Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Er gravid og var nylig i syden noen deilige dager. Fikk noen små røde prikker i huden da jeg var der, men tenkte ikke noe over det. Etter jeg kom hjem har det brutt ut skikkelig soleksem. Huden er nuppete og "prikkete" og jeg klør som jeg aldri har klødd før. Er hoven i ansiktet, men klør ikke så mye der heldigvis. Det er et ganske kraftig utbrudd og jeg har aldri hatt dette før, så jeg vet ingenting om det. Når kan jeg vente at det går over? Smører meg om Aloe Vera, men hjelper bare litt. Anonym poster: 46f3192c6c68fe726fbb8aa19f9fd4ed
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Jeg får soleksem hvis jeg bruker Nivea og hvis jeg bruker høy faktor. Holder meg til de solkremene jeg tåler (unngår parfymerte g minst mulig kjemikalier) og ikke mer enn faktor 15 (må smøre oftere) så går det bra. Min soleksem har gått over av seg selv, men det tar litt tid. Anbefaler deg å la en lege se på det så du er sikker på at det faktisk er soleksem og ikke noen annen hudsykdom eller allergisk reaksjon du har.
-98-11-13 Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Hei, Jeg er samboer med en hudlege. Aller først bør du bestille time hos lege, blir litt lenge å vente om du skal få en henvisning til hudlege, så jeg ville sjekket opp om det finnes noen private hudleger der du bor (bruk google) for da kommer du kjapt til. (men blir så klart noe dyrere) Ikke smør deg med aleovera, for det kan fremkalle alergi (kanskje d som har skjedd?) Smør deg med en mild kortison krem/salve før du legger deg, det hjelper. Her i huset bruker vi alltid faktor 30 til 50 og har etter jeg ble voksen derfor ikke hatt soleksem Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Det var Nivea jeg brukte de siste to dagene, etter at vi hadde gått tom for medbrakt solkrem. Kanskje den var med å gjøre utslaget? Jeg er ganske sikker på at det er soleksem, siden alle symptomene stemmer. Ventetid hos lege er 3-4 uker og jeg gidder ikke bruke 4-5 timer på legevakten for å få det bekreftet. Jeg er tross alt i full jobb. Det har blitt litt bedre siden i går, så jeg satser på at det er i ferd med å gå over. Takk for svar og gode råd! =) Anonym poster: 46f3192c6c68fe726fbb8aa19f9fd4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå