Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Jeg er så lei sutring og trassalder, at jeg bare klikket i vinkel i dag når hun klokken 7 om morgenen(ja jeg er B menneske) begynte å sutre fordi hun ikke fikk lov å pusle det vanskelige puslespillet(fordi det ender opp med at jeg må fullføre fordi hun bare sutrer og hyler og kaster spillet vegg imellom av frustrasjon, en følelse jeg kjenner godt igjen.). Jeg spurte, vil du ikke heller pusle sabeltann? Kom oppi senga til mamma da så koser vi litt Gå og lek med togbanen da. Osv.. Masse ting hun kunne gjøre, men bare nei nei nei nei og hyyyyyyyyyyyyyyyyl. Så jeg i min frustrasjon sa: Nei du vil ingenting din drittunge. Med en gang jeg hadde sagt det så kjente jeg det krympet seg inni meg. For en grusom ting å si!!! Jeg sa unnskyd noen sekunder senere og ungen så veldig overrasket ut. Men jeg følte meg som dritt. Huff. Jeg må prøve å ikke la sinne/frustrasjon komme frem så lett. Måtte bare få sagt det til noen.. Anonym poster: 8acf12f8e14d81e96135323749aa5335
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. november 2012 #2 Skrevet 28. november 2012 Sånt skjer. Lov å være trøtt. Bra at du sa unnskyld.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #3 Skrevet 28. november 2012 Da synes jeg du skal si unnskyld. Mannen min har sagt det til vår et par ganger og det koker i hodet på meg når jeg hører det. Anonym poster: 2418e703af1beb6628686bbf7bc926b1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Tenker den følelsen du har nå er ganske riktig, da. Kanskje du bør be om unnskyldning? Jeg vet hvordan du har det, da. Min treåring våkner ofte megatidlig, holder oss alle våkne og sovner på vei til bhg. Da han våkner uken etter det er han frisk og fin, men det er ikke mamma som må på jobb. I dag våkna han 4.45. Det er en forferdelig tid. Men jeg har aldri kalt ham en drittunge, heldigvis, bare tenkt det inni meg. ;-) Anonym poster: d0282425e8cbe0fc4569074820cc6472
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #5 Skrevet 28. november 2012 Har visst mumlet drittunge om min 3åring enkelte kvelder når han ikke vil sove. Når han fremdeles hopper i senga halv 11 om kvelden, kjenner jeg det koker i hodet og jeg innser at jeg kommer til å legge meg før ham. Jeg har full forståelse for at man kan sprekke. Har ikke gått så langt som til å si det til ham, heldigvis. Venter til jeg kommer ned trappa. Tenker du kan si unnskyld samt fortelle at noen ganger blir folk sinte og sier ting de ikke mener. Husker min far kalte meg drittunge, men han stod også for det han sa ved alle anledninger. Fikk aldri en unnskyldning fra ham. Anonym poster: 51caf1ebdc6e8818a2cfb62e35d79d48
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Rart hvordan ingen av de anonyme leste tråden ordentlig.. Står da at hun ba om unnskyldning.. Sånt skal jo ikke skje, men godt du ba om unnskyldning. Forhåpentligvis sitter du igjen med en så ekkel følelse at du ikke gjør det igjen Anonym poster: 150de8dbe71d8553a55366d57043523a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Hadde kanskje vært litt lettere om du faktisk sto opp med ungen din da? Ikke bare bare for en treåring og måtte underholde seg selv, men mor ligger i senga. Stå opp sammen med barnet ditt du, så skal du se dere får en bedre morra Btw: La nå barnet ditt trasse om det er det hun vil. Hun må jo få prøve seg på ting selv om hun blir sint? Virker bare så dumt å nekte ungen å puzle fordi det er en sjanse for at hun blir sint? Latskap. Anonym poster: 2997dd8d0102fda281e684780d4b3689
Gulosten™ Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Noen kan de faktisk VÆRE skikkelige drittunger også, og kritikken er berettiget Ikke noen god følelse å ha, og fint du sa unnskyld. Se på det som en bagatell, og putt følelsen i en eske langt bak i hukommelsen. Det finnes utrolig mange verre ting man kan si og gjøre Hilsen en mamma med 2 drittunger, en prepubertal 7-åring og trassete 3-åring.
Marjoriee Dawes Skrevet 28. november 2012 #9 Skrevet 28. november 2012 Er dere blinde eller? Hi har jo sagt unnskyld.
