Gå til innhold

Huff. Blir nesten fysisk dårlig av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i min mann sin by med hans familie.

Vi har hatt et langt og tungt ekteskap med nye uenigheter og krangler. Og han har ikke alltid vært snill. Han har i perioder vært svært egoistisk og behandlet meg dårlig. Han har i utallige valg satt seg foran familien. Kan nevne noen få eksempel.. Han er veldig opptatt av å være der det skjer. Og når jeg har vært gravid så har jeg blitt så kvalm at jeg er blitt innlagt i perioder. Jeg har ikke greid mer enn å være til. Om dette skulle falle på finværsdager i skisesong kan han insistere på å dra fra meg når jeg er sengeliggende med ansvar for en 1-åring. Om jeg trygler og sier at jeg klarer ikke være aleine med barna kan han kjefte om at livet hans er over,slenge rundt på skitøy og nekte å snakke med meg på flere dager. Han sutrer.

Vel.. det har vært mye tunge stunder og han har skreket mye til meg i sinne og aldri vist støtte og kjærlighet når jeg har trengt det.

Dette har jeg ikke fortalt noen. Ikke mine foreldre en gang. Er så redd de vil hate han om jeg sa alt.

Ihvertfall. Nå har vi hatt en tung periode og han har etter min mening drevet noe jeg mener grenser til psykisk terror. Annenhver dag klemmer han meg eller lar være å snakke til meg. Blid en dag for så dritsur og sutrende neste. Han synes veldig synd på seg selv og synes barna er slitsomme og livet hans er kjedelig. Han har sagt mye sårende.

Og så har fyren gått rundt i ukesvis med sutreleppe. Så nå står hele familien hans på pinne og er så bekymret for HAM. En fyr som får meg og barna til å gå på nåler.

De ringer og sender meldinger til han og forteller hvor bekymret de er, om har det bra, om han trenger avlastning til noe og så videre og videre.

Ikke en tanke til meg eller barna.

Som om det er vår feil og vi som sliter han ut.

Blir så oppgitt. Jeg vet de ikke hadde taklet én dag med han sånn han er her hjemme. De tror han er så super, snill og god. Eller.. de vet nok litt mer hva han er kapable til om de viser litt refleksjon.

Utrolig kvalmt å sitter her som et offer for en drittsekk og så sitter hele slekta og er bekymret for han.

Utblåsning!!!!

Anonym poster: 03528fd532cbd74221116f6e7982e140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hva JEG hadde gjort, men jeg er meg og du er deg.

Skrevet

Han høres ikke ut som noe og satse på,kom deg heller vekk, og få hjelp av din familie :)

Skrevet

Sorry feila. Er på IPhone.

Glemte å skrive at kvalmeperiodene mine i svangerskapet er kun kun i 6-8 uker.

Skrevet

Personlig ville jeg mye heller vært alenemor enn å bo sammen med noe sånt... Men det er min mening da.

Skrevet

Jeg forstår at man ønsker å strekke seg langt når man har barn sammen, men vet du, dette hadde jeg ikke funnet meg i.

Han høres ut som et stort barn.

Skrevet

Jeg vist mannen og familien hans dette innlegget.

Anonym poster: d0d7a6b143fb6f35552a1c7bfb685f5c

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å fortsette i et slik forhold. Selv hvor tungt det er bør du tenke nøye over om du vil fortsette. Han vil jo bare fortsette med denne terroren, det er jo tydelig..

Skrevet

Er du hi? I såfall hva sa de?

Skrevet

Du viste min mann dette? Hø?

Hi

Skrevet

Hi

Sikkert bare en som liker å trolle litt.. Trodde anonymkoden var forskjellig fra hovedinnlegget og når hi kommenterer, men virker som om de har fikset slik at det er likt :)

Gjest MenthyChristmas
Skrevet

Sånn rent bortsett fra at du ikke har det bra sammen med denne mannen, så bør du også tenke på hvordan barna oppfatter hele situasjonen. Usikkerhet har ingen aldersgrense, og sånn oppførsel som mannen din viser gjør ikke noe annet enn å gi de usikkerhet og kanskje en redsel for pappaen sin når han er så ustabil, og det skal så lite til for å få han til å tilte.

Jeg ville ikke stukket ting under en stol lenger, men fortalt familien din akkurat hvordan du opplever hverdagen med mannen din, og hvordan han behandler dere. Hva så om de hater han for det? Han fortjener virkelig ikke å bli sydd puter under armene på, det klarer han tydeligvis helt fint selv. Du derimot, skulle hatt en myk madrass å lande på og hvile ut, men det tror jeg ikke du får så lenge du er sammen med denne mannen.

Skrevet

Uff, høres nesten ut som om du har overtatt min aspbergers eksmann. Han var /er akkurat slik du beskriver.

Du må nesten ta tak i dette, jo før jo bedre. Fortell det til de du stoler mest på, enten det er dine foreldre eller venner.. Familien hans kan du sikkert se bort fra, de vil vel uansett støtte han og da er det viktig at du finner noen som kan støtte deg.

Jeg vet hva jeg ville gjort, jeg ville gitt han en sjangse til å bedre forholdet. Jeg hadde tvunget han med på familievernkontoret. Du kan evt få deg en alenetime og legge frem problemet, så tar du mannen med og lar han få høre realitetene fra en utenforstående.

Har dere ikke nytte av parterapi, så hadde jeg forlatt han.

Husk at barna får dette med seg, og det blir ikke festlig den dagen de kopierer faren sin oppførsel og begynner å behandle deg som søppel.

Jeg har vært der og vet hva jeg snakker om..

Anonym poster: 290028f73ccac98b5387743f42bfcfc0

Skrevet

Vel, hadde min bror oppført seg sånn mot sin familie hadde jeg da blitt bekymret for ham - det er jo ikke normal oppførsel. Så skjønner godt de er bekymret. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med ham, og minst av alt hvorfor du har valgt å få flere barn med en sånn man.

Mener du at du synes hans familie skal ta din side mot ham?

Anonym poster: 93423300201052ce2a7b8b1d668f456b

Skrevet

De er ikke bekymret i den forstand at han uke er grei med oss. Men bekymret for at han føler seg trist og lei.

Forventer overhode ikke at de tar mitt parti. Men det virker ikke som de har tenkt noe overr hvordan vi andre som bor med har det.

Nå er han også snill og grei i tillegg til de sure dagene. Han skjuler godt de mindre hyggelige sidene.

Vi har time til terapi. Gleder meg til det.

Så jeg har begynt å stille krav.

Hi

Skrevet

Hi

Det mangler vel bare et "hadde" inni der. :)

Skrevet

Jeg kan bare signere de andre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...