Gå til innhold

Til dere som mobber og trakkaserer her inne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere faktisk klar over hvor stor skade dere kan gjøre? Det virker kanskje som uskyldig moro,men det kan få ganske store konskvenser. Det er ikke så lenge siden en tok livet sitt pga netthets og uthenging... Tenk dere om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så alt som ikke er applaudering og digging kalles mobbing og trakassering?

Men, ja, man skal være forsiktig.

Synes dog det blir noe hysterisk å trekke frem "mobbekortet" hver eneste gang.

Skrevet

Greit at ikke alt skal være appludring og digging, man må få lov å si hva man mener. En annen ting er at alltid de som skal drive med sånn gjemmer seg bak anonym. Jeg for min del gidder ikke lenger å svare på når noen svarer bak anonymknappen.

Skrevet

Tror ingen har noe imot saklig tilbakemeldinger, men å synke ned til "du er dum og teit" hjelper ingen.

Skrevet

Mobbekortet? Et slikt uttrykk kan vel bare noen som mobber bruke....

Anonym poster: f4359a723c964fa0af86b1d115b0643d

Skrevet

Eller nedverdige kommentarer, spesielt vist det egentlig ikke er fortjent.

Skrevet

Jeg leste en kronikk i Dagbladet som het noe sånt som " tynn hud, norges nye folkesykdom"

Det er nok mye sannhet i dette. Vi tåler ikke kritikk eller uenighet, alt er mobbing. Jeg er selvfølgelig imot mobbing og hets, men da må det faktisk være mobbing og hets også.

Det er ikke mobbing og hets å være kritisk eller uenig så lenge man holder seg saklig.

Dette var ikke ment som et angrep på deg, mamma til will og ailo, bare en kommentar i debatten.

Skrevet

Jeg leste en kronikk i Dagbladet som het noe sånt som " tynn hud, norges nye folkesykdom"

Det er nok mye sannhet i dette. Vi tåler ikke kritikk eller uenighet, alt er mobbing. Jeg er selvfølgelig imot mobbing og hets, men da må det faktisk være mobbing og hets også.

Det er ikke mobbing og hets å være kritisk eller uenig så lenge man holder seg saklig.

Dette var ikke ment som et angrep på deg, mamma til will og ailo, bare en kommentar i debatten.

Enig med deg i dette, noen trekker "mobbekortet" med en gang, og det blir litt overdrevet. Samtidig forekommer det noen vel drøye innlegg her i ny og ne, og noen personer blir vel mye hetset, det er vel det hi henviser til. :)

Skrevet

Uenighet og det å si imot meninger er ikke mobbing. Heftig, saklig debatt er heller ikke det, ei heller det å si at man ikke støtter det en person gjør eller tenker å gjøre.

Men personhets, skjellsord, og å angripe under beltestedet er det.

Begge deler forekommer her, den beste måten å møte sistnevnte på er å ignorere det og melde fra til moderator slik at det blir luket ut.

Skrevet

Jeg ser ikke det som mobbing om en gir kritikk for det noen sier, så lenge det blir saklig gjort. Det kommer også ann på hva de sier. Vist noen skriver f.eks "det er greit å gi ris" til barna sine pga oppdragelse. Nå satt jeg det på spissen. Så skal jeg innrømme at alle mine plugger tennes på!

Men om noen lage hat tråd om noen, driver med hets og personangrep. Så er det mobbing, men der igjen så er mobbing som skjer over lengre tid. Å jeg misstenker en anonym til å lage masse hets mot en person, når dette også innrømmet at den hadde gjort det med sitt nick også. Da er det mobbing på gang.

Kan selvfølgelig være uenige i ting, men det går en grense når nok er nok. Like greit å gi seg vist det blir for mye for en å takle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...