Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Det ønsker jeg meg mange ganger.. Min sover så dårlig. Våkner av den minste lyd og er ofte våken fra 5.00, eller 4.00 hvis eldste har våknet til da. Er alltid uopplagt og sliten. Det er så frustrerende å selv være våken hver time med minste som er spedbarn, også stå opp 6.00 til en utslitt mann som har sovet på eget rom. I natt var han oppe to ganger med eldste og kjempesur fordi han mente han våknet av tull. Jeg har hatt en periode hvor jeg nærmest har følt meg sinnsyk av søvnmangel, og da hadde mannen et par ok netter heldigvis og var en kjempestøtte for meg. Nå har jeg nesetippen over vann, og han er på felgen, oppfarende og dårlig humør. Føler at denne tida som er så dyrebar med de små, bare smuldrer opp mellom hendene våre i mangel på søvn. Alt er et slit. Gruer meg til kvelden fordi jeg vet det blir styr, gruer hvertfall for natta, gruer meg til morgenen med levering i bhg, gruercmeg til å få dagen til å gå med å aktivisere en på 7 måneder som blir lei etter fem minutter og som ikke har tålmodighet til å sitte alene selv om jeg svinser (sleper meg er vel mer rett..) rundt med husarbeid. Ønsker meg enn sånn syvsovermann jeg. Og helst at min gode, kjære mann blir en sånn... Anonym poster: 5d4b402d066c020a8c0b51c9cd423073
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Ikke ønsk deg det. Min må dra senest kl. 0530 for å rekke jobb, og det er ikke alltid han våkner til da. Jeg har mer enn en gang vært nødt til å stå opp på den tiden selv for å dra ham ut av sengen, og da våkner jeg for mye til at jeg greier å sovne igjen selv, noe som ødelegger resten av dagen for meg siden jeg er så trøtt. Pluss at de gangene han kommer for sent på jobb, får jeg dårlig samvittighet fordi "han bad meg jo om å vekke ham". Han har forresten fått advarsel om oppsigelse fordi han forsover seg så mye. Takke meg til en som sover lett. Husk at småbarnstiden er kort i forhold til resten. Anonym poster: 5a76596a6a8dbfaeb2debafa6c8f2619
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Ikke ønsk deg det. Min må dra senest kl. 0530 for å rekke jobb, og det er ikke alltid han våkner til da. Jeg har mer enn en gang vært nødt til å stå opp på den tiden selv for å dra ham ut av sengen, og da våkner jeg for mye til at jeg greier å sovne igjen selv, noe som ødelegger resten av dagen for meg siden jeg er så trøtt. Pluss at de gangene han kommer for sent på jobb, får jeg dårlig samvittighet fordi "han bad meg jo om å vekke ham". Han har forresten fått advarsel om oppsigelse fordi han forsover seg så mye. Takke meg til en som sover lett. Husk at småbarnstiden er kort i forhold til resten. Anonym poster: 5a76596a6a8dbfaeb2debafa6c8f2619 Det er vel ofte sånn at man ønsker seg det man ikke har.. Men jeg trengte den vinklinga i dag! HI Anonym poster: 5d4b402d066c020a8c0b51c9cd423073
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Her har mannen et for godt sovehjerte. Det kan irritere det og. Han sover så utrolig tungt at han ikke våkner om 2åringen skriker. Han skal liksom ta han av og til, men han våkner ikke engang om babycallen ligger ved siden av øret engang. Jeg våkner jo med engang a skrikingen, og må ta ungen før han blir hysterisk. Så da er jeg oppe uansett. han vpkner heller ikke av småting. Det er nesten farlig å la de sove alene sammen. Var på sykehuset med minstemann, og da hadde mannen våknet til at eldstemann satt i stua og så på tv midt på natta. Han hadde kun våknet for han måtte på do.. I tillegg sover han sinnsykt mye og er umulig å vekke. Han sover alltid 3-4timer etter jobb, og 8-11timer om natta. Anonym poster: 06fb9f48e3c7ddd764f0440439cfe1ba
Miss Chocolate Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Be careful what you wish for, 'cause you just might get it... Hilsen ei med en mann med meeeeget godt sovehjerte ...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Be careful what you wish for, 'cause you just might get it... Hilsen ei med en mann med meeeeget godt sovehjerte ... Hva om jeg ønsker meg en mellomting? Kan jeg fådet? HI Anonym poster: 5d4b402d066c020a8c0b51c9cd423073
Miss Chocolate Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Be careful what you wish for, 'cause you just might get it... Hilsen ei med en mann med meeeeget godt sovehjerte ... Hva om jeg ønsker meg en mellomting? Kan jeg fådet? HI Anonym poster: 5d4b402d066c020a8c0b51c9cd423073 Så klart Ps: han kan forsøke å ta Tart Cherry. Kjøpes på iherb.com. Hjelper mange med å sovne/sove bedre samt snu døgnrytmen dersom de feks er skikkelig b-menneske og ønsker å bli A.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Jepp, du bør helt klar satse på en mellomting. Mannen min har også utrolig godt sovehjerte, og det er flott for da kan jeg amme og bysse og bære minsten uten å måtte ut av senga og uten å vekke mannen som snart skal på jobb. Og så kan jeg snorke så mye jeg vil ;-) Men, det er ikke så veldig morsomt for mor å måtte vekke alle barna OG far (og han er ofte verst) hver morgen. Eller å ligge våken og lytte til fars monstervolumvekkerklokke og håpe han for en gangs skyld våkner av dritten! Eller å dra på venninnetur og innerst inne føle seg usikker på om faren faktisk kommer til å våkne om f.eks. ungene blir syke eller trenger hjelp om natta. Han gjør seriøst ikke det uten at de nærmest hopper på han! Han vet det selv, og sørger derfor som oftest for at han sover i samme seng som ungene. Anonym poster: bc08d9f42a84805fb6fb15e907ebe7ef
Cat_Woman Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Det er ikke noe å ønske seg... Altså, min sover veldig godt, men når jeg har vært veldig trøtt og sliten har vi avtalt at han skal ta ungen om natta. Da fungerer det sånn at jeg våkner med en gang ungen våkner, ligger og hører på sutringa littegrann, prøver å vekke mannen, ingen respons, går og henter babyen og legger han oppå mannen, ingen respons, mater babyen selv, dulter borti mannen og spør om han kan legge ungen igjen, ingen respons, legger babyen selv. Altså er det mer stress for meg å prøve å få ham til å våkne, enn å bare ta nattevåkingen selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå