Gå til innhold

Gulrot og potet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kokt en potet og en gulrot. Tror dere dette blir bra for en på 6 måneder og en uke? Selvfølgelig skal jeg ta det en runde med stavmixeren så det blir helt glatt. Blir det er fin smaksprøver for jenta mi?

Er litt opptatt av home-made mat se....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja tror ho blir fornøyd da:)

Skrevet

Ja det ble hun. Hun gapet etter mer. Frøs ned resten, så har vi 4 små posjoner til.... Suksess!

Skrevet

Noen potetsorter blir kjempeseige i stavmikser, spør meg hvordan jeg vet det... ;) Og så har potet en tendens til å få litt rar smak og konsistens etter frysing, så ikke alle babyer som er så glad i det. Her gikk det etter litt "overtaling" :)

Anbefaler å mose med gaffel, og jevne med litt morsmelk eller -erstatning. Potet er veldig bra å gi en som skal smake fast føde for første gang, full av c-vitamin og litt jern, og metter godt.

Skrevet

Hjemmelaget middag til baby er enkelt å lage selv, da datteren vår var baby tok jeg bare av fra middagen vi skulle ha, var forsiktig med krydder og smakstilsetninger og tilsatte mesteparten av det i middagen vår etter at jeg hadde tatt unna litt til henne, så kjørte jeg sammen både potet, grønnsaker, kjøtt/ fisk og saus med stavmikseren, det ble stort sett alltid godt mottatt. :-) og da viste jeg jo ogsa hva hun fikk for noe. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...