Gå til innhold

Hvor mange par med sko har du som du bruker til vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kjøper du nye sko, og hvor masse penger legger du i et par nye sko?

Trenger nye vintersko, men klarer ikke å bestemme meg for hvilke jeg skal gå for..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bruker å være skikkelig kjip. Har 3 par jeg bruker til vanlig, og 3 par som er fora. Nå sist kjøpte jeg meg faktisk et par sorel.... Dyre, men knallgode!

Skrevet

Altfor få. Jeg burde helt klart hatt flere par, fordi jeg går skjevt med føttene, og at det er sunt å skifte mellom sko.

Men har startet investeringen av vintersko i år. Har valgt få inn en del par, slik at de kanskje varer litt lenger også.

Har et som tåler superkulde, et som tåler kulde. ellers blir det støvler, har for øyeblikket bare et støvlettpar. Så er det vanlig "joggesko", hvor jeg har et par. Det blir de jeg skal veksle mellom, til jeg får skrapet sammen til et støvlettpar til og et par sko som tåler vanlig kulde, som skal bytte bort joggeskoa :)

Har faktisk fått en del sommersko kom jeg på nå! Så det blir greit til våren igjen.

Skrevet

Har ett par sko pluss gummistøvler. Tror snart skoene må byttes ut, for tærne begynner å stikke ut. Bytter sko annethvert år. Bruker rundt 1000 kr på nye sko. Og bruker samme sko hele året.

Anonym poster: cf4ca795aaa00f8d1edd74b07a05e055

Skrevet (endret)

Har 6 par stående i gangen som jeg bruker etter vær og anledning. Utenom det har jeg bortimot 40 ubrukte par på kottet i kjelleren. Har jobbet mangen år i skobutikk, har kjøpt mange sko siden vi som jobbet der fikk til innkjøpspris (som da er under halvparten av butikkpris) så da kjøpte jeg alt jeg ville ha og vel så det! Tror ikke ejg trenger å handle sko til meg selv på noen år :D

Endret av Frk Vimse
Skrevet

Kanskje 6 par nå. To forskjellige støvletter som går nesten til kneet, det ene lav hæl, det andre høy hæl. Høyhælte vakre sneakers, goretexjoggesko, goretex vintersko, uggs til småærend rundt huset og ankelboots. Legger alt fra 600-2000 kr i sko. Kommer an på hva de skal brukes til og hva jeg finner. Tror det blir ca. ett par i mnd. i snitt.

Skrevet
Kanskje 6 par nå. To forskjellige støvletter som går nesten til kneet, det ene lav hæl, det andre høy hæl. Høyhælte vakre sneakers, goretexjoggesko, goretex vintersko, uggs til småærend rundt huset og ankelboots. Legger alt fra 600-2000 kr i sko. Kommer an på hva de skal brukes til og hva jeg finner. Tror det blir ca. ett par i mnd. i snitt.

Nei, det var litt mye. Kanskje 8 par i året, bruker noen sko i flere år før jeg bytter de ut, spesielt sko til å være aktiv i.

Skrevet

Fem! :D Her har jeg aldri hatt mer enn et par om gangen, og nå har jeg faktisk hele fem par. Takket være svigermors godhet og shoppingmani. :) Og foreldrene mine som sponset mine aller første sorte støvletter til bursdagsgave sist år. <3

Skrevet

Har 6 par sko stående i gangen som jeg bruker etter vær og antrekk+ x antall par i skapet (bunadsko, sandaler, støvler, pensko...) Når jeg kjøper sko må jeg kjøpe ordentlige sko, da jeg har skjeve føtter.

Har ett par vintersko fra Sorel og de er virkelig til å anbefale :) Har hatt mange typer oppigjennom årene, men dette er ett av de bedre merkene sammen med Ecco, som jeg også har en del sko i.

Sist jeg kjøpte sko var i sommerferien, og da kjøpte jeg Nike Shox til 1.600 kr. Bruker kanskje 2.000-3.000 kr på sko til meg selv i året, men får støtte i fra NAV pga jeg plages med kneene pga skjeve føtter. Ellers handler jeg svært lite sko, men hender jeg ser noen jeg bare MÅ ha! :P

Anonym poster: 3f30e2e380eed9fd273d8948e3c9d85e

Skrevet

Alt for mange... Jeg har en smule dilla på sko, særlig røde.