PintSizedDictator Skrevet 28. november 2012 #10 Skrevet 28. november 2012 Hadde kanskje vært litt lettere om du faktisk sto opp med ungen din da? Ikke bare bare for en treåring og måtte underholde seg selv, men mor ligger i senga. Stå opp sammen med barnet ditt du, så skal du se dere får en bedre morra Btw: La nå barnet ditt trasse om det er det hun vil. Hun må jo få prøve seg på ting selv om hun blir sint? Virker bare så dumt å nekte ungen å puzle fordi det er en sjanse for at hun blir sint? Latskap. Anonym poster: 2997dd8d0102fda281e684780d4b3689 Barn har ikke vondt av å underholde seg selv. Det styrker fantasien og kreativiteten. Voksne som hele tiden skal organisere barns lek er med på å svekke disse evnene.
Gjest Julepølsevev! Skrevet 28. november 2012 #11 Skrevet 28. november 2012 Tror nok jeg har sagt noe lignende i hetens kamp. Innimellom kan strikken bli strukket litt for langt når de er i den alderen. Fint at du bad om unnskyldning etterpå. Da ser samtidig barnet at vi voksne kan si/gjøre noe feil, men at vi også legger oss flate og beklager.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #12 Skrevet 28. november 2012 Hadde kanskje vært litt lettere om du faktisk sto opp med ungen din da? Ikke bare bare for en treåring og måtte underholde seg selv, men mor ligger i senga. Stå opp sammen med barnet ditt du, så skal du se dere får en bedre morra Btw: La nå barnet ditt trasse om det er det hun vil. Hun må jo få prøve seg på ting selv om hun blir sint? Virker bare så dumt å nekte ungen å puzle fordi det er en sjanse for at hun blir sint? Latskap. Anonym poster: 2997dd8d0102fda281e684780d4b3689 Barn har ikke vondt av å underholde seg selv. Det styrker fantasien og kreativiteten. Voksne som hele tiden skal organisere barns lek er med på å svekke disse evnene. Til en viss grad ja. Klart barn skal få kjede seg litt, finne på ting selv. Men er ikke sikkert barnet er trygg nok til å være oppe alene? Ikke rart hun er sutrete og lei da. Anonym poster: 2997dd8d0102fda281e684780d4b3689
Mrs. Kaizer Skrevet 28. november 2012 #13 Skrevet 28. november 2012 Been there, done that!! Jeg kalte 9 åringen min for drittunge en dag han var veldig frekk og tøff i trynet. Han ble dødelig fornærmet og jeg måtte be på mine knær om tilgivelse. Heldigvis ble unnskyldningen godtatt etterhvert:)
Cruella De Vil Skrevet 28. november 2012 #14 Skrevet 28. november 2012 Hm, jeg har visst slengt ut drittunge selv en gang eller to, i frustrasjon mot vår treåring... Det er absolutt ikke greit, men foreldre kan jo være slitne i blant de også, og av og til blir det for mye for oss også. Når jeg går for langt (ikke ofte, men f.eks. sagt "drittunge" eller lignende) er jeg alltid nøye med å sette meg ned og snakke med treåringen etterpå og si unnskyld og forklare at det ikke var greit av meg å gjøre det og at det ikke var meningen å bli sint. Jeg tror det viktigste er at de ikke sitter igjen og tror at de faktisk er drittunger eller bare i veien og "mamma bare er sint" på dem. Og at de lærer at også voksne kan gjøre feil og se at de også da unnskylder seg.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 28. november 2012 #15 Skrevet 28. november 2012 Er dere blinde eller? Hi har jo sagt unnskyld. Er jo sånn det er her. Dib er beviset på at mange kan skrive, men ikke lese
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #16 Skrevet 28. november 2012 Mora til naboungen på tre sa til han mens både mor og far sto bøyd over ham, på godt bærgensk; "du e det mest ulydige gutten på tre år som eg kjennår".. Jeg satt litt forbauset på terrassen og så og hørte på Det var verre, spør du meg... Du sa da unnskyld og handlet i affekt.. Hun var rolig og kalkulert. Anonym poster: d217b4bf73f804d036d171bd49966b03
Marjoriee Dawes Skrevet 28. november 2012 #17 Skrevet 28. november 2012 Er dere blinde eller? Hi har jo sagt unnskyld. Er jo sånn det er her. Dib er beviset på at mange kan skrive, men ikke lese Lese, det er ikke så farlig. Men gud forby skrivefeil altså :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå