Gå til innhold

Trenger diagnostisering: hva feiler det meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vondt på siden av foten slik at jeg ikke klarer å gå på hælen. Kan gå på tåspissen uten store problemer, men klarer altså ikke å sette ned hele foten. Smertene varierer i intensitet. Blir veldig sliten i foten. Den er ikke rød, ikke hoven og gjør ikke spesielt vondt å ta på utenpå.

Smertene kom ca to timer etter en asfalttur for to dager siden (en tur jeg har gått tusen ganger før).

Anonym poster: 8fe9bb5a1e7663642b4c2fe3e362646c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kødder du?!

Anonym poster: 73ddbdb96ebb128c35766f2a59713507

Skrevet

Skal selvsagt ringe legen om det ikke gir seg, men tenker å la det gå et par dager.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Høres egentlig ut som en betennelsesreaksjon spør du meg, men jeg er ikke lege da. Se det an noen dager kanskje og ring legen på fredag hvis du ikke er bedre? Ring før hvis du blir verre da. Hvil foten høyt. God bedring:)

Skrevet

Kan det ikke være en sene?

Hvis jeg strekker foten min på en spesiell måte, klikker det en sene midt under foten, innsiden, og den smerten er uutholdelig.

Kanskje en senestrekk?

Anonym poster: 510c90a03532f56dbc9bbb12be32d23c

Skrevet

Tusen takk for svar! I dag når jeg våknet er det i tillegg kommet en slags knirkelyd i foten. Det er ikke uutholdelig vondt. Kan fint gå på jobb, for det er bare litt vondt når jeg sitter. Men får sende kollegene mine etter kaffe og utskrifter til meg ;) Vondt og anstrengende og humpe rundt på èn fot.

Skrevet

Syns det høres ut som betent achilles. Den knirkelyden er veldig typisk for dette. Høres det litt ut som å tråkke i kald eller kram snø? Du trenger betennelsesdempende tabletter i tilfelle.

Skrevet

Du har nok knekt /brista flaten på foten. Du må ha røntgen og muligens operasjon. Tiden etterpå kan bli tøff. Du kan få infeksjoner og mye smerter. Bør nok belage deg på ca seks uker med gips og tre uker med smertestillende. Ring jobben med en gang du og informer dem om tilstanden din.

KØDDER DU????!!! Hvordan i huleste skal vi vite det???

Anonym poster: d8c17664dddff9b78c69361edbaa876b

Skrevet

Du har nok knekt /brista flaten på foten. Du må ha røntgen og muligens operasjon. Tiden etterpå kan bli tøff. Du kan få infeksjoner og mye smerter. Bør nok belage deg på ca seks uker med gips og tre uker med smertestillende. Ring jobben med en gang du og informer dem om tilstanden din.

KØDDER DU????!!! Hvordan i huleste skal vi vite det???

Anonym poster: d8c17664dddff9b78c69361edbaa876b

Er du så lite empatisk? Spør du aldri andre om råd uten at de har høyskoleutdanning innen området? En vond fot er ingen katastorfe, og derfor ser jeg ingen grunn til å ringe legen umiddelbart, men jeg lurer likevel på om noen kan tenke seg hva det er.

Takk til dere som har svart. Det høres ut som jeg går i snø ja. Får kanskje ringe og få en time slik at jeg kan få betennelsedempende medisin dersom det er det soms kal til.

Skrevet

Asfalt i seg selv er jo ikke bra, selv om du har gått den turen lenge. Sikkert nå i løpet av lengre tid det viser seg. Trodde det da også skulle gå utover ryggen. Jeg fikk anbefalt av legen min i går å ikke gå for mye på asfalt. Det beste er jo tereng og litt mykere overflater. Jeg er ikke lege, men tror du at du kan ha fått konsekvenser for dette i ettertid?

Bruker du riktige sko som demper? Mye kan spille inn. Jeg tenker noe av det samme som de andre også forstuelse.

Jeg reagerer på den anonyme med brukket snakket og gips. Jeg har knukket foten selv der nede, og den kula på siden innerst. Man blir hoven av det og det gjør sykt vondt. Foten virker dobbelt så stor. Ihvertfall på meg, å jeg brukte gips i 5 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...