Gå til innhold

Hvordan redde et forhold som hangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært kjærester i snart 6 år. Har to barn sammen. Har hus, bil, hund og alt som hører familielivet med.

Nå føler jeg vi har satt oss helt fast og kommer ingen vei. Vi krangler mye, og prater mye om forholdet vårt og hvordan vi kan komme ut av floka. Begge vil gjerne at det skal fungere, men jeg spyr snart av å prate om de samme problemene igjen og igjen. Alltid det samme som blir sagt, og vi kommer ikke fram til noen løsning.

Greia er at han i utgangspunktet er fornøyd med hvordan vi har det, men jeg har det ikke bra.

Han er fornøyd med å ha meg som en venn, trenger ikke fysisk kontakt i hverdagen, trenger ikke sex så ofte, kanskje 1 gang i uka eller sjeldnere.

Han trenger ikke nærheten min, og jeg føler at han holder meg på avstand, slipper meg ikke inn.

Jeg trenger virkelig å bli sett av mannen jeg elsker. Jeg trenger å føle at han vil ha sex med meg og at han er stolt av meg. Jeg trenger at han skal trenge min nærhet også. Ikke bare fordi jeg trenger han.

Jeg vil kysse hver dag, flere ganger, jeg vil bli holdt rundt når vi legger oss, og jeg vil at han skal flørte med meg, ta meg på rompa, osv.

Jeg setter kjærligheten veldig høyt, men føler det er ikke-eksisterende i dette forholdet.

Jeg må også legge til at det ikke er noe i veien med meg, sånn utseendemessig. Jeg er slank, normalt pen og liker å se stelt ut.

Jeg elsker han og er så redd for å miste han, men jeg føler jeg dør inni meg.

Nå er jeg helt tom for ideer på hvordan vi kan løse det her. Noen med forslag og erfaringer?

Anonym poster: 1f37b77e3390a2c14fcaf96bb53eff0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det beste er å snakke med en tredje person om dette :) En profesjonell en :)

Jeg hadde en periode hvor jeg var langt nede, satt uten jobb, følte ikke at jeg strakk til, det gikk utover forholdet osv.

Min naprapat er kommunikolog(eller hvordan det skrives:)) og han hjalp meg opp av grøfta.Han hjalp meg til å tenke på en helt annen måte, se ting på en annen måte.

Og det er ikke flaut å gjøre det.Det som er fint er at dere begge er innstilt på å få det til :) Jeg hadde anbefalt dette :)

Og ikke utsett det, ta det så fort det lar seg gjøre :)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg ser vel kanskje at vi blir nødt til å snakke med noen ja. Det bare sitter litt langt inne å ta den telefonen.

Men takk for motivasjon:-)

Og fint å høre at det hjalp for deg å prate med noen!

Skrevet

Det er egentlig bare å gjøre det :) Jeg vet det ikke er lett.Det var min mann som egentlig ringte og fikk meg dit, litt mot min vilje.

Men det kunne ellers tatt lang tid.

Er vel litt vanskelig å innrømme at man sliter litt :/

Fortell gjerne hvordan det går/har gått :) :)

Skrevet

Prøv å legg igjen bekymringer og tanker mens dere finner på noe gøy. Ikke fokuser på problemene, men le sammen og da vil nærkontakten komme automatisk. His dere plutselig skal gå over til masse nærkontakt gjennom hele dagen nå så tror jeg det vil føles kunstig og falskt.

Det er vel og bra å prate sammen, ikke misforstå, men noen ganger kan det være vel så bra å bli enige om å ikke prate om problemene for en periode mens dere prøver å fokusere på positive ting. Dere må selvfølgelig være enige om å prøve dette.

Lykke til :)

Skrevet

Ta han med på den siste Meryl streep filmen, den omhandler nettopp denne problematikken!

Skrevet

Det er egentlig bare å gjøre det :) Jeg vet det ikke er lett.Det var min mann som egentlig ringte og fikk meg dit, litt mot min vilje.

Men det kunne ellers tatt lang tid.

Er vel litt vanskelig å innrømme at man sliter litt :/

Fortell gjerne hvordan det går/har gått :) :)

kanskje jeg skal spørre om samboeren kan ringe noen. Jeg har ikke så lett for å ta sånne telefoner.

Jeg tenker at vi har godt av å prate med noen begge to - sammen.

Skrevet

Prøv å legg igjen bekymringer og tanker mens dere finner på noe gøy. Ikke fokuser på problemene, men le sammen og da vil nærkontakten komme automatisk. His dere plutselig skal gå over til masse nærkontakt gjennom hele dagen nå så tror jeg det vil føles kunstig og falskt.

Det er vel og bra å prate sammen, ikke misforstå, men noen ganger kan det være vel så bra å bli enige om å ikke prate om problemene for en periode mens dere prøver å fokusere på positive ting. Dere må selvfølgelig være enige om å prøve dette.

