Gå til innhold

Når fortelle det til arbeidsgiver?


LykKeFisK

Anbefalte innlegg

Når har dere planer om å fortelle om graviditeten til arbeidsgiver?

Jeg har (rimelig motvillig) fortalt de nå, snart 7 uker på vei. Grunnen til at jeg fortalte det var at jeg de siste ukene har hatt mye fravær, og mest sannsynlig kommer det til å bli litt fremover også..Formen har ikke vært til å skryte av i grunn, men krysser fingrene å håper at det er et godt tegn ;)

Jeg var tydelig til min leder at jeg håpet på at han holdt dette for seg selv.

Hvilke planer har dere andre her inne ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg er 6+4 i dag, og begynner i ny jobb i desember. Veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det, håper å kunne vente til godt uti januar/februar med å fortelle det, føler det er litt småfrekt å bli gravid rett før jeg begynner i ny jobb. Men trodde ærlig talt det skulle ta lengre tid, da jeg kun hadde hatt mensen to ganger etter sist svangerskap, og den var veldig uregelmessig med en uke spotting før mensen. Regnet med ting måtte komme litt mer i gjenge før spiren satt, men plutselig satt jeg her med positiv test.

Er sinnsykt trett, og mye småkvalm, men klarte å holde det skjult på jobb frem til uke 15 sist svangerskap (flere som spurte om jeg var syk, ingen som mistenkte graviditet. Fikk lav hb, gikk ned flere kilo, og bodde i ullundertøy, så var blek, tynn, og sliten).

Prøver å ikke tenke så mye på det, så får jeg ta det som det kommer. Håper bare jeg får til å jobbe en stund denne gangen, sist ble jeg 100% sykemeldt fra uke 20 pga vonde kynnere, og etter hvert et skranglete bekken:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke din nye arbeidsgiver kommer til å juble, men det er jo likevel ikke noe de kan gjøre noe med... :) Jeg hadde kanskje ikke villet rope høyest om at det var planlagt, men kanskje holdt en litt lav og ydmyk profil..;) Hehe Det vil nok være kjipt å si ifra, men det går nok uansett bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg hadde tenkt, å si at det ikke var planlagt, og at jeg hadde gledet meg til å jobbe en stund før nestemann. Noe som jo forsåvidt stemmer også. Men satser på å vente lengst mulig med å fortelle det også, trenger ikke å slippe bomben med en gang jeg begynner. Uansett er det godt å vite at de har behov for meg, stillingen sto ledig, og de var overlykkelige da jeg som nytilflyttet søkte på den med min kompetanse. Så vet jo at jeg er ønsket der, selv om jeg blir borte for en periode. Håper bare på å få jobbet en stund først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fortalt det til sjefen. Syns det er greit at hun vet det, så skjønner hun hvorfor jeg ikke er så energisk som vanlig for tiden.. Har en veldig ok sjef da! Resten av jobben får nok vite det etter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

da har jeg heldigvis tatt ferie frem til januar... er pådagen 12+0 uker når jeg kommer tilbake... men vil ikke fortelle noe før den nye kontrakten min kommer. får ny kontrakt hvert halvår.. har jobbet der i 2 år nå.. vet ikke om de kunne nektet meg ny kontrakt om de hadde funnet det ut... de trenger meg jo der... men redd for at du kunne lurt seg til noe.. så holder nok på hemmeligheten til uke 13-14-15... det blir nok vanskelig.. for har time hos legen igjen når jeg er i uke 13.. og jeg har vært til legen 3 ganger den siste mnd... så de begynner nok å skjønne tegninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble nødt til å fortelle det til arbeidsgiver da vi begynte prøverørsforsøket, og fortalte så om positiv test da vi selv visste det...

Gikk "offentlig" til resten av kollegaene da vi hadde vært på ultralyd i uke 7.

Rygg og bekken krangler veldig allerede, så følte det var greit å fortelle hva som lå bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...