Gå til innhold

"Fordi mannen lukker igjen døra mamma!!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg: Kan du ikke puzle på soverommet ditt? Jeg skal støvsuge skjønner du.

Gutten: Neiiii mamma...

Jeg: Hvorfor ikke det da?

Gutten: Fordi mannen lukker igjen døra når jeg er der inne. Jeg blir redd mamma!

Grøss. Glad vi skal flytte fra dette spøkelseshuset straks ja!!!!! :(

Anonym poster: f73954737c9a3dad66333434ae618734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytter på lørdag ;) Guttungen er ikke mer på soverommet ( klarer ikke å tvinge han til å være der inne gitt) så vi overlever :P

MEeeeen, om jeg ser noe / noen, så løper jeg ut og går aldri inn igjen!!!! :P

hl

Anonym poster: fcf3f8ef6fe264617a293bd7057b3c8b

Skrevet

Men hva hvis mannen er knyttet til dere, og blir med til neste hus?

Anonym poster: 8486b2c5ccbb66ce76b06a0345d1166c

Skrevet

Be han stikke! Mamma og pappa fortalte om at de hadde hatt "besøk" av noen stadig vekk. Til slutt gikk mamma så lei av at hvem enn som snoka hos dem skremte vettet av min far. Mamma hadde da bedt dem gå sin vei, og aldri komme tilbake. Hun merket at dem var der, i trappa. Hun hørte skrittene til dem.

Det merkelige var at da mamma snakka med naboen senere på dagen, hadde naboen lurt på hvem hun hadde hatt besøk av. Hun hadde sett at det gikk to folk fra huset deres. Mamma hadde ikke hatt besøk av noen den dagen, så det var virkelig spesielt... De har ikke vært plaget siden :)

Anonym poster: f12b706b5ec4ee18c29fda04701f598b

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Flytter på lørdag ;) Guttungen er ikke mer på soverommet ( klarer ikke å tvinge han til å være der inne gitt) så vi overlever :P

MEeeeen, om jeg ser noe / noen, så løper jeg ut og går aldri inn igjen!!!! :P

hl

Haha, hadde jeg også gjort :D nei huff, sånne ting er freaky. Selv om det ikke er farlig :)

Skrevet

Det kommer noen fra kirken på mandag for å rense det. Skal ikke ha noen inn i det nye huset. Tror ikke det er noen vi vet hvem er nettopp fordi vedkommende skremmer oss (skjedd veldig mye her).

Er ikke veldig kristen eller noe, men må sette i gang noe tiltak syns jeg :-P

Hl

Skrevet

Jeg tror ikke på sånt, men vi hadde en litt rar opplevelse for noen år siden. Da var gutten vår to år. Når han skulle legge seg begynte han plutselig å bli engstelig og peke i et hjørne av rommet og at det det var en dame der. Stirret liksom bort der og sa at han ikke likte at hun var der - og det var ingenting der.

En her inne sa at vi skulle be ham si at hun måte gå vekk. Så vi sa til ham at neste gang han så henne skulle han bare be henne gå. Så ligger jeg og leser for ham i senga, og plutselig vender han hodet og ser på noe bak meg...så sier han" "Gå vekk, dame!" og vifter med hånden.

Og etter det sa han aldri noe mer om henne.

Både jeg og min meget nøkterne mann ble faktisk litt betenkt da.

Anonym poster: 5496efbafec66974a760e9b65990d084

Skrevet

Jeg tror ikke på sånt, men vi hadde en litt rar opplevelse for noen år siden. Da var gutten vår to år. Når han skulle legge seg begynte han plutselig å bli engstelig og peke i et hjørne av rommet og at det det var en dame der. Stirret liksom bort der og sa at han ikke likte at hun var der - og det var ingenting der.

En her inne sa at vi skulle be ham si at hun måte gå vekk. Så vi sa til ham at neste gang han så henne skulle han bare be henne gå. Så ligger jeg og leser for ham i senga, og plutselig vender han hodet og ser på noe bak meg...så sier han" "Gå vekk, dame!" og vifter med hånden.

Som beinhard skeptiker burde jeg egentlig holde meg helt unna sånne tråder som dette, men dette innlegget klarte jeg ikke å la være å svare på... :P

Min sønn har hatt løver, elefanter, tyver og mye annet rart på soverommet sitt (gjerne inspirert av bøker vi har lest, eller noe de har snakket om/lest om i barnehagen). Disse forsvinner gjerne for en stund eller for alltid hvis vi bare sier de rette besvergelsene. ;) På samme måte som han ikke lenger har vondt etter å ha slått seg når jeg "tryller det bort".

Barn har stor fantasi, og "ser" mye rart, spesielt i forbindelse med sengetid, når de helst vil tøyse fremfor å sove. ;) Når barnet ser en løve ("det er faktisk veldig sjelden man finner løver i et kleskap"), en elefant, en tyv eller tante Sofie skjønner vi jo at dette er barnets fantasi, hvorfor skal det da være annerledes hvis det er "en dame"? :)

Skrevet

Som beinhard skeptiker burde jeg egentlig holde meg helt unna sånne tråder som dette, men dette innlegget klarte jeg ikke å la være å svare på... :P

Min sønn har hatt løver, elefanter, tyver og mye annet rart på soverommet sitt (gjerne inspirert av bøker vi har lest, eller noe de har snakket om/lest om i barnehagen). Disse forsvinner gjerne for en stund eller for alltid hvis vi bare sier de rette besvergelsene. ;) På samme måte som han ikke lenger har vondt etter å ha slått seg når jeg "tryller det bort".

Barn har stor fantasi, og "ser" mye rart, spesielt i forbindelse med sengetid, når de helst vil tøyse fremfor å sove. ;) Når barnet ser en løve ("det er faktisk veldig sjelden man finner løver i et kleskap"), en elefant, en tyv eller tante Sofie skjønner vi jo at dette er barnets fantasi, hvorfor skal det da være annerledes hvis det er "en dame"? :)

det er vel ikek annerledes, rett og slett. Regner med at det bare var i fantasien hans, men mens det sto på var det litt merkelig, siden han absolutt ikke tøyset, og stirret redd og pekte. Men jeg er enig i at dte nok ikke var noe spkelse, i og med at jeg heller ikke tror på sånt.

# 8

Skrevet

Jeg blir helt matt av å lese dette. Vi lever i 2012, men dere tror faktisk på spøkelser???

Anonym poster: 577a78f8d3a6c6b0976e63108e250d8f

Skrevet

Hadde det nå enda vært en løve, en elerfant eller lignende, så hadde jeg tatt det med knusende ro. Men nå har faktisk guttungen snakket om en mann i to av tre år vi har bodd her. Det har også skjedd en hel del her :

- Skapdørene har en tendens til å være åpne når vi kommer hjem, selv om jeg vet at jeg lukket dem.

- Det lukter plutselig parfyme

- En lysestake smalt plutselig inn i vinduet

- Gutten vil ikke lenger være på soverommet og har tidligere snakket om mannen

- Leketog begynner plutselig å kjøre, selv om bryteren ikke er slått på av oss.

- Tven skrur seg av / på

- Man kan høre noen som går i gangen og på soverommet, selv når alle igger å sover.

Men nå skal det sies at vi ikke flytter fordi det spøker her da. Vi hadde flyttet nå uansett. Men syns på en måte det var greit før, når vi bare hørte litt innimellom. Nå i det siste syns jeg ting har blitt litt verre, fordi det skremmer guttungen og ting plutselig flyr ut i rommet.. Skummelt syns nå jeg, men hva dere andre syns må være opp til dere :)

hl

Skrevet

Jeg blir helt matt av å lese dette. Vi lever i 2012, men dere tror faktisk på spøkelser???

ja, vi lever i 2012. hvorfor i alle dager skal ikke de som vil få lov til å tro? vi lever i et fritt land og har lov til å tro det vi vil uten at andre skal føle det nødvendig å slenge dritt om det.

Anonym poster: 3ee16383d810e61ca185ad86f1aef5ec

Skrevet

ja, vi lever i 2012. hvorfor i alle dager skal ikke de som vil få lov til å tro? vi lever i et fritt land og har lov til å tro det vi vil uten at andre skal føle det nødvendig å slenge dritt om det.

Jeg ønsker ikke å nekte deg å tro, men jeg må ha lov til å synes at det er latterlig. For meg er det akkurat like dumt som at du hadde sagt at du tror på julenissen, eller troll.

Skrevet

Jeg ønsker ikke å nekte deg å tro, men jeg må ha lov til å synes at det er latterlig. For meg er det akkurat like dumt som at du hadde sagt at du tror på julenissen, eller troll.

da må du heller lage en egen tråd om det da vettu, istede for å lage kvalme her;-)

Du er ikke alene om å ha opplevd slik hi. min bror viste ofte tegn på at det var noen andre i nærheten om morgenen spesielt. han sov på samme rommet som det hadde dødd en mann noen år tidligere.

Skrevet

da må du heller lage en egen tråd om det da vettu, istede for å lage kvalme her;-)

Du er ikke alene om å ha opplevd slik hi. min bror viste ofte tegn på at det var noen andre i nærheten om morgenen spesielt. han sov på samme rommet som det hadde dødd en mann noen år tidligere.

Jeg sier heller,"Blir helt matt av å lese det,vi lever i 2012 og du tror IKKE på spøkelser?" Er du så trangsynt? Trodde de fleste var mer åpne for dette jeg? Jeg anbefaler deg å se denne videoen.

Anonym poster: 2cd397a3f25f22746afb47685ed302ca

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er mer mellom himmel og jord enn andre steder!

Skrevet

Jeg tror på sånne ting til de grader, jeg forstår hvorfor folk ikke tror på dette. det er ikke lett å tro på ting en ikke ser eller har sett eller fysisk.

Noe jeg gjør ofte, aldri klart å sette fingeren på hvorfor. Har fått bekreftelser så det holder fra andre personer, som har sett det samme.Jeg driver ikke å gjette meg fram. Spør de hvordan de ser ut, klær og alt. Har 3 stykker her i hus, også kommer det noen på besøk i ny og ne. De er snille.. Nå har jeg ikke lest alle kommentarene, men det du kan gjøre er å prøve å be de om å gå, sett tydeligere grenser på hva som er lov og ikke.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si at jeg synes denne naiviteten gjør dere søte, men det er dessverre bare skremmende.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si at jeg synes denne naiviteten gjør dere søte, men det er dessverre bare skremmende.

Jeg forstår din frustrasjon, men kan dessverre ikke gjøre så mye med det for å hjelpe deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...