Gå til innhold

Kjenner du noen som er berørt av 22. juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nevøen til en kollega.

Anonym poster: b3fe440063f986e6c690f7d55afd6ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet en elev. Sist skoleår var et rart ett. Med en pult i klasserommet som sto tom. (Elevene i klassen ville at pulten skulle stå der tom for å markere at noen manglet). Hadde også flere elever som var på øyen, men som overlevde.

Imponert over pågangsmotet og medelevenes evne til å slå ring rundt og støtte opp om disse.

Anonym poster: ec95b94b9794adf0af8f2d2409679c0f

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Ja mange. Tante, kusine og fetter jobbet i justisdepartementet. Det gikk bra, men mange av deres kolleger ble skadd noen døde.

Jeg kjente en flott fyr som ble skutt på utøva. En sterk mann som kjempet for de homofile sine rettigheter.

Vet også om flere jeg ikke kjente lenger da jeg var i en del verv med mange av de.

Var du med i AUF?

Anonym poster: 54ece183465f72f3fbbad4a1dea0632b

Nei

Skrevet

Jeg har selv vært på Utøya flere ganger, min første tanke var....Herregud det er jo små barn der ute.

Jeg hadde med sønnen min som da var 5 år den ene sommeren jeg var der, mange hadde med babyer og var på dagsbesøk.

Det var sannsynligvis det dårlige været som gjorde at det ikke var flere små barn der da.

Flere av vennene mine var der, alle overlevde.

Anonym poster: 867e0f89a3b6f326b36a5b8683ebc264

Skrevet

Berørt? Nei.

Men blir fly forbannet over foreldre som sender barn på politiske leire. Sykt er det.

Anonym poster: 54ece183465f72f3fbbad4a1dea0632b

Skrevet

Mistet en elev, en annen ble skutt og overlevde. Dette har helt klart påvirket.

Men det gjorde hele saken.

Skrevet

Sønnen til en kollega ble drept på Utøya. En som jeg hadde jobbet med på et prosjekt den sommeren, ble drept i regjeringskvartalet. En jeg har jobbet med nå i høst på et prosjekt, var på Utøya. En god venninne var på jobb i justis, kjenner flere som jobber i justis.

Anonym poster: 67672392d9f448ad0ac07b8a00cf32be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...