Studine mevik Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Hvert år har jeg en plan om å lage brente mandler, putte i glass og gi bort sammen med julegavene. I år må jeg få til å gjøre det. Jeg skal handle mandler denne uka, for om mandlene alt er i hus så er det lettere å få det gjort. Men hvor lenge kan brente mandler ligge? Jeg tenkte å vente til så nærme julaften som mulig, men de siste dagene før julaften blir rimelig hektiske så det må gjøres før det
weihnachtmarkblomstre Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Brente mandler holder vel en halv evighet? Det er bare å kjøre på! De holder lenger enn ferske mandler pga varmebehandlingen, og sukkeret holder seg jo. Lurt å ha i tett beholder bare, fukt gjør vel at det blir klissete? Mener jeg fant noen brente mandler i skapet en sommer. De var fullt spiselige og ble til deilig mandelkrokan på isen
Gjest jule-Juliea Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Holder evigheter! Har jo vært i salg i butikken i ukevis allerede:) Flink du er
Iiiiik Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 De holder lenge, men greit allikevel å vente litt kanskje? Da holder sprøheten etter å ha ristet dem. Selve mandelen blir litt myk synes jeg hvis de ligger en stund. Et tips er å slenge med en vaniljestang i panna, da blir de veldig gode. I fjor hadde jeg også med litt chili, det var også godt.
Studine mevik Skrevet 28. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2012 Så over til marsipan. Det har jeg også hatt en plan på i mange år. Jeg har lyst til å lage min egen marsipan, men vet liksom ikke noenting om marsipan
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2012 #6 Skrevet 28. november 2012 Marsipan er enkelt, for vi lagde det på skolekjøkkenet i sin tid - det var klissete og jævlig, men det var mulig for sjetteklassinger. Jeg er derimot novise på brente mandler - klarer jeg det da?
Iiiiik Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Jepp, du klarer brente mandler! Helt sikkert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå