Gå til innhold

Begynne på SSRI, slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 4 mnd.

Slutte å amme

Amme samtidig som jeg bruker dem

eller vente litt til med å begynne på dem.

Hva hadde du gjort?

Anonym poster: 9fad9d1996a134f9f8fe1d5248a7a735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente er dumt. Du har vel fått dem av en grunn. Målinger viste 1 til 12 prosent overgang i morsmelk. Det er ikke mye, Men er du usikker så skal du vite at unger vokser fint opp på flaskemelk og du har ammet i 4 mnd.

http://www.nettdokto...idepressiva.php

Takk for svar.

Legen sier begynne nå. At det går over i morsmelk og kan påvirke barnet, men at jeg selv bør være den som avgjør om jeg skal fortsette å amme.

Jeg har klart meg uten i flere år da. Så derfor jeg lurer på om jeg skulle vente litt til. (tenkte kanskje to mnd. til kanskje. Sånn at jeg får (full)ammet i de anbefalte seks månedene.

Skrevet

Man kan amme med SSRI: Om du velger å amme eller ikke så begynn nå dersom du trenger medisinene. Det tar en tid før medisinene har full effekt og barnet trenger en mor som har det godt psykisk mer enn morsmelk. MME er et fullgodt alternativ og du har ammet i 4 mnd. Jeg sluttet å amme etter 4 mnd fordi jeg begynte på medisiner, disse kunne jeg ikke amme med så akkurat det var aldri noe problemstilling. Men null problem å begynne med MME og barnet var og har vært helt frisk. Aldri vært til lege faktisk, er 16 mnd nå.

Anonym poster: 21d7e06369a0c71e257a6508fca6b2be

Skrevet
Vente er dumt. Du har vel fått dem av en grunn. Målinger viste 1 til 12 prosent overgang i morsmelk. Det er ikke mye, Men er du usikker så skal du vite at unger vokser fint opp på flaskemelk og du har ammet i 4 mnd. http://www.nettdokto...idepressiva.php
Takk for svar. Legen sier begynne nå. At det går over i morsmelk og kan påvirke barnet, men at jeg selv bør være den som avgjør om jeg skal fortsette å amme. Jeg har klart meg uten i flere år da. Så derfor jeg lurer på om jeg skulle vente litt til. (tenkte kanskje to mnd. til kanskje. Sånn at jeg får (full)ammet i de anbefalte seks månedene. Anonym poster: 9fad9d1996a134f9f8fe1d5248a7a735

Vel, SÅ viktig er ikke de siste to mnd. Og, de fleste klarer ikke å fullamme så lenge..

Jeg ville heller satt et punktum for ammingen (dersom det er det du er mest komfortabel med) og begynt på medisiner. Så er du godt rystet til når ungen blir eldre og de utfordringer som kommer..

Det er også et poeng at psykisk sykdom som angst og depresjon setter spor i hjernen; jo lenger man går ubehandlet og umedisinert jo større spor; og jo større spor jo større sjanse for at tilstanden blir mer kronisk eller at det blir lettere å få tilbakefall.

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å vite hva som er best. Skulle ønske legen hadde kunnet sagt noe om det var best å fortsette ammingen eller ikke.

hi

Skrevet

Anbefaler deg å søke råd på tryggmammamedisin.no

Anonym poster: e08fd84d14c9dee8d2639864115ca147

Skrevet
Jeg syns det er vanskelig å vite hva som er best. Skulle ønske legen hadde kunnet sagt noe om det var best å fortsette ammingen eller ikke. hi Anonym poster: 9fad9d1996a134f9f8fe1d5248a7a735

http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...