Gå til innhold

vugge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg tenker å kjøpe vugge, siden vår leilighet er for liten til å ha sprinkelseng... men min søster sa : jeg fant ut at babyer ikke likte å sove i vugge, og den var bare bortkastet.. så mitt sp.mål er om dere brukte vugge? og hvor lenge? ble den brukt daglig?

Anonym poster: dd87a919443ed785c21f664c000fbc6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brukte en kurv på stativ, nedarvet i generasjoner.Tror gutten vår var femte generasjon og sikkert baby nr 20 til å sove i den. Med helt ny madrass, så klart. Veldig fornøyd med den, men hadde vi ikke hatt den, ville vi sikkert brukt barnevogna i stua på dagtid. Har ikke noe forhold til vugge, men tenker litt på at den vugger feil vei i forhold til sånn som man vugger på barnevogna og når man vugger barnet i armene. Litt sånn som en båt vugger. Selv blir jeg sjøsyk av å sove i båtvugging. :)

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Vi brukte vugge i noen måneder da vi umiddelbart ikke hadde plass til sprinkelseng og syntes det ble for stort for den bittelille skjønne. Hun sov fint der! Ikke noe stress. Men er vel individuelt. Ikke alle babyer er like :)

Vi brukte den til hver "lur" og hver natt. Vi brukte den vel til kanskje.... 4-5 måneder?? Husker ikke helt.

Skrevet

Vi hadde vugge på soverommet de 5 første mndene, da ble den for liten. Det som er dumt med vugge, som en annen her nevner, er at den vugger feil vei. Men nå finnes det jo vugger som vugger riktig vei også, dog litt stivere i prisen.I stua hadde vi en kurv på stativ med hjul, den likte jeg veldig godt. Brukt i 3 generasjoner her :)

Anonym poster: ff9cd3bb6f6879881d8e3b49e0bb1051

Skrevet

Vi har Mawok. Bruker den både natt og dag.

Skrevet

Begge våre har sovet i vugger uten problemer.

Skrevet

ok. så man kan engentlig bruke en kurv da? som ikke vugger i det hele tatt? mawok og leander vugger ser jo helt nydelige ut. men tror jeg heller mot en kurv som kan flyttes på....

men da er jo sp.målet... trenger jeg kurv når jeg har vognbaggen da? de ser jo i bunn og grunn like ut... kan ikke baby bare sove i baggen til den er 4-5 mnd? med en veldig god madrass og slik selfølgelig..

Anonym poster: dd87a919443ed785c21f664c000fbc6e

Skrevet

Jeg hadde en veldig rolig sovebaby, som brukte vuggen til han var 9-10 måneder.

Brukte den først på stua til dagsoving og før vi fikk sprinkelseng på soverommet (vi samsov først).

Strengt tatt trenger du det ikke. Klart babyen kan sove i vognbaggen.

Skrevet

Babyen kan sove i vognbag, intet problem. Vi valgte kurv, rett og slett fordi jeg aldri tok bagen opp (vogna sto enten i gangen nede, eller i garasjen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...