Gå til innhold

lege time neste uke. gruer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er aldri til legen. hater det. siste gang var i mai 2009. nå er jeg gravid. 7uker. og kjempe kvalm. kaster ikke opp, men veldig kvalm og svimmel. brukt 3 egenmelddager siste uke. er ikke kvalm på morgenen, men på ettermiddagen og kvelden/natta. ligger ofte våken til 2-3 og tror jeg må spy. dette kombinert med å opp på jobb kl 0600, har gjort meg helt ufattelig sliten.

men denne legetimen da. har for vane å bare si: alt er flott,og alt er i orden hvis noen spørr. regner med legen spørr om formen og slikt. og jeg prøver å manne meg opp til å si sannheten. at ting ikke er på topp. men hater det. da vil jo legen endten tenke: hun der lyger seg til en sm eller åååå stakkar deg... å jeg hater begge delene.

hvordan skal jeg få mannet meg opp til å si ting rett ut... slik at legen forstår at jeg faktisk ikke har det greit i det hele tatt....?? tips?

flere som ikke liker legetimer?

Anonym poster: f1d915f350bb1cebedb448a330c01b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir nok forstått i.o.m at du er gravid. Da er det vanlig å være veldig dårlig de første 12 ukene! Skjønner at du ikke synes det er moro, men er du dårlig, er det lurt å få en sykemelding.

Skrevet

Har det som deg og måtte selv kaste inn håndkleet i uke 7. Da jeg kom til legen var jeg så nedbrutt at jeg gren og gren (var en vikar og det er verre synes jeg). Frotalte bare at jeg var så ufattelig dårlig og ikke klarte å gå på jobb. Ikke noe problem med sykemelding i alle fall. Nesten 3 uker senere var det første kontroll og legen sa bare at jeg trengte 3 uker til (min faste) og jeg lurte på om det virkelig var nødvendig og det var det. Nå er det ny time i slutten av uken, men nå gruer jeg meg ikke. Du trenger nå i 1.trimester å legge alt til rette for barnet! Det er nå alle strukturer dannes og det viktige grunnlaget legges. Gjør det for babyen sin del - kroppen din gir deg beskjed om at den trenger ro og hvile! Slapp av!

Anonym poster: 64577a3921feab214797a34774970fc9

Skrevet

Hva med å skrive det ned med forklaring at du synes det er vanskelig å si det? Jeg kan sende Mail til legen min i forkant av timen om det er noe jeg synes er vanskelig å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...