Anonym poster: ef57ff0dce20b699ca19dda17d804c79

Skrevet (endret)

Akkurat når har jeg i gangen: støvler, vintersko (som egentlig er veldig kalde), høye svarte støvletter med 7-8 cm hæl, flate svarte høye støvletter, lave lysebrune med litt hæl, lave lysebrune med kilehæl (disse var en gave, ellers pleier jeg ikke ha dobbelt opp), joggesko til tur, "joggesko"/fritidssko til hverdags, et par tøysko som burde vært pakket vekk for vinteren. Pluss ikke mindre enn 5 par pumps med høy hæl.

Det ble visst 14 par. Alle disse bruker jeg jevnlig, minst en gang i mnd (bortsett fra pumpsene, som kun brukes til julebord/17.mai o.l). Ellers har jeg sikkert 20 par sko i boden, for det meste ballerinas og tøysko, men også noen støvletter. Sistnevnte burde nok vært gitt til Fretex siden jeg ikke har giddet å pakke dem frem denne sesongen...

Kjøper nesten utelukkende veldig billige sko, type 2-300 kr. Støvlene er vel de dyreste jeg har, de kostet 1000 (Ilse Jacobsen)

Endret av GGI
Skrevet

Har ett par som passer som hverdagssko. De er foret, myke og varme.

Et annet par med hæl.

Et tredje par for utelek med min datter. De er slitte som fy, og det er ikke lenge før tærne stikker ut.

Også har jeg et par støvler, men de sømmer seg ikke for bruk nå om vinteren.

Skrevet

har ca 10 par sko som jeg bruker ofte, ellers maaaasse andre sko....

Anonym poster: 9b557245913cd512488c61e6503e36b0

Skrevet

Når jeg kjøper sko bruker jeg ca. 400. Helst ikke mer. Om skoene er veldig gode, fine og funksjonelle kan jeg unne meg dem for maks 1000 kr.

Skrevet

Nå måtte jeg ut å telle... I gangen stod 2 par støvler, 5 par støvletter med ulike hæler, 4 par ankelboots & 2 par biker boots, sorel, uggs, gortex joggesko, 2 par sneaks... Og det var de uteskoene jeg bruker denne sesongen. Men jeg har utrolig nok bare kjøpt 1 par nye i høst... Hmmm, thx for reminding me ;)

Anonym poster: 469acf3e5ddc83a90e733fe2d471aad5

Skrevet

Ett par. Kjøper nye sko ca en gang i året når siste er slitt hull i, men kjøper da gode gore-tex til ca 1000-lappen.

Skrevet

Hmmmm..

Har vintersko - 4 år gamle ecco

støvler - 1 år gamle

Har noen utslitte ballerinasko - dnky 5 år gamle

joggesko - 3 år gamle

støvletter - 6 år gamle ecco høye med hæl

fiiinstøvletter - 8 år gamle dyre italienske greier som ikke tåler vann (haha sjelden i bruk)

sorte ballerinasko - 1 år gamle ecco

Liksom crocs - 2 år gamle billige thailand-kopier

fjellsko - 3 år gamle (lite i bruk)

Røde finsko med høye heler - ecco 1/2 år gamle

Rosa fine med åpen tå - 5 år gamle dkny

Flate sorte med åpen tå - dkny 7 år gamle

Dr martens - 12 år gamle

Det er alle jeg overhodet har.

Skrevet

Nå måtte jeg ut å telle... I gangen stod 2 par støvler, 5 par støvletter med ulike hæler, 4 par ankelboots & 2 par biker boots, sorel, uggs, gortex joggesko, 2 par sneaks... Og det var de uteskoene jeg bruker denne sesongen. Men jeg har utrolig nok bare kjøpt 1 par nye i høst... Hmmm, thx for reminding me ;)

Pris: sjeldent jeg finner noe under 1000, fleste ligger mellom 1000-3000 og smertegrensen gikk på 6600... Men det var verdens fineste ankelboots fra mulberry . Angrer ikke!!

Skrevet

Hmm. Har vel to par joggesko (nike) som jeg bruker året rundt og et par litt finere vinter sko..

Skrevet

3. Crocs, converse og vintersko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...