Gå til innhold

Endel av dere som har svart i utrotråden...

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Burde virkelig tenke over hvordan dere snakker til et medmenneske som helt tydelig har det vanskelig... Dere opptrådde som gribber..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde virkelig tenke over hvordan dere snakker til et medmenneske som helt tydelig har det vanskelig... Dere opptrådde som gribber..

Så fordi de mener at hun ikke bør pule på kollegaen før hun har gjort det slutt med mannen sin, så er de gribber? Så fort man ikke dikker og duller med HI, eller er enig med deg for eksempel, så er man liksom så fæl? Du bürde selv se på hvordan du skriver til andre menesker. Du er veldig nedlatende og spør hele tiden hva det feiler folk som ikke mener det samme som deg og faktisk tør sifra om det.

Anonym poster: e2dbf02d718ab41491a99502fd3b754f

Skrevet

Nå leste ikke jeg hele tråden, men jeg ble overrasket andre veien...

Hadde det vært mannen som vurderte å være utro hadde han blitt halshugget, men hun fikk jo tilbakemeldinger om at det var en vanskelig situasjon og at hun måtte gjøre hva hun mente var riktig selv, uavhengig av at valget gikk ut over mannen hennes...

Kan jo han skjedd noe etter jeg leste tråden da....

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg leste bare at folk kalte henne diverse, ønsket henne bad karma etc... Svært få svarte med respekt

Skrevet

Utroskap er gjerne et tema som får frem vonde følelser hos de fleste. Når man legger ut om det på et forum at man ønsker å være utro og ber om hjelp rundt dette kan jeg faktisk forstå at folk velger å svare respektløst. Det er ikke riktig, men jeg skjønner det...

Og man vet på en måte hva responsen blir her inne når man lager et slikt emne ;)

Skrevet

Og du svarte frekt til de som (som normale folk flest) mente at utroskap er galt. Det ER galt. Folk som mener at utroskap er OK, representerer mindretall i samfunnet.

Anonym poster: c31351de858d3db8e07b60b9da86ad5b

Skrevet

forresten, overskriften "utrohjelp",altså slik at man medvirker til at dama er utro, er utrolig frekk og respektløs...

Gjest Antarctica
Skrevet

Var vel ingen som direkte mener at det i seg sjøl er en OK ting å gjøre. Men å snakke skikkelig til folk er altid en OK ting å gjøre. Kvinna hadde ikke en gang ligget med kollegaen, bare hatt lyst - eh, når kommer tankepolitiet og gir meg bad karma, jeg fabler om alle mulige ting, jeg! Dagen lang! Blir helt sykt å fordømme selve tanken.

Skrevet

Var vel ingen som direkte mener at det i seg sjøl er en OK ting å gjøre. Men å snakke skikkelig til folk er altid en OK ting å gjøre. Kvinna hadde ikke en gang ligget med kollegaen, bare hatt lyst - eh, når kommer tankepolitiet og gir meg bad karma, jeg fabler om alle mulige ting, jeg! Dagen lang! Blir helt sykt å fordømme selve tanken.

problemet er ikke at hun vurderte å ligge med ham, men at hun bagatelliserte det hele og unnskyldte seg med at mannen ikke var flink,ren og fin nok, men at hun ønsket å bli hos ham til tross for utroskapet, uten å fortelle ham det. Da er du kaldt og kynisk menneske!

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, ikke mot barna sine. Hun ønsker jo ikke å omrokere på livet deres.

Mannen er muligens en kald jævel han også, det vet vi null og niks om.

Så om hun ytrer et (for deg) upassende ønske, beviser det ikke ondskap eller noen andre dårlige egenskaper.

Skrevet

Så om hun ytrer et (for deg) upassende ønske, beviser det ikke ondskap eller noen andre dårlige egenskaper.

Du legger ord i munnen på meg her. Jeg har aldri kalt henne ond. Men! Å bedra sin egen mann bak hans rygg er aldri til barnas beste. Du mener at mora ved å dekke sitt behov for sex, er god mot barna??? Seriøst??

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hun er ikke et ondt menneske fordi hun vil ligge med kollegaen sin. Når skal dere forstå at ingen er enten bare slem eller snill?

Det er ikke å være frekk å si at dere var respektløse mot henne. Jeg blåser i om dere er enig med meg, men dere hadde ikke trengt å kaste dere over henne. Ønske henne stygge ting. Hva har hun gjort dere?

Skrevet

Hun er ikke et ondt menneske fordi hun vil ligge med kollegaen sin. Når skal dere forstå at ingen er enten bare slem eller snill?

Det er ikke å være frekk å si at dere var respektløse mot henne. Jeg blåser i om dere er enig med meg, men dere hadde ikke trengt å kaste dere over henne. Ønske henne stygge ting. Hva har hun gjort dere?

Dere, hvem er "dere"? Det var da vitterlig mange som svarte i den tråden, og bare et fåtall var ufine. Det å si sin mening, og si at man er mot utroskap og ikke støtter henne i det, er jaggumeg ikke å være ufin!

Skrevet

Jeg leste bare at folk kalte henne diverse, ønsket henne bad karma etc... Svært få svarte med respekt

Hvorfor skulle man behandle et menneske av slik kaliber med respekt?

Respekt er noe man fortjener, ikke noe man får automatisk.

Hun har definitivt ikke gjort seg fortjent til å få respekt med den oppførselen.

Samme gjelder deg, du er ofte frekk og nedlatende her inne. Jeg respekterer ikke deg og dine meninger av den grunn. Fordi du ikke respekterer eller tåler at andre kan mene noe helt annet enn deg.

Anonym poster: ba1598e0af949f0990896a8d1c29f126

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor skulle man behandle et menneske av slik kaliber med respekt?

Respekt er noe man fortjener, ikke noe man får automatisk.

Hun har definitivt ikke gjort seg fortjent til å få respekt med den oppførselen.

Samme gjelder deg, du er ofte frekk og nedlatende her inne. Jeg respekterer ikke deg og dine meninger av den grunn. Fordi du ikke respekterer eller tåler at andre kan mene noe helt annet enn deg.

Anonym poster: ba1598e0af949f0990896a8d1c29f126

Det er DER du tar feil. Å vise andre folk respekt er å fortelle verden hva slags menneske DU selv er, ikke hva slags gunst du syns de rundt deg fortjener. Klarer du å beholde den respektfulle tonen overfor alle, uansett hva du syns om deres handlinger, først DA er du en person av format .

Gjest Antarctica
Skrevet

Du legger ord i munnen på meg her. Jeg har aldri kalt henne ond. Men! Å bedra sin egen mann bak hans rygg er aldri til barnas beste. Du mener at mora ved å dekke sitt behov for sex, er god mot barna??? Seriøst??

Eh, hvem legger ord i munnen på hvem....? Var det MIN konklusjon å trekke sexbehov og godhet mot barna inn i sanne setning?

Hvis vi må ha det med teskjeer: å holde familien samlet er bra for barna. Ok så langt? Å innlede et forhold til en annen er i flg noen uhørt hvis man fortsatt er gift. Ennå ok? Så for ikke å være utro, bør man skilles først. Men det vil være dumt for barna. Ok hit? Så mellom alle de ondene man kan velge mellom, ønsker HI i minst grad å såre ungene, men vil likevel ikke leve sitt liv som det er nå, fordi ekteskapet ikke gir henne noe. En mulig måte å kompensere på, for ikke helt å miste seg selv av syne, er å ha et forhold mannen ikke vet om. Dvs såre ham, men bare i begrensa grad siden han ikke vet det ( og heller ikke er seksuelt interessert i kona) MEN altså uten å rive opp familien. Ikke såre barna og dessuten selv kunne holde ut.

Så nei, det er en lang vei fra det jeg prøver å si nå, til din merkelige og høyst egne slutning om at noen mener det er godhet mot barna å tilfredsstille sitt sexbehov. Hvis det var det du leste, så les igjen, men ta briller på.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, takk! Du er blant de få her på forumet i alle fall ; -)

Skrevet

Enig med ingen skal få.

Skrevet (endret)

Respekt bør være utgangspunktet for all kommunikasjon og det blir helt merkelig at noen skal være dommer over hvem som har gjort seg fortjent til det eller ikke. Og hva gjelder utroskap synes jeg folk bør konsentrere seg om sitt eget liv og ikke sitte her og fyre seg opp over at andre vurderer å være det. Det er pt ikke forbudt ved norsk lov å være utro og dere vet fint lite om releasjonen andre mennesker i mellom og hvorfor de gjør som de gjør. Den eneste det er relevant for at dere har nulltoleranse for utroskap, er partneren deres!

Endret av Linn2007
Skrevet

Jøss, takk! Du er blant de få her på forumet i alle fall ; -)

Og det fine med akkurat det er at akkurat det, driter jeg i;)

Håper natta var god!-min var grusom:):)

Skrevet

Om man velger å være utro er det ren respektløshet. Istede for å kødde med følelsene til mannen/dama si så kan man faktisk heller gå fra den personen. Jeg har opplevd utroskap mot meg og det har vært det mest ødeleggende jeg har opplevd! Ingen kan overbevise meg om at det er ok å være utro, og det er faktisk det flere av dere sier. Det er rett og slett kvalmt!! Merker jeg har mistet respekten for flere av dere etter disse diskusjonene!

Anonym poster: f9713d7bfc6c975496e873853a5d76ff

Skrevet

For min del var det måten HI snakket om mannen sin, som gjorde at jeg ikke respekterer henne, si hva du vill om det, jeg liker ikke folk som ikke tør si hva de mener om andre rett til dem, men øser det anonymt ut til resten av norge/ verden her inne.

Hun hadde og bestemt seg for og være utro og det virket som om hun bare ville ha ett "kos deg" fra alle her inne, noe hun fikk fra noen men ikke alle.

Planlagt utroskap er idiotisk i mine øyne!

Skrevet

Så det skal altså ikke være lov for dem som er uenig med HI og sier at utroskap er feil svare her i tråden? Må man ha samme syn som dere og HI på dette for å få lov til å svare?

Så flott da, da vet vi det. Meningsdiktatur, much?

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg er nok en av dem som var litt ufine mot henne..

Men jeg syns hun var utrolig respektløs mot mannen sin, både ift hva hun sa om han og det hun gjorde mot han.

Dessuten, dette var ikke bare tanker hun lekte med, hun gjennomførte det dagen etter. Uten et snev av dårlig samvittighet. "Sexen var fantastisk" svarte hun uten å være flau over egne handlinger. Hun rettferdiggjorde handlingene sine ved å nesten skylde på mannen. Fikk inntrykk av at hun mente han bare kunne takke seg selv, siden han var en slask, en taper.. u name it..

Og sånne mennesker klarer jeg ikke respektere.

Alle kan gå på en smell, men hi i den andre tråden planla dette, da kvalifiseres det ikke lenger som en smell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...