Gå til innhold

forelska i sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skikkelig crush på min nærmeste overordnede, og får inntrykk av at det kan være gjensidig. Men det er jo i utgangspunktet veldig ugunstig å ha et forhold til en kollega, for ikke å si sjef, og jeg er på toppen av det hele gift.

Foreløpig er jeg gift iallefall. Mannen min har bedrevet litt på si, og jeg prøver å tilgi. Men det er ikke så enkelt å vie all oppmerksomhet til ekteskapet når hjertet mitt dunker som besatt bare av tanken på en annen...

Hvordan i all verden skal jeg håndtere dette? Jeg klarer jo ikke å unngå sjefen heller. Jeg har ikke sagt noe til noen om mine følelser, er redd det bare blir vanskeligere å komme videre om noen vet. Fornuften min sier meg at jeg må kjempe for ekteskapet, men hvor tok motivasjonen veien?

Anonym poster: 3dbdce71337483fd04fcd360721da329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen med råd?

Skrevet

Dette var vel strengt tatt litt lite informasjon til å komme med konkrete råd i forhold til situasjonen din, men på en sånn generell basis vil jeg vel si at det absolutt beste, og ryddigste, er å ordne opp i gamle forhold før du evt. starter et nytt. Altså: ordne opp med din nåværende mann og avklar dette før du starter noe med kollegaen din.

Vi får særdeles lite informasjon om hva som har skjedd mellom deg og din mann, men skjønner at han har vært utro - og da kan det selvsagt være vanskelig å komme seg videre. Spørsmålet er vel strengt tatt hva du selv ønsker, innerst inne? Og denne kollegaen din, er dette en du kunne ha tenkt deg å satse seriøst på, eller er det mer "moro" (og kanskje også en indirekte hevn?) i og med at mannen din har vært ute og viftet med snabben?

Husk også på at et forhold til deg muligens kan bli noe problematisk for din overordnede? Det er vel ikke helt passende og vel ansett å innlede et forhold til sine underordnede. Det er jo også relativt vanlig å få følelser for en mann med autoritet, så er du virkelig sikker på at han liker deg tilbake på den måten?

Uansett, jeg håper du finner ut av det. Har dere barn? I såfall skylder du dem en ryddig saksgang her, synes jeg.

Og husk: vannet er ikke grønnere på den andre siden, det er grønnest der du vanner det.

Anonym poster: 7fd1d5cf517200e0bfd2700734debfce

Gjest MenthyChristmas
Skrevet

Du tror ikke det er litt "hevnfølelser" som kan gjøre at du får en crush på en suksessfull, kjekk mann, som i tillegg er sjefen din? Jeg tror ikke at du gjør det bevisst, men det kan høres litt sånn ut på måten du skriver. Eller så er jeg helt på vidda.

Jeg bare spør jeg, siden du sier at du sliter med å få forholdet ditt på fote etter at mannen har lekt litt på siden. Og jeg har full forståelse for at du sliter med det! Men med mindre dette er noe som har skjedd deg tidligere (altså at du har fått følelser for en annen ) så var min første tanke at det var en ubevisst hevnreaksjon, uansett om du har tenkt å forfølge den eller ikke.

Jeg ville i alle tilfeller ikke gjort noe med det. Det tjener sjelden til noe godt å forfølge følelser for andre mens man er i et annet forhold, da ender man stort sett alltid opp med svarteper til slutt. Og husk, da er du heller ikke hakket bedre enn mannen din.

Prøv å legg følelsene på is, selv om det er vanskelig, og ikke oppmuntre noe med sjefen din. Du har nok veldig rett når du skriver at det sjelden fører noe godt med seg å innlede et forhold med en autoritet på jobben.

Så til konklusjon: Min mening - hold deg unna. Fokuser på forholdet du er i, eller avslutt det, og så kan du vurdere hva du ønsker videre derfra.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen hevnreaksjon, fordi jeg har noe ønske om å være utro tilbake, det vil ikke løse noe. Men jeg er svært betatt.

Ja, jeg og mannen min har barn, det er derfor det er viktig for meg å gjøre dette ryddig, men jeg sliter med konsentrasjonen oppi det rett og slett...

Jeg vet ikke hva jeg vil med ekteskapet, det minst kompliserte for alle er jo å bli der.

Nei, jeg ønsker vel heller ikke noe forhold med sjefen, men det frister med litt moro. Men så er han ikke noe mann som er med på bare moro...

Æsj altså, hvorfor skal alt være så komplisert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...