nå som jeg kjenner daglig liv... Det er så totalt uvirkelig at vi faktisk endelig har klart det! Jeg tror ofte at jeg drømmer, at det hele ender opp med å bli et uendelig vondt mareritt... Jeg gleder meg bare til å få holde barnet vårt i armene!

 

Jeg håper, og har troen, på at dette går rette vei for dere denne ganga. Er det neste onsdag du skal ha UL? (så du skrev at det var ei uke til UL). Du får holde meg oppdatert! Jeg skal krysse alt jeg kan for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han i hvert fall ønsker å være tilstede! Det er viktig å føle at han ønsker å stille opp, og ikke gjør det fordi han "må" eller "burde".

 

Tiden frem til UL føles ALLTID lang!

 

Jada, nå går det fint! Jeg venter nå førstemann (eller jente, for det er det det blir ;)), er 26+4 uker, så jeg håper dette går riktig veien frem til fødsel altså! Vi har brukt lang tid på å bli gravide. Sluttet på prevensjon i 2007, første MA i 2009, andre MA i 2011. Fikk oppfølgning av gynekolog og slikt, og jeg ble satt på pergotime, for å få eggløsning. Første gang ble jeg gravid helt selv, andre ganga på pergotime, siste ganga den mnd jeg hadde pause fra pergo! :)

Du har helt rett, en MA setter dype spor, og jeg opplever det som veldig vanskelig å glede meg over svangerskapet, særlig i begynnelsen, selv etter at jeg så et bankende hjerte! Selv nå som jeg kjenner daglig liv... Det er så totalt uvirkelig at vi faktisk endelig har klart det! Jeg tror ofte at jeg drømmer, at det hele ender opp med å bli et uendelig vondt mareritt... Jeg gleder meg bare til å få holde barnet vårt i armene!

 

Jeg håper, og har troen, på at dette går rette vei for dere denne ganga. Er det neste onsdag du skal ha UL? (så du skrev at det var ei uke til UL). Du får holde meg oppdatert! Jeg skal krysse alt jeg kan for deg :)

 

Da greide eg ikke å vente lenger, å dro på UL i går.

Det gikk ikke som vi håpet og ut som nok en MA :( :(

De fant bare plommesekk og så ikke sikkert noe foster. Når man ser plommesekk, kan man da utelukke graviditet utenfor livmor?

Skal på sykehuset over helga og ta en hcg prøve til for om det har vært noen stigning siden i går, men det er vel mest for å dobbelsjekket... Men men..Vi får prøve igjen, og håpe at alle gode ting er tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da, dette var jo ikke noe greit.

Jeg vet ikke om man kan utelukke graviditet utenfor livmor, men man har ofte smerter i et slikt tilfelle, såvidt jeg har forstått det. Jeg tror også de ville sett det på UL, om det var noe sånt.

Hcg stemmer ikke alltid, mitt steg da jeg hadde min andre MA... Men du kan ikke være kortere på vei da? Da er det ikke uvanlig å kun se plommesekk...

 

Ikke mist håpet, en dag er det deres tur! Og jeg kan skrive under på at alle gode ting er tre ;) Ønsker dere masse lykke til videre, og at det ikke tar for lang tid før spiren sitter nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, dette var jo ikke noe greit.

Jeg vet ikke om man kan utelukke graviditet utenfor livmor, men man har ofte smerter i et slikt tilfelle, såvidt jeg har forstått det. Jeg tror også de ville sett det på UL, om det var noe sånt.

Hcg stemmer ikke alltid, mitt steg da jeg hadde min andre MA... Men du kan ikke være kortere på vei da? Da er det ikke uvanlig å kun se plommesekk...

 

Ikke mist håpet, en dag er det deres tur! Og jeg kan skrive under på at alle gode ting er tre ;) Ønsker dere masse lykke til videre, og at det ikke tar for lang tid før spiren sitter nå :)

 

Da har jeg vært på sykehuset, og her har det skjedd ting!!!!! :D :D

Gynekologen kunne fastslå (også i samråd med spesialist) at jeg ikke var 7+4 i dag, men 6+0!!! :o :o Ellers så kunne de fastslå at alt så bra ut, og vi kunne også se et lite hjerte slå!!!! <3 Jeg er helt fra meg av glede! De sa også at så lenge en har oppdaget hjerteaktivitet er det svært gode prognoser for at det skal gå bra!! :))))) GLEDE!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!!! Var inne å kikka på om det hadde gått bra med deg og det hadde det!! Hurra!

 

Takk takk!! :))

Ja du kan tro jeg er glad!! :D smiler fra øre til øre! ;)) hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Jeg hadde en sånn god følelse på deg, skjønner du, og fikk helt vondt da du sa du hadde mistet! GRATULERER SÅ MYYEEEE!! :D :D :D

 

Dette beviser at undere kan skje, og helledussen, nå er jeg helt på gråten her! Hoh, hormoooooneeeer, godt de kan gi en GLEDESTÅRER også!

 

Ønsker deg så masse lykke til videre i svangerskapet , og krysser nå heller fingrene for at kvalme og andre gravidplager holder seg unna, slik at du får nytt lille underet til det fulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...