Gå til innhold

Foreldrene til mine stebarn, (inkludert min mann) er ikke så veldig gode foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er svake på å følge opp barna både på fritid, og i skolesammenheng. Det er også akkurat som om de er redde for ungene og deres reaksjoner og de er svake på grensesetting og å gi barna konsekvenser.

Bør jeg pushe mer? Bør jeg la det ligge helt? Begge strategier forsøkt. Hva blir min rolle? Jeg tilbyr meg å hjeloe med skolearbeid, spør om skolen og de tema de holder på med. Det er ikke særlig populært.

Hvordan håndtere dette? Tenker ikke akkurat høye tanker om mannen min som går som en fjott for ungene sine, og ikke tar seg skikkelig av dem.

Anonym poster: c8e9b0fca8a8b3327d039332283a530f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde engasjert meg, og virkelig tatt en skikkelig prat med mannen! Du kommer til å være en viktig del av barnas liv, og da må man engasjere seg.

Anonym poster: 4e0317cb93abd1f003deb2160ffc7905

Skrevet

Jeg hadde engasjert meg, og virkelig tatt en skikkelig prat med mannen! Du kommer til å være en viktig del av barnas liv, og da må man engasjere seg.

Anonym poster: 4e0317cb93abd1f003deb2160ffc7905

Jeg har engasjert meg, men det tærer på forholdet at jeg "legger meg oppi" han er lei av å bli kritisert, som han sier. Han har i flere år også sagt seg enig med meg, og at han skal skjærpe seg, men ingenting skjer.

Han møter ikke engang på konferansetimer på skolen, gjør ikke lekser med de, sjekker ikke at jobben er gjort. Av og til kjefter han litt for at de ikke gjør skolearbeidet sitt, men han tar ikke jobben med å sette seg ned med de og lese, og gjøre sammen. Latskap!

Anonym poster: c8e9b0fca8a8b3327d039332283a530f

Skrevet

Ta en prat med mor. Er hun klar over at far forholder seg nærmest likegyldig? Eller kanskje er hun intetanende og regner med at han har kontroll på alt?

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke bli riksmegge. Prøv å nyte samværet med barna på helt, helt andre måter. Legg puslespill med dem, spill monopol og kortspill. Det er utviklende som bare det. Foreslå morsomme og gode opplevelser sammen, med deg, mannen din og barna i lag.

Oppveksten er mer enn skolen. Og du har en unik mulighet til å være en ressursperson, men det blir du ikke hvis du maser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...