Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Har en sønn som er litt ambivalent i forhold til treninga. Litt røft milijø, dvs litt "tøffe" tilbakemeldinger, og takler ikke så godt å ikke være "best". Han sier han vil slutte. Jeg er opptatt av at barna skal ha fritidsaktiviteter. Både av helsemessige og sosiale årsaker. Føler at trenden i dag er at barna får lov å gi opp og slutte på ting så snart det "butter" imot. Hva mener du? Skal man presse barn til å trene eller skal de få slutte? Hva med de helsemessige konsekvensene av et stillesittende liv. Forskning viser at barn som ikke trener mest sannsynlig ikke kommer til å trene som voksne heller. Anonym poster: 687bbbc6d38a7cf246f126badf5aba0a
Gjest Gullguttene Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Si at han har forpliktet seg ut sessongen fordi dere har betalt for det eller noe, kanskje?
Gjest sug lut Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Det er lov å prøve ut og ikke trives. Det er mange gode trenere og gode miljøer i mange forskjellige idretter, men det er også utrolig elendige upedagogiske trenere uten lederegenskaper og uten baller men med stort behov for å kompensere via "røffe tilbakemeldinger", folk som aldri skulle hatt ansvar for noen med mer sjel enn en gummistøvel, og der får også oftest miljøet farge av treneren. Gitt at det finnes andre tilbud er det sikkert mulig å drive med noe som ungen trives bedre med og dermed kan gjøre av lyst, ikke av plikt.
☆☆☆ Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Kanskje han kan finne ein aktivitet som passar han betre ift stemning på treningane?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Tenker de må få prøve seg litt fram, spesielt når de er under 10-12 år. Men noe bør de drive med,d et er jeg helt enig i.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Det er de andre barna`s tilbakemeldinger han reagerer på..Ikke treneren. hi Anonym poster: 687bbbc6d38a7cf246f126badf5aba0a
holahopp Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 hva mener du med røft forhold? hvis han er i en lagsport så er det kanskje vanskelig å være best for man må være en del av ett lag. Hvis han hadde holdt på med individuell sport som tennis etc så kan han trene litt mer for seg selv... Men det er jo viktig at han lærer at han ikke kan være best i alt, men at han fortsetter og ikke bare slutter. Jeg mener at man ikke bare kan slutte for man ikke er best, det syns jeg er en dårlig unnskyldning, hvordan vil det blir når han blir eldre? Slutte hver gang noen andre er bedre enn han??
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 26. november 2012 #8 Skrevet 26. november 2012 Hvilken type idrett er det snakk om? Du kjenner jo barnet ditt best, og vet om han liker det han driver med eller ikke. Våre to eldste, som egentlig er ganske små går på flere idretter hver. Synes det er viktig at de får testet ut litt forskjellig mens de er små, sånn at de finner sin "plass".
3 gleder Skrevet 26. november 2012 #9 Skrevet 26. november 2012 Jeg er enig i det du sier vedr fritidsaktiviteter. Dette gir et godt grunnlag for god fysisk utvikling og en sunn kropp. I tillegg mener jeg at idrett generelt gir grunnlag for god mental utvikling mtp målsetting, mestring og samarbeid/samhold. Den siste tiden har jeg erfart at sønnen min og hans venner har et usunt konkurranseinstink der det alltid er om og gjøre å være sterkest, tøffest, kjappest etc.Sønnen min er preget på negativ måte. Jeg opplever det som om konkurransen overtar godene ved samholdet. Jeg mener ikke at man skal la barna "få slippe" ved første ytring om et slikt ønske. jeg mener derimot at de er viktig å lytte til hvorfor barnet ønsker det, og avveie om disse årsakene faktisk ødelegger for mye i forhold til fordelene aktiviteten har. Hvis miljøet er tøft, trekker kanskje barnet seg unna, engasjementet svekkes, selvtilliten brister etc. Det kan dreie seg om en uheldig gruppesammensetning, eller en i overkant tøff trener. Alternativet kan være å finne en annen aktivitet?
Gjest sug lut Skrevet 26. november 2012 #10 Skrevet 26. november 2012 Det er de andre barna`s tilbakemeldinger han reagerer på..Ikke treneren. hi Anonym poster: 687bbbc6d38a7cf246f126badf5aba0a Det er likevel trenerens ansvar å holde et miljø som fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå