Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Jeg har en jente som er 10 måneder i jula. Hun arver alt av leker av storebror, og har lader og lass av klosser, gåbiler, ringende og syngende hunder, katter, ender, og all mulig dingeldangel av rangler.. you name it... Hun trenger jo egentlig ingenting. Til familie har vi bare sagt "fint hvis dere kan finne på noe dere tror hun synes er morsomt, og gøy hvis det er rosa, for hun har mye blått"... Men, fra oss da?.. Hmm.. hva kjøper dere? Anonym poster: 1d8b6553b3e39b9098cf25c4b82ebf4b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Jeg har tenkt at når jeg får nr 2 så har vi jo liggende all slags babyleker, duplo, togskinner, bøker, puslespill osv. Alt som vi brukte masse penger på til første barnet. Så jeg har tenkt at til nr to så tar jeg ned fra loftet og pakker pent inn f.eks en boks med duplo og så legger jeg en slant på sparebøssa i steden. Så lenge de er små vet de jo ikke forskjell og er uansett mest opptatt av papiret. Det får faktisk an å gjøre en sånn avtale med besteforeldre også (hvis ikke de er sånne som har helt kjøpedilla da). I allefall tenker jeg at det er mye bedre at ungene har litt startkapital når de blir store enn at de vasser og drukner i leker når de er små. Anonym poster: 1504b1c55e7a2ad666180d0c318c1041
Miss 84 Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Hva med å sette inn det du ville ha kjøpt for på sparekonto? Evt kjøpt en liten lekebil eller en bok eller noe om du ønsker å gi en gave?
Gjest Heartbroken Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Vi kommer til å ha en baby på to mnd i julen, og vi kommer ikke til å kjøpe noe spesielt til han i år. Vi er veldig avslappet mtp at alt skal være likt og at alle alltid skal få for lik sum. På sikt vil summene vi bruker på barna jevne seg ut, et år trenger den ene utstyr til flere tusen kroner, mens neste år får hn billigere gave. Men fra slekta ellers ønsker vi klær og leker.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Til dere som foreslår å sette inn litt på konto i stedet for: Det synes jeg i utgangspunktet er en god ide om man føler barnet ikke trenger noe, men blir ikke det litt urettferdig for det eldste søskenet? Skal det eldste søskenet måtte få alle lekene/de praktiske tingene i gave, for så å måtte arve det videre til småsøsken, som ender opp med både leker og penger på konto? Føler dette blir galt når de blir eldre og pengene på konto skal komme til nytte... Forslag til gaver kan være akebrett, liten dukkevogn og dukke. Anonym poster: 895d86c3da02a8b37ad30f65374bbf26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå