Gå til innhold

Gravid skal lage sushi, hva annet enn salmalaks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å lage både sushi og maki.

Har salmalaks, avokado, mango

Kan en bruke krabbsticks i maki, tåler gravide det? Hva annet av fisk?

og hva annet av grønnsaker/frukt er godt?

Anonym poster: 8c3ef594dce2be95398ad98715a23141

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fritert scampi bruker vi

Frittert scampi er ikke det samme som bare stekt? Har du dyppet scampien i noe før den friteres i smult/olje?

Skrevet

Jeg spiser alt,jordmora mi sa det er trygt,så lenge man fryser det først

Skrevet

Tunfisk annet enn på boks er jo ikke anbefalt å spise..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Listeria forsvinner ikke ved nedfrysing, kun ved oppvarming til 60 grader og over. Så sushi er på lik linje med spekemat og røket laks - fy-mat.

Skrevet

jeg trodde det var bare tunfisken en skulle holde seg unna... spiste masse sushi igår og er spreng gravid (gulp...) min fav. er nok tempuramaki med scampi, advokado og chillimajones :)

Skrevet

Tunfisk annet enn på boks er jo ikke anbefalt å spise..

Tunefisk spiser jeg ikke uansett,så det er ingen fare :)

Skrevet

Eg spiser sushi som bare det og holder meg vekke fra tunfisk. That's all I know. Ingen spekemat og sånt da, det har jeg holdt meg unna.

Skrevet

Man skal ikke spise store fisk som tunfisk som lever på veldig dypt vann fordi de inneholder mange tungmetaller. Ellers det ingen grunn til å holde seg unna.

Skrevet

Fritert scampi bruker vi

Vær så snill å ikke spis scampi. Det ødelegger liv og helse, for ikke å snakke om naturen over og under vann.

Anonym poster: 091573cd4e45600ff347b4c3fcba305a

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Dyper i tempura røre.

1 egg

1 kopp iskaldt vann

1 kopp mel

Skrevet

Bruker dere frityrkoker, eller vanlig kjele?

Skrevet

Bruker dere frityrkoker, eller vanlig kjele?

Du bare driter i om folk dør av antibiotikaresistente bakterier pga vestlige folks fascinasjon med scampi? Du bare MÅ trykke noe som ødelegger naturen over og under vann i kjeften?

Det finnes mange bedre og mer smakfulle varianter, men du bare MÅ ha den som ødelegger natur og helse?

Anonym poster: 091573cd4e45600ff347b4c3fcba305a

Skrevet (endret)
Listeria forsvinner ikke ved nedfrysing, kun ved oppvarming til 60 grader og over. Så sushi er på lik linje med spekemat og røket laks - fy-mat.
Tull. Sushi er ikke noe man trenger å holde seg vekk fra så lenge den er nylaget og av fersk fisk. Risikoen er EKSTREMT liten, det er større risiko for at du får i deg farlige bakterier om du spiser salat, har en katt eller graver i ett bed.

Det er hysterisk å si noe annet. Spekemat o.l er annerledes fordi det ikke er ferskt. Bakteriene formerer seg dermed over lenger tid, og risikoen blir større. Sushi kan du altså spise om den er nylaget. Det er helsemyndighetene enig i.

Endret av T82
Skrevet

HI her, jeg vet jo at jeg kan spise det, vil bare vite hva annet godt enn salmalaks jeg kan bruke. Har du noen forslag?

Skrevet

Nå tuller du godt. Det er ikke listeria i fisk :)

Anonym poster: 9ee9e03ece11d67810bae9170e89fd21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...