Gå til innhold

Hva feiler det meg?? Verker i kroppen og feberfølelse. Ikke vanlig influensa...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal til legen altså, men har ikke fått time før neste uke!!

 

I en lang periode har jeg slitt med disse symptomene som kommer og går. Før kom de sjelden, men jeg synes de kommer bare oftere og oftere!

 

Det er bare 2 uker siden jeg hadde det sist. Var borte fra jobb et par dager og var sengeliggende.

 

Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette på best mulig måte. Men jeg sliter med stiv nakke, stive skuldre og ømme punkter mellom skulderbladene. Jeg har trodd det er pga. dette, men tviler på at det er grunnen.

 

Når det er som verst, så føles det ut som om jeg har skikkelig influensa. Det verker i kroppen, føles som nervene mine er utenpå kroppen. Det føles rett og slett ut som om jeg har en infeksjon eller betennelse i hele kroppen. Jeg fryser og svetter om hverandre, skikkelig feberfølelse, men uten å ha feber.

 

Noen som har vært borti lignende? Jeg går sjelden til legen fordi det er som regel aldri noe de kan fikse likevel. Men nå følte jeg virkelig for å komme meg til legen...

 

 

Anonym poster: 2c51ae42f223274a98b5f9a09398313c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn og jeg har diagnosen ME.

 

Om jeg blir sliten eller anstrenger meg litt for mye har jeg den følelsen i kroppen i flere dager etterpå...

 

Anonym poster: 6b58233483ac4f6708f7909447e82acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn og jeg har diagnosen ME.

 

Om jeg blir sliten eller anstrenger meg litt for mye har jeg den følelsen i kroppen i flere dager etterpå...

 

Anonym poster: 6b58233483ac4f6708f7909447e82acb

 

Åh nei!! Det er det jeg frykter aller mest!!!! Jeg har et svært stressende liv med tre små barn og jobb. Tror jeg skal gå på veggen mange ganger.

 

Hvordan får man den diagnosen da? Kan legen ta noen tester??

 

Krysser bare fingrene for at det ikke er det som feiler meg. Har aller mest lyst til å orke alt her i verden...

 

HI

 

 

Anonym poster: 2c51ae42f223274a98b5f9a09398313c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan ta masse tester, og greia med ME er jo at den ikke slår ut på noen av dem.... Om det ikke er noe annet galt med deg og du fremdeles er utslitt og syk kan du få diagnosen ME.

 

Jeg fikk det etter siste svangerskap, var veldig tøft, mye sykdom og endte med en skikkelig infeksjon, innlagt på sykehus, intravenøs antibiotika osv. Jeg kom meg aldri helt på bena igjen, kroppen var helt tappet for energi og ingenting jeg gjorde klarte fylle energilagrene opp igjen.

 

Jeg trappet ned på jobb og sa etterhvert fra meg min stressende lederstilling, la om alt på hjemmebane for å minske belastningen på meg, sørget for nok ro og hvile, spiste sunt, nok søvn, frisk luft osv. Gikk til og med på antidepresiva et halvt år i tilfelle jeg bare var deprimert, men ingenting hjalp.

 

Nå er dette 3 år siden og sakte men sikkert blir jeg bedre, men er langt fra frisk. Tåler ikke stress, kan ikke trene, må ha mye hvile og kan ikke anstrenge meg mye. Jobber to dager i uken og lever et veldig rolig liv med minst mulig stress og kav.

 

Men det kan godt hende du er heldigere enn meg, kanskje du bare er sliten og det vil hjelpe å roe ned litt, kanskje finner legen noe på blodprøvene så du bare trenger et tilskudd av f.eks jern, D-vitamin, B12-vitamin eller noe sånt. Ikke ta sorgene på forskudd, om det faktisk er sykdom i kroppen din må du bare takle det når det kommer.

 

Men om kroppen din bare gir deg beskjed om å bremse litt, så gjør det før det er for sent! Ikke vent til du går helt i kjelleren, for da kan det ta årevis å komme opp igjen.

 

Anonym poster: 6b58233483ac4f6708f7909447e82acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det nesten likt i tiden før jeg gikk på veggen... Altså hva man populært kaller utbrent. Angret på at jeg ikke lyttet til kroppen tidligere da ja. Men uansett, håper legen kan gi deg svar for akkurat din situasjonen. God Lenge å vente når man føler kroppen sier stopp, tenker jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...