Gjest ________ Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Nå har de utlyst en stilling i drømmejobben min i firma rett i nærheten av her vi bor (jackpot) har kjempelyst til å søke, men er gravid (9 uker) søknadsfristen er 1 desember og tiltredelse 1 januar (da er jeg 15 uker ) kommer til å gå ut i permisjon 1 juni ca... Domt å søke? Hvordan skal jeg evt si at jeg er gravid?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Søk og ikke si noe om at du er gravid. Det er kanskje ikke helt riktig, selv om det er fullstendig lovlig, å ikke si noe om graviditet, men det er dessverre fortsatt slik at gravide kvinner ofte blir forbigått selv om de er beste kandidat til stillingen. Anonym poster: 1a2673dd84f58e4d9c54dbf6784b5f7b
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Er de særiøse og vil ha deg, så ansetter de deg uansett.
Cat_Woman Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Jeg hadde søkt, og vært åpen om graviditeten.
Gjest ________ Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Ja, vil liksom ikke lyve heller... Men siden jeg ikke er så langt på vei så vet jeg ikke om jeg trenger å si det under intervjuet, men heller vente til de enten vil ha meg i jobben eller ikke
TPK Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Jeg ville søkt, og heller fortalt om graviditeten hvis du blir tilbudt jobben. Da er du jo litt lenger på vei også. Jeg ville ikke sagt noe så tidlig uansett, ikke til venner en gang.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #7 Skrevet 28. november 2012 Ja, vil liksom ikke lyve heller... Men siden jeg ikke er så langt på vei så vet jeg ikke om jeg trenger å si det under intervjuet, men heller vente til de enten vil ha meg i jobben eller ikke Du har ingen plikt til å fortelle det. Og trenger ikke det hvis de ikke spør, noe de ikke har lov til. Det heter ikke å lyve, det heter å beskytte sine interesser. Alt for mange som er best kvalifisert blir vraket grunnet graviditet, selv om det er ulovlig. Anonym poster: 4f35660bb64dd2531cf7edcde74fbbf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå