Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Åååå, har en vennine som er typisk besserwisser. Når jeg slet med å få barn, var hun overbevist at alt jeg trengte var å slutte å tenke på det. Når jeg fikk barn, var aldri noe av det jeg gjorde bra nok. Det vil si, hun har aldri sagt det. Men hele tiden når jeg forsøker å fortelle noe jeg har gjort eller min datter har gjort får jeg bare høre om hvor bra det hun eller barna hennes gjorde var.I tillegg har de driti seg skikkelig ut økonomisk, men innser det ikke. Og fortsetter å fortelle meg hvordan jeg skal disponere penger for at jeg skal få det slik de har det. Herregud så svett jeg er. Til og med når min datter var alvorlig syk og jeg fortalte det sa hun: ååå jeg har også vært syk i helgen (forkjølelse).Uansett, jeg kjenner en liten djevel i meg som liker at de når snart går på trynet økonomisk. Selv om det er grusomt umoralsk. Hva annet kan en forvente.....Ville du klart å være oppofrende og forståelsesfull når du vet du bare får servert tullprat og løgner som får deg til å føle deg mindreverdig? Anonym poster: d263b99dd36dc922395d94b621f3f31b
☆☆☆ Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Hadde i alle fall ikkje klart å omtale dette mennesket som ei venninne..
Mistletoe and wine Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Det hadde ikke vært min venninne lengre. Hadde ikke vært skadefro, hadde rett og slett ikke brydd meg med denne personen hvis det er sånn som du forteller.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Jeg hadde ikke klart å la være å være litt skadefro, men kun med tanke på dette kvinnemennesket. Resten av familien ville jeg ikke unnet noe slikt (nå vet ikke jeg noe om hva du mener om mann og barn til denne dama, men som jeg har skjønt det, er det kun venninnen din som er fantastisk idiot). Anonym poster: dd46fbf72d927dba873c81ec3ea2749d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Dere har ikke forstått hva vennskap er - hverken hun eller du..... Anonym poster: abb64bc290cd5ca82e7ce9735eab53bc
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Dere har ikke forstått hva vennskap er - hverken hun eller du..... Anonym poster: abb64bc290cd5ca82e7ce9735eab53bc Det kan godt være. Må si jeg har bedre venniner enn dette. Er kanskje mer vår felles historie, lojalitet og litt det at jeg synes synd på henne også som binder oss sammen..... Anonym poster: d263b99dd36dc922395d94b621f3f31b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Jeg har også ei venninne som det alltid er sykere enn alle ( andre kan ha kreft, men hun er fortsatt sykere), hun vet alt om oppdragelse og er superøkonomisk ( hun arvet fire besteforeldre med ordnet økonomi i løpet av kort tid). Det er litt slitsomt med sånne venner, spesielt hvis man trenger noen å "surve" til da er det iallefall feil dør å gå til. Jeg må nok innrømme at jeg har opplevd både skadefro, vantro og til slutt så landet jeg på medfølelse. Tenk å forstå så lite av verden at du tror du kan alt og har opplevd alt. Tror nok jeg hadde blitt irritert etter en stund, men kanskje jeg hadde klart å spare på noen av de gode rådene til det økonomiske uføre virkelig traff hjem, slik at jeg kunne gi dem tilbake.... Anonym poster: 7c575884514734eb1e825b7fdacf7091
Elsker livet Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Tror nok ikke jeg hadde vært skadefor. Men jeg hadde før det haddde gått så langt som det har gjort prøvd å kutte henne gradvis ut. Man trenger ikke omgås mennesker som bare bryter en ned.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Og dere er venner liksom...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Jeg vet ikke om jeg hadde klart å fryde meg over at små barn nå kommer til å lide for foreldrenes idioti, altså. En ting er henne, men det er barn oppi dette, og da hadde jeg ikke syntes det var så moro om de gikk på trynet økonomisk.
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Jeg tror jeg ville vært helt ærlig med henne og rett og slett spørre henne hvordan hun kan sitte det å gi meg råd om økonomi når de åpenbart har feilet selv. Og hvordan hun kan finne på å sammenligne min datters alvorlige sykdom med en liten influensa. Akkurat det siste ville faktisk gjort meg ganske forbanna når jeg kjenner etter. Ikke vær skadefro og hånlig, bare ærlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå