Gå til innhold

Lavt blodtrykk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd for og få opp blodtrykket?

De målte i går, og hadde masse i undertrykk. Men huske ikke tallan:/

I dag klarer jeg ikke og gå opp trappa uten og bli svimmel og dårlig :(

Noen tips for og snu på dette? Er bare i uke 17 så blir slitsomt om man skal gå sånn her resten av tiden!

Takk for gode svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme som deg. Er i uke 14.

normalt blodtrykk for meg er 120/80, nå er det helt nede i 90/55!!

Svimler hele tiden og kan kun stå oppreist i ca 10 min før jeg må sette meg ned igjen :-/

Etter som jeg har skjønt så er det ikke stort man får gjort med det bortsett å drikke masse vann og spise regelmessig... Veldig lett når jeg også har fått ekstrem svangerskapskvalme..., hehe

Skrevet

Jerntiilskudd. Bruk neofer (bedre for magen, man blir treg i magen av jerntilskudd). Tar du c-vitamin samtidig blir det bedre effekt.

Skrevet

nei, nei og atter nei!!!

ALDRI ta jerntisludd før du har fått påvist mangler!!! du kan i verste fall skade både fostret og deg selv alvorlig!

Skrevet

Er allerede treg i magen, så om den skal virke tregere! Blir det aldri og komme ut noe! Haha

Sliter også med mye kvalme, har allerede gått ned masse. Så legen har sendt inn blodprøve på div ting.. Men er akkurat som jeg ble mer svimmel etter at jeg tok de blodprøvene :/ nå ligger jeg på sofan med føttene i været. Håper det hjelper litt :)

Drikker mye vann, litt sukkerdrikker av og til! Siden jeg ikke får i meg mat. Må jeg ha noe sukker i systemet for og fungere..

Hi

Skrevet (endret)

Drikk masse vann og faa i deg nok salt! Koffein hjelper ogsaa (usikker paa mengder naar man er gravid, det maa du sjekke) Og selvfoelgelig, proev aa holde blodsukkeret noenlunde stabilt. Jeg har lavt blodtrykk (95/60 sist det ble maalt), og er ikke gravid engang! Toerr ikke tenke paa hvordan det kommer til aa bli den dagen jeg faktisk blir gravid... :/

Endret av Mizfit
Skrevet

Eplejuice og farris (det må være farris for det er den som har salter i seg) blandet ca 50/50 er lurt å drikke hvis man får i seg lite mat. Da får man både litt sukker og litt salt. Begge deler er viktig når man kaster opp og ikke spiser. Generelt er det viktig å få i seg mest mulig når man har svangerskapskvalme, det å være sulten gjør kvalmen enda verre... Jeg har kastet opp mye i begge mine svangerskap og i perioder levde jeg på omtrent bare eplejuice og farris. Ellers har jeg spist det jeg har lyst på, i det ene svangerskapet var det loff med syltetøy, i det andre loff med gulost... Ikke det sunneste, men det er bedre å spise det enn ikke noe. Heldigvis varte ikke kvalmen hele svangerskapet mitt, så etterhvert klarte jeg også å spise sunn mat :)

Ellers skal lakris hjelpe mot lavt blodtrykk, sånn generelt..

Anonym poster: 1ee7737e8a13a5e24f28f91984c2bc89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...