Lykke til :)

ja, du har helt rett i at det føles veldig unaturlig å gå over til masse nærkontakt. Særlig for han, og jeg merker selvfølgelig at det ikke kommer fra hjertet hans, også ender det opp med at jeg blir lei meg. Vi har prøvd det mange ganger. Han prøver jo så godt han kan, stakkars.

Hmm, det var jo en ide å bli enige i å ikke prate om det en periode. Har jeg ikke tenkt på. Men jeg holder seriøst på å spy av disse evige diskusjonene.

Skrevet

Ta han med på den siste Meryl streep filmen, den omhandler nettopp denne problematikken!

å, det var et bra tips.

Men hvis det er romantisk komedie, så kan det bli litt vanskelig å få han med, for han er ikke særlig begeistra for den sjangeren. Men hvis jeg maser masse, så får jeg han nok med altså.

Skrevet

å, det var et bra tips.

Men hvis det er romantisk komedie, så kan det bli litt vanskelig å få han med, for han er ikke særlig begeistra for den sjangeren. Men hvis jeg maser masse, så får jeg han nok med altså.

er feelgood dramakomedie med meryl streep i hovedrollen. Filmen handler om et ektepar, som har vært gift i 30+ år, og har et samliv som ligner på noe det du beskriver.......bare enda mer ekstremt (!), hun tvinger mannen til å gå i terapi fordi samlivet ikke fungerer på et fysisk plan (type de har aldri sex og snakker knapt med hverandre, men krangler heller ikke). Morsom film, og etterpå kan dere jo diskutere tematikken som er aktuell for dere? Kanskje han får seg en oppvekker?

ønsker deg masse lykke til :-)

Skrevet

å, det var et bra tips.

er feelgood dramakomedie med meryl streep i hovedrollen. Filmen handler om et ektepar, som har vært gift i 30+ år, og har et samliv som ligner på noe det du beskriver.......bare enda mer ekstremt (!), hun tvinger mannen til å gå i terapi fordi samlivet ikke fungerer på et fysisk plan (type de har aldri sex og snakker knapt med hverandre, men krangler heller ikke). Morsom film, og etterpå kan dere jo diskutere tematikken som er aktuell for dere? Kanskje han får seg en oppvekker?

ønsker deg masse lykke til :-)

Signerer denne. Jeg tror at å gå å se en sånn film sammen kan være godt og sunt for forholdet. Dere kan le av andre som har de samme problemene og snakke om de etterpå. Som du sier, dere har snakket sammen og prøvd å løst problemene men så blir det bare med snakking. Vel, en sånn film kan løsne det opp litt. Kanskje dere får en latter sammen, kjenner dere igjen og det blir lette å snakke? Jeg har hatt noen av de samme problemene du nevner i mitt forhold og jeg vet at en tur på stranden, en film eller snakke med noen andre om våre problemer, hjelper veldig masse. Det løsner opp litt.

Håper det ordner seg for dere. Det er veldig, veldig mange som har det slik dere har det. Helt normalt.

jeg vet det er vondt for deg å ikke føle deg sett, sexy og elsket. Dette må mannen din jobbe med og ta tak i. Selv om du trenger han så må du få han til å føle at han trenger deg også. Prøv å se hverandre med andre øyne, gjør nye ting sammen, flørt med hverandre! Det funker! Det høres ut som dere har kommet i et dårlig spor med hverdag som bare sluker dere opp og null intimitet.. Da er nye input gull verdt! Støtter rådet om å snakke med noen om problemene deres. Om du verdsetter forholdet så er det verdt et forsøk før dere evt skulle gitt opp eller sklidd fra hverandre?

Lykke til. Klem.

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd alle sammen:-) føler det.som en trøst når dere sier at det er flere som sliter med det samme. Den filmen skal herved ses. Det blir uansett hyggelig å dra på kino sammen. Kan faktisk ikke huske sist vi gjorde noe utenfor huset, bare vi to. Hmm, kanskje der problemet ligger? Jeg setter veldig pris på alle svarene jeg har fått. Føler meg litt lettere nå:-)

Skrevet
Det er egentlig bare å gjøre det :) Jeg vet det ikke er lett.Det var min mann som egentlig ringte og fikk meg dit, litt mot min vilje. Men det kunne ellers tatt lang tid. Er vel litt vanskelig å innrømme at man sliter litt :/ Fortell gjerne hvordan det går/har gått :) :)
kanskje jeg skal spørre om samboeren kan ringe noen. Jeg har ikke så lett for å ta sånne telefoner. Jeg tenker at vi har godt av å prate med noen begge to - sammen. Anonym poster: 1f37b77e3390a2c14fcaf96bb53eff0d

Ja det kan du gjøre :)

Eller så kan du gjøre det og se på det som noe å lære av!?

Jeg var IKKE glad i å ta en telefonsamtale noen steder før..Kjempeskummelt..Men et sted må man begynne :)

Kanskje du begynner nå? :)

Uansett, så se om dere kan snakke med noen :)

Skrevet

Det er viktig å sette av tid til hverandre oppi hverdagen også :) Vi er ute å spiser en gang i mnd vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...