Gå til innhold

Flere som er gravide og må ta mesteparten av husarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig irriterende. Mannen SER ikke (eller vil ikke se) at det er skittent og trengs vask. Han ser ikke en gang at doen han bruker flere ganger daglig er så heslig og møkkete at den MÅ vaskes (tar 5 minutter totalt å gjøre det). Han ser ikke at klær må vaskes, at man med "støvsugd hele huset" ikke kan mene å gå over soverommet og stua og så videre. Jeg synes det er urettferdig at jeg skal ta mesteparten av husarbeidet og attpåtil høre på mannens surmuling om hvor rotete/skittent det er her og der. Når graviditeten så langt ikke har vært noen dans på roser.

flere i samme situasjon?

Anonym poster: 920ae9bbc84bf3c7ae023521a31d2b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg stukket av og sagt at jeg kom tilbake når huset var skinnende rent.

Anonym poster: 6e9caf54f9596ba52aee1e7112924716

Skrevet

Da hadde jeg stukket av og sagt at jeg kom tilbake når huset var skinnende rent.

Anonym poster: 6e9caf54f9596ba52aee1e7112924716

Da må jeg nok vente ett års tid eller noe... hehe

HI

Skrevet

Kan vel ikke sammenlignes helt da.

Men ettersom mannen jobber på sjøen og er borte ca annenhver mnd, så må jo jeg ta husarbeidet da, men når han er hjemme deltar han selv om jeg gjør det meste da også, han tar kjøkkenet mest da.

Skjønner frustrasjon, var slik med min eks klagde på rot, men gjorde ingenting selv!

Anonym poster: cd6f840ea8471eef75470e3fde2379ad

Skrevet

For en tosk, be ham finne en annen plass å spise, sove, gå på do osv til han skjønner at det han griser til får han faen rydde opp.

Anonym poster: dbc1129be24e22a5e3089156fa9b7191

Skrevet

Huff, kjenner meg dessverre igjen. Stod på i starten på tross av bekkenløsning og kvalme. Men han har kommet fra jobb hver dag og bare vært sur for alt jeg ikke har gjort i stedet for å takke for det jeg har gjort, så de to siste dagene har jeg ikke gjort noe annet enn å ta meg av de ungene vi har fra før. Kanskje han da får åpnet øynene litt for hvordan det kunne sett ut om ikke jeg gjorde noe. Håper det. Planlegger å begynne med husarbeid igjen 3 desember, og det ser allerede helt jævlig ut. Men jeg syns han kan få finne ut hvor mye han faktisk måtte gjort om ikke jeg var her. Jobber tross alt jeg også, så forstår ikke hva som er rettferdig med at han slipper å gjøre noe som helst.

Anonym poster: ef3136907ec28897447e8753aa40c09f

Skrevet

Jeg måtte også ta alt husarbeidet da jeg var gravid. Var i god form i svangerskapet da, men var bekymret for hvordan det skulle gå når barnet kom og jeg ble opptatt med amming og babystell. De første ukene ble kjempestressende, men så snudde mannen totalt. Helt av seg selv. Nå gjør han ALT husarbeidet siden jeg bruker nesten hele dagen på amming. Krysser fingrene for at det snart går opp et lys hos mannen din også. ;)

Anonym poster: 78ea135dfc3565b26c096e45b4c08991

Skrevet

Utrolig irriterende. Mannen SER ikke (eller vil ikke se) at det er skittent og trengs vask. Han ser ikke en gang at doen han bruker flere ganger daglig er så heslig og møkkete at den MÅ vaskes (tar 5 minutter totalt å gjøre det). Han ser ikke at klær må vaskes, at man med "støvsugd hele huset" ikke kan mene å gå over soverommet og stua og så videre. Jeg synes det er urettferdig at jeg skal ta mesteparten av husarbeidet og attpåtil høre på mannens surmuling om hvor rotete/skittent det er her og der. Når graviditeten så langt ikke har vært noen dans på roser.

flere i samme situasjon?

Jepp, kjenner meg igjen der gitt!

Gå hjemme sykemeldt hele svangerskapet og da faller alt av husarbeid og matlaging på meg.

Til en viss grense er det OK, jeg går jo hjemme om dagene, men jeg orker sjeldent noe ordentlig rundvask til helg osv.

Skulle bare ønske samboeren hadde sett bedre at dassen er møkkete, at det var begynnende skitrender i badekaret og at glassbordet på stua var fullt av matflekker (fra HAN siden han foretrekker å spise foran TV'n).

OK, vi har drevet å pusset opp nå, både kjøkken og lagt gulv osv, som kun han har gjort, så til en viss grad er han "unnskyldt".

Men det hadde bare vært så fint om han hadde SETT at det trengtes å gøre noe, ikke bare tro at jeg skal ta meg av absolutt alt.

Å ta en dæsj Jif skrubb i dassen med dobørsta tar han 2 min, det skal han også klare....Aaaahhhh!!!

Anonym poster: 8c08c188d5b20b18f7285c6d1ba76331

Skrevet

Takker for støttende svar.

Skrevet

flere i samme situasjon?

Er heldigvis ikke i samme situasjon, det hadde jeg ikke funnet meg i. En ting er som du skriver øverst, at han ikke SER rotet, det får man nok ikke gjort så mye med. Men når han våger seg å surmule over rot og skitt tyder det jo på at man faktisk ser, men bare er gørrlat. Ikke akseptabelt i det hele tatt, og særlig ikke om du ikke er i form.

Skrevet

Heldigvis ikke! Her hjelper mannen til, og gjør ting på eget initiativ! Hvordan blir det når babyen kommer? Ikke bare bare å ta husarbeidet alene med en baby som henger i puppen!

Anonym poster: 7307cab72145188926d77bd0f8dcb998

Skrevet

Jeg gjør alt selv, men det er fordi jeg holder på å klikke av å gå hjemme om dagene uten noe å gjøre på. Så syter jeg heller litt på kvelden når bekkenet er ekstra stivt og stølt.

Får ingen sympati da... merkelig nok :o

Han bare ber meg ta det med ro og slappe av litt men jeg klarer ikke!

Men det skal han ha... hadde jeg bedt ham om hjelp så hadde eg nok fått det. Men da blir det ikke på min måte så da kan det bare være:p

Det som irriterer mest er vel når han en sjelden gang vasker klær, så vasker han kun sine egne. Mannfolk altså. -.-

Skrevet

Er du sliten og han ikke burde han selvsagt gjøre mer. Jobber dere like mye og du er gravid, er det en selvfølge at han gjør mest. Er helt normalt å fordele arbeidsoppgaver slik at ingen sliter seg ut, hvordan dere skal fordele det må dere sammen finne ut av. Men jeg syns det er litt sløvt å ikke være mer konkret mot mannen. Si hva han skal gjøre og hvorfor det må gjøres av han. Vi må nesten bare respektere at vi ikke har samme syn på hva som er rot og møkk og forklare i detalj hva en mener. Her i huset reagerer mannen mye mer på rot enn meg, mens det er motsatt når det gjelder møkk. Jeg liker ikke at det er en brun prikk i do eller støv på vasken. Han syns det er rot når dagens post ligger usortert i en bunke på skjenken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...