Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg er så trøtt og sliiiiiiiiiiiiten... Når babyen gråter så orker jeg ikke høre på... Noen ganger går jeg fra babyen, og jeg legger meg på soverommet og gråter.... I bilen skrur jeg opp lyden på musikken for å ikke høre gråt... Holder ikke ut !! Anonym poster: b6c8c687072ed2fde72fb7204b18161d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Om du går fra babyen når babyen gråter eller om du går fra babyen i våken tilstand og blir borte lenge så er du kanskje ikke en elendig mamma, men da bør du søke hjelp for det er IKKE bra for babyen Anonym poster: c0e60cbd46fbd4542c43af275f190f1c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Ja, det er du. Du trenger hjelp, både for din egen og babyens skyld. Anonym poster: 26cc4f8e9dfed1af4e184f8334e8338d
carma78 Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Uff, høres trasig ut! Har babyen kolikk?
Pengetreet Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Har du ikke mulighet til avlastning? Hvis du ikke har noe nettverk rundt deg så kan du søke om avlastning gjennom barnevernet. Det er ikke bra for babyen å ligge å gråte alene. Den lærer bare at det ikke nytter å si fra og resignerer. Be om hjelp! Tenk på barnet ditt før du tenker på din egen stolthet.
Rivjernet Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Det vet ikke jeg. Men det høres ut som du trenger hjelp og avlastning! Ikke vær redd for å be familie og venner om hjelp!
Februargullet2013 Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 høres ut som fødsel tristhet, søk hjelp men elendig mamma er du ikke
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Nei du er ikke en elendig mamma!! Bare sliten og frustrert. Det er ikke rart at man ønsker seg bort noen ganger når babyen skriker hele tiden. Men babyen har ikke godt av å gråte, og bli forlatt. Husk at babyen ikke gråter for å slite deg ut, men for å kommunisere. Når du blir stressa, sinna, frustrert over at babyen gråter så ta deg en time out på et par min i et annet rom, pust rolig og slapp av. Deretter går du inn til barnet ditt igjen. Når du er rolig, blir babyen rolig også. Hvis du har noen som kan avlaste deg så ta i mot hjelp! Det er utrolig utmattende med små babyer. Særlig hvis babyen gråter mye pga eks kolikk. Heldigvis varer ikke dette for alltid, så hold ut det kommer til å gå bra. Anonym poster: 95f822b112e331b267c2c37053e1fb90
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 TUSEN TAKK for svar ! Huff... Ja, er vanskelig. Nei, jeg får aldri avlastning, og babyen har ingen far heller Sånn som jeg har forstått det, så er det ikke mulig å bare gå til barnevernet for å få hjelp ???? HI Anonym poster: b6c8c687072ed2fde72fb7204b18161d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Jo visst kan du gå til barnevernet å si at du trenger litt avlastning! Kjenner flere som har gjort det. Om det er så lurt derimot det er en helt annen sak. Det begynner ofte med at mor ber om avlastning også etter vært så tar de fra deg barnet. Har du ikke familie eller venner som kan hjelpe? Anonym poster: 5b7b1c8bb6b7ee67bef1782385d02209
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #12 Skrevet 27. november 2012 Så de kan ta fra meg barnet ??? :o Nei, ingen som kan hjelpe uten at jeg får problemer hvis fam hjelper så forventer de at jeg skal leve på en sånn måte som de vil HI Anonym poster: b6c8c687072ed2fde72fb7204b18161d
Pengetreet Skrevet 27. november 2012 #13 Skrevet 27. november 2012 Jo, du kan gå til barnevernet og be om hjelp. Forklar situasjonen om hvor sliten du er og at du da ikke klarer å høre på babygråt, men går på ditt eget rom osv. Vær ærlig slik at de kan identifisere behhovene til deg og barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #14 Skrevet 27. november 2012 Eh... Hva med å starte hos helsesøster? Er kanskje ikke nødvendig å gå rett til barnevernet... Kan hende hun har noen tips til deg. Er slitsomt å høre på gråt. Blir babyen rolig om du bærer eller ligger inntil han? Anonym poster: cc7f85aaae8c4d3c826a573bce2945ca
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #15 Skrevet 27. november 2012 Får jeg spørre hvor du bor? Kanskje noen her kan hjelpe deg en gang i ny og ne? Du er ikke en elednig mor,men det er lov å være sliten og frustrert! Har du prøvd en vippestol meg vuggefunksjon og musikk? Da mini var liten gråt han enormt mye, og en slik vippestol hjalp mer enn du aner. Jeg forstår frustrasjonen din, men det er ikke sunt for babyen å bli forlatt. Jeg tenker du er en super mamma, men husk at om dette fortsetter kan det gå ut over barnet i større alder. Har ikke noen annen trøst enn at det blir bedre. Hold ut kjære deg Sender deg en klem! Anonym poster: 49f6a7358f01f32ad32631b25bcdc6d4
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. november 2012 #16 Skrevet 27. november 2012 (endret) Har babyen din kolikk? Hvor gammel er han/hun? Kan forstå at det er slitsomt å være alene med en baby. Har selv vært alene med en baby pluss en 2-åring. Men uansett hvor mye babyen skriker så går du ikke vekk og lar babyen grine alene. Søk hjelp hos hs, familie, venner. Og nei du er nok ikke en elendig mamma, du er nok bare en sliten og trøtt mamma. Men husk at du er den viktigste personen i ditt barns liv. Han/hun er avhengig av deg. Sender deg en klem:) Endret 27. november 2012 av ღTyrkiskPepperღ
mrsrogaland. Skrevet 27. november 2012 #17 Skrevet 27. november 2012 Vær sterk for barnet ditt.. Det er alt jeg har å si. Hva enn du gjør så må du legge bort egoismen og tenke på barnet ditt. At du skrur opp musikken på full guffe for å slippe å høre at babyen gråter, TENK hvor grusomt det er for barnet ditt? Og en mamma som går i et annet rom når babyen gråter? Barnet utvkler empati gjennom kjærlighet og bekreftelse. Kan ikke få sagt nok hvor viktig dette er! Babyen trenger å bli hørt. Du er ikke en dårlig mor, men du gjør noen dumme valg. Nå må du jobbe for dere begge. Du MÅ søke hjelp slik at dere begge kan få det bedre. Klem.
Rivjernet Skrevet 27. november 2012 #18 Skrevet 27. november 2012 Så de kan ta fra meg barnet ??? :o Nei, ingen som kan hjelpe uten at jeg får problemer hvis fam hjelper så forventer de at jeg skal leve på en sånn måte som de vil HI Anonym poster: b6c8c687072ed2fde72fb7204b18161d Hvis du er alene kan du få støtte til barnepass. Hva med å leie en barnevakt noen timer i uken eller en kveld i ny og ne? Da får du jo litt fri til å slappe av.
Cat_Woman Skrevet 27. november 2012 #19 Skrevet 27. november 2012 Hva med ørepropper, eller hørselvern med radio? Så kan du gå og dulle med babyen mens den gråter, uten å bli gal i hodet Bare et praktisk tips, hvis du er deprimert bør du selvsagt oppsøke hjelp. Begynn på helsestasjonen.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 28. november 2012 #20 Skrevet 28. november 2012 Synes det høres ut som du er litt deprimert jeg. Ville snakket med helsesøster på helsestasjonenen om hvordan du har det, det er hjelp å få!! Men tror det er viktig at du gjør det med en dag før ting får utviklet seg mer!! Lykke til!
Kliko Skrevet 28. november 2012 #21 Skrevet 28. november 2012 Vettu hva, jeg skjønner veldig godt at du er sliten, frusterert og lei deg. Det er slitsomt med en baby. Når det er sagt så er det IKKE greit å gå i fra en hylende baby. Babyen din gråter av en grunn og det er din oppgave å finne ut hvorfor. Greier du ikke det, og babyen bare hyler mer, så strekker du ut hånda de for å skaffe hjelp. Sånn er det med babyer og barn.
Spiffie Skrevet 28. november 2012 #22 Skrevet 28. november 2012 Jo visst kan du gå til barnevernet å si at du trenger litt avlastning! Kjenner flere som har gjort det. Om det er så lurt derimot det er en helt annen sak. Det begynner ofte med at mor ber om avlastning også etter vært så tar de fra deg barnet. Har du ikke familie eller venner som kan hjelpe? Anonym poster: 5b7b1c8bb6b7ee67bef1782385d02209 Har du noen tall/statistikk for å bygge opp under denne skremselspropagandaen? Klart HI kan be barnevernet om hjelp til avlastning, det vitner jo om at hun vil det aller beste for barnet men at hun innser at hun selv er så sliten at hun trenger hjelp akkurat nå. Barn blir ikke tatt fra foreldrene pga slikt. Det viser jo tvert imot at hun setter barnet først og er en god nok mor til å be om hjelp når det trengs, selv om hun sikkert må svelge litt stolthet ved å gjøre det. Sier som mange andre her: ikke la babyenn ligge og gråte alene, be heller om hjelp. Det er helt lov å være sliten og trøtt, særlig når du er helt alene med en liten baby, men det er hvordan du griper fatt i ting som viser at du er en god mamma. Sender en klem og, lykke til!
Babykilo Skrevet 28. november 2012 #23 Skrevet 28. november 2012 Mange steder, bl.a i Oslo, men andre steder også, fins det hjelp av frivillige for småbarnsfamilier. Sanitetskvinnene har noe, og noe som heter Home Start. Kanskje flere og. Ei venninne av meg fikk hjelp av Home Start. Hun og mannen fikk skikkelig trøbbel da nr 2 kom. Ungen sov aldri omtrent, gråt og var generelt veldig krevende. De slet seg ut og har ingen familie i nærheten. De fikk ei dame som kom til dem et par ganger i uka og var med minsten et par timer eller mer. Gikk tur, lekte og stelte, så mamma fikk sove eller dusje eller hva det måtte være. Sjekk det ut. Ellers er helsesøster og barnevern også en mulighet. Gå om helsesøster, hun har nok mange kontakter og gode råd. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #24 Skrevet 28. november 2012 Jeg skjønner frustrasjonen din utmerket. Sleit også med at nurket skrek mye etter fødselen. Dessverre hadde jeg ingen av min familie i nærheten, og familien hans stilte aldri opp for oss. Svigerforeldrene mine kan jeg bare glemme siden de er noen syvsover, og orker ikke å stå opp før tidligst kl.10. Syns det er mer mas å ha dem her enn at de ikke er her. I begynnelse trodde jeg at nurket skrek pga sult, så jeg begynte å gi han MME, og det ble faktisk litt bedre. Etter hvert så jeg at hodet hans begynte å bli mer og mer skjevt. Tok derfor kontakt med manuel terapeut, og det viste seg at han sleit med KISS Det var derfor han skrek så forferdelig. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med helsesøster først, og forklar situasjon, samtidig som du bestiller time hos manuel terapeut som er spesialisert innen baby/ barn. Kanskje ungen din sliter med et eller annet som manuel terapeuten kan kartlegger for deg?! Har du forresten noen gode venninner som kan avlaste deg i ny og ne evt noen fra barselgruppa? Håper det ordner seg for deg og din lille. Sender mange varme tanker til deg Lykke til! Anonym poster: e0fc8db8e75b3e922b07e3637aa84ad8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #25 Skrevet 28. november 2012 Håper det vil ordne seg for dere Anonym poster: c99f1b17ed874ab08b4d4ee5bf9bdaf